כסף וצרכנות

פטור ממס הכנסה לשנתיים ומענקים: מי ייהנו מהטבת הענק?

נציג האוצר בדיון ועדת הכספים על פיצוי לענף החקלאות: "תיעצר הפעימה השלישית של הורדת המכסים על תוצרת טרייה", בדיון ועדת הכספים בשבוע שעבר קראו החקלאים לעצירת הפעימה על רקע המצב במדינה. שר החקלאות: "אמירה חשובה לחקלאים"
מערכת ice |  1
שטרות בארנק (צילום shutterstock)
במהלך הדיון בוועדת הכספים, הציגו החקלאים את מצבו הקשה של הענף, והתריעו כי אם המדינה לא תכנס לעניין לא תישאר חקלאות בישראל. במהלך הדיון קראו במשרד החקלאות להרחיב את המסלול האדום לפיצוי מלא ורחב של החקלאים למרחק של עד 20 קילומטר מהגבול, וציינו כי העדר ההרחבה לא ניתן גם לתת מקדמות לחקלאים שבין 7 ל-20 קילומטר מהגדר.
עוד עלתה בדיון סוגיית 270 מיליון שקל שהוקצו לחקלאים בגין פיצוי על 2 הפעימות הקודמות של הורדת המכסים על תוצרת טרייה, ועלה כי במשרד האוצר מעוניינים להעביר את הכסף לסעיף חירום, בעוד בדיון דרשה הוועדה ומשרד  החקלאות כי הכסף יצבע לטובת החקלאים. עוד עלו בדיון קריאות לפתור חקלאים ממס הכנסה לשנתיים, ועלה המחסור החמור בעובדים נוכח נטישת עובדים זרים בעקבות המלחמה. עוד עלתה מצד השר עלות המים הגבוה שמשלמים החקלאים לשפד"ן. 

שר החקלאות, אבי דיכטר: "נכפתה עלינו המלחמה, נדהמתי באיזה מהירות החקלאים קמו על הרגליים, פתחו רפתות והשמישו מכוני חליבה, 6 מ-7 הרפתות שממש על הקו עובדות, אפילו בנחל עוז. אנחנו מחויבים לתמוך את כל הגופים, הסיפור של הפיצויים 0 עד 20 צריך להיות חלוט לאלתר, זה צריך להיות מהיר מאוד, כולל סוגיית המקדמות, נאמר ובצדק, חקלאים לא יוכלו לצאת לדרך, שמצד אחד ההמחאות שחוזרות ומצד שני צריך להשקיע כדי שיהיה דברים, צריך שתהייה בעוד 3 חודשים תוצרת חקלאית. 
"10 שנים היצור הוא 2 מיליון טון לשנה כל שנה, זה לא יכול להימשך לפני ה-7 באוקטובר וקל וחומר אחרי ה-7 באוקטובר. מישהו צריך לייצר כאן את הדברים האלה. מוכרחים לעבור לשפה אחרת, מה שנוכל לפתור היום באיקס, מחר נצטרך 2 איקס, ה-270 מיליון ₪ לא ממתינים, הם כספים של החקלאים, עוד מעידן הממשלה הקודמת, לא נתנו את התמיכה של החקלאים בגלל מחלוקת על נוסחה שטרם נפתרה, כפי שהבנו הפעימה השלישית בינואר לא מתקיימת, האמירה הזו חשובה עבורנו וגם עבור החקלאים. על שתי הפעימות הקודמות לא קיבלו החקלאים את הכסף, צריכה להיות הסכמה שזה כסף של החקלאים".
בתום הדיון סיכמו חברי הוועדה כי במידה ולא יועברו החלטות ברורות מצד הממשלה בימים הקרובים, תקדם הוועדה חקיקה בנושא הפיצוי לחקלאים.  יו"ר הקואליציה, ח"כ אופיר כץ התייחס לנושא הכספים הקואליציוניים: "כפי שהכנסת עובדת והכל מתנקז ללחימה ולעורף, אני החלטתי שיאושרו בוועדה רק העברות שקשורות ללחימה ולמציאות השוטפת. כספים קואליציוניים שלא קשורים למציאות השוטפת וללחימה לא יועברו. לצד כך יש כסף קואליציוני שמאוד דרוש, כל מה שקשור ללחימה אני מבקש שיביאו, כל מה שלא שלא יביאו. אך ורק דברים שקשורים ללחימה."
עוד מסר: "הכספים הקואליציוניים שלי קשורים לבתי החולים בצפון ובדרום, יש לי 23 מיליון ש"ח שפחות דחופים, ואני מעביר אותם לראשי הרשויות בצפון ובדרום, כי זה הדבר החשוב לעשות כרגע. היו ברשתות כל מיני האשמות לגבי היו"ר גפני, כאילו הוא עוצר פה את הכספים בגלל חשבון עם האוצר, העצירה הייתה שלנו כדי שנבחן איך אנחנו ממשיכים עם העברות נוכח המלחמה, כדי שנוכל לנתב את הכספים אך ורק למלחמה ולפעילות ההכרחית למשרדי הממשלה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סגירת 15 משרדי ממשלה מיותרים תשחרר מיליארדים (ל"ת)
    סגינהור 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור