כסף וצרכנות

מפחדים שהמענק שתקבלו יעוקל? זו ההחלטה שתשמח אתכם

הצעת החוק שהוגשה הערב מציעה לקבוע הגנה כאמור על מענקים מסוימים עליהם הוחלט כבר מתחילת הלחימה, וכן מציעה להקנות לשר האוצר ולשר המשפטים סמכות לקבוע שגם מענקים מינהליים נוספים יהיו מוגנים, כולם או חלקם, מפני עיקול אם נמצא שיש הצדקה לעשות כן בנסיבות
מערכת ice | 
מענקים (צילום shutterstock, unsplash)
ועדת השרים לחקיקה אישרה הערב (שלישי) לקריאה ראשונה תזכיר חוק של שר המשפטים יריב לוין ושר האוצר בצלאל סמוטריץ: מענקי סיוע כספי מהממשלה במהלך מלחמת 'חרבות ברזל' יהיו מוגנים מעיקולים.
בעקבות פעולות הלחימה המתמשכות, הממשלה פועלת במגוון דרכים על מנת לסייע לתושבים המושפעים מן הלחימה באופן ישיר ועקיף, ובין השאר, הממשלה עושה שימוש בסמכותה השיורית בסעיף 32 לחוק יסוד: הממשלה על מנת להעביר סיוע כספי. כך, למשל, מספר ימים לאחר תחילת הלחימה עשתה הממשלה שימוש בסמכותה השיורית כדי להעניק מענק התארגנות לתושבים המתגוררים במרחק של עד 7 קילומטרים מגבול רצועת עזה. 

לשימוש בכלי המענק המינהלי ישנן מגבלות, וביניהן, שלא ניתן להגן על מענק שניתן בדרך זו מפני עיקולים במסגרת החלטת הממשלה עצמה. זאת משום שהחלטת הממשלה אינה יכולה להתגבר על זכות המוקנית מכוח חוק לעיקול.
עם זאת, ישנם מקרים בהם יש צורך לספק הגנה מפני עיקול כדי שהמענקים יוכלו למלא את תכליתם – למשל, במקרה בו המענק נועד לספק עזרה כספית מיידית למי שנזקק לה או במצבי חירום אחרים, כגון מצב הלחימה במסגרת מבצע "חרבות ברזל". הצעת חוק זו נועדה להתמודד עם מצבים אלה, בהם המענק ניתן באופן מינהלי אך נמצא שיש הצדקה להגן עליו מפני עיקול.
הצעת החוק מציעה לקבוע הגנה כאמור על מענקים מסוימים עליהם הוחלט כבר מתחילת הלחימה, וכן מציעה להקנות לשר האוצר ולשר המשפטים סמכות לקבוע שגם מענקים מינהליים נוספים יהיו מוגנים, כולם או חלקם, מפני עיקול אם נמצא שיש הצדקה לעשות כן בנסיבות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה