כסף וצרכנות

שנה לרפורמת החשמל בישראל: הדרך שלא הכרתם להוזיל עלויות

רפורמת החשמל בישראל כבר יצאה אל הדרך לפני למעלה משנה, והצרכן יכול להפסיק לשלם לחברת חשמל ולעבור לקבל את השירות מספק אחר, חיצוני וזול יותר בלא מעט אחוזים, בשנה החיסכון יכול להגיע ליותר מ-500 שקל. מי מעניקה עד 10% מהעלות של חברת החשמל ובאיזו דרך? ההסבר בפנים
מערכת ice | 
חשבון חשמל-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
בישראל כבר פועלות כבר זמן לא מבוטל לא מעט ספקיות חשמל קטנות, שמאפשרות לציבור לרכוש מהן את החשמל ולשלם פחות כסף מאשר לחברת החשמל. בעוד מחירי החשמל יזנקו בכ־3%, הדרך שלא ממש ידעתם שאפשרית לחסוך במחירים נחשפת והיא הרבה יותר פשוטה ממה שחשבתם.
רפורמת החשמל בישראל כבר יצאה אל הדרך לפני למעלה משנה, והצרכן יכול להפסיק לשלם לחברת חשמל ולעבור לקבל את השירות מספק אחר, חיצוני וזול יותר בלא מעט אחוזים, בשנה החיסכון יכול להגיע ליותר מ-500 שקל.

על פי סקר של אמישרגז, שגם היא בין הספקיות החיצוניות הללו, 52% מהישראלים לא שמעו כלל שיש רפורמה כזו ועל האפשרות לעבור מחברת החשמל. רק 34% הכירו בכך שעליהם להחזיק במונה חכם, שעלותו 265 שקל, כדי לבצע את המעבר הזה. מסתבר שזה גם החסם העיקרי.
מלבד אמישראגז, הספקיות הנוספות הן הוט, סלקום ואלקטרה שמעניקות הנחה בין 3-8% מעלות החשבון המקורי של חברת החשמל. על פי YNET, אלקטרה מעניקה את ההנחה הגבוהה ביותר של 8% אם הצריכה המוגברת היא בין השעות 23:00 עד ל17:00 למחרת, או מסלול מ־23:00 עד 07:00 בבוקר שמעניק הנחה של 10%. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה