כסף וצרכנות

קרפור מוותרת על המגזר החרדי? עסקת הענק שבדרך נחשפת

קרפור נמצאת בעיצומו של משא ומתן מתקדם למכירת רשת המהדרין שלה הכוללת 16 סניפים לרשת סופר ספיר הירושלמית תמורת סכום הנע סביב 200 מיליון שקל
תום נחום |  1
קרפור בהפסדים (צילום shutterstock)
קרפור במו"מ מתקדם ובדרך למכור את זרוע המהדרין שלה, הכוללת לא פחות מ-16 סניפים אשר משמשים בעיקר את המגזר החרדי, לרשת סופר ספיר הירושלמית, שרשמה עלייה משמעותית במספר הסניפים שלה בשנה האחרונה עם שלל רכישות מסקרנות. על פי דיווח של ynet בנושא, קרפור דורשת סכום הנע סביב 200 מיליון שקל תמורת השליטה על רשת המהדרין שלה, שמכריותיה השנתיות עומדות על כ-320 מיליון שקל.
בתוך כך, בשבוע שעבר אלקטרה מוצרי צריכה דיווחה על חתימת מזכר הבנות עם איש העסקים הצרפתי סימון פינטו, לפיו תבוצע השקעה של 180 מיליון שקל להשקעה בקרפור ישראל, כאשר 80 מיליון שקל יושקעו על ידי סימון פינטו וכ-100 מיליון שקל יושקעו על ידי בעלי מניותיה של החברה. ההשקעה הכוללת תשקף שווי של 300 מיליון שקל.
פינטו, איש עסקים צרפתי, מנכ"ל קבוצת BANSARD SEKO, ישקיע בקרפור דרך חברת האחזקות PFH מצרפת שבבעלותו. מר פינטו הוא בעל ניסיון רב בניהול שרשראות אספקה ולוגיסטיקה וביכולתו לתרום ערך מוסף משמעותי לחברה בתחומים אלה. בכוונתו להיות שותף בפיתוחה של קרפור בישראל לצידה של אלקטרה מוצרי צריכה, לרבות בפיתוח המרכזים הלוגיסטיים של החברה בישראל וייעול השרשרת הלוגיסטית עד ללקוח-הקצה. עם השלמת העסקה, פינטו צפוי להחזיק בכ-15% בקרפור וכן לקבל נציגות בדירקטוריון.

מתוך ההשקעה המיועדת של בעלי המניות הקיימים של קרפור ישראל, כ-80 מיליון שקל כבר הועמדו על ידם, כאשר אמ"צ גייסה בתחילת החודש 68 מיליון שקל בהנפקת מניות המיועדים להשקעה בקרפור, והיתרה על ידי גופים מקבוצת הפניקס. ההשקעה בקרפור ישראל מבוצעת לשם חיזוק הונה העצמי ומקורותיה הכספיים, בין היתר לצורך המשך השקעות בהסבות סניפים ופעילותה השוטפת. בנוסף, קרפור ישראל ואמ"צ התחייבו לעשות מיטב המאמצים להשלמת הנפקת הרשת בתוך 5 שנים.
צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה: "אנו מודים למר פינטו ולבעלי המניות על הבעת האמון באסטרטגיית הצמיחה של רשת קרפור ישראל בהובלת אמ"צ. פינטו הוא שותף אסטרטגי שיביא לנו ערך רב בשל הניסיון והמוניטין שלו בתחומי הקמעונאות. בשנת 2024 נמשיך לראות את ההתבססות של קרפור ישראל כרשת מובילה - באיכות, בפריסה ובמהפכת המחירים שהבאנו לישראל".
סימון פינטו, מנכ"ל קבוצת BANSARD SEKO והבעלים של חברת PFH: "אני מברך על השותפות עם קרפור, רשת קמעונאות בינלאומית מובילה. אני רואה בשותפות זו הזדמנות לפיתוח חדשנות ופתרונות אפקטיביים בשרשרת האספקה והלוגיסטיקה, הן בתחום השילוח בין המרכזים הלוגיסטיים לסניפי הרשת, והן בהשקעה בתשתיות 'המייל האחרון' עד ללקוח הקצה. אני מאמין כי ההשקעה תניב בטווח הזמן הקרוב תהליכים שייטיבו עם הצרכן הישראלי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קרפור
    יוסי 01/2024/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כולם ללא יוצא מהכלל דואגים לעצמם אין להם ולא יהיה להם לעולם שום עניין בצרכן הצרכנים תמיד יאכלו אותה בעליות מחירים בטענות שונות ומשונות הכל רמאות
    סגור