כסף וצרכנות

המקומות המפתיעים שהמיליונרים הצעירים שמים בהם את הכסף שלהם

לא רק בורסה: אלו אפיקי ההשקעות המגוונים של העשירים. וגם: מה מיוחד במיליונרים הצעירים?
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום freepik)
תהיתם פעם באילו אפיקים כלכליים העשירים באמת שמים את הכסף שלהם? התשובה לכך עשויה להפתיע אתכם.
סקר שנערך לאחרונה על ידי Bank of America שופך אור על ההרגלים הפיננסיים של מיליונרים בארצות הברית. מתברר שהאמריקאים העשירים ביותר, במיוחד בגילאי 21 עד 42 עם לפחות 3 מיליון דולר בנכסים הניתנים להשקעה בבעלותם, נוקטים בגישה שונה לניהול עושר מאשר עמיתיהם העשירים הוותיקים.
לפי הסקר, המיליונרים הצעירים הללו מחזיקים רק 25% מנכסיהם במניות או בקרנות השקעה. לעומת זאת, עשירים בני 43 ומעלה מקצים בממוצע 55% מנכסיהם להשקעה במניות.
הפתגם העתיק שאומר "אל תשים את כל הביצים שלך בסל אחד", מעולם לא היה רלוונטי יותר. בני דור ה-Y וה-Z העשירים הפנימו את הלקח הזה, וזה בא לידי ביטוי בבחירות אפיקי ההשקעה שלהם. אז איפה העשירים הללו באמת שמים את הכסף?
1. מזומנים ושווי מזומנים: רשת הביטחון של העשירים
חסכנות היא תכונה נפוצה בקרב מיליונרים. הם אמנם נהנים ממותרות החיים, אבל הם גם חוסכים במרץ לשעת חירום. לפני שהם מפזרים כספים על השקעות, הם מקימים קרנות חירום. בעולם שבו זמן הוא כסף, מיליונרים רבים שומרים חלק ניכר מהעושר שלהם במזומנים או בשווי מזומנים נזילים מאוד.
מחקרים מצביעים על כך שבממוצע, מיליונרים עשויים להחזיק עד 25% מהעושר שלהם במזומן. גישה זהירה זו מסייעת להם לקזז ירידות פוטנציאליות בשוק ומשמשת כרשת ביטחון לתיק ההשקעות שלהם. שווי מזומנים, שהם מכשירים פיננסיים נזילים ביותר, מועדפים אף הם. דוגמאות כוללות קרנות נאמנות בשוק הכסף, תעודות פיקדון, ניירות ערך מסחריים, ואג"ח
חלק מהמיליונרים משקיעים באופן אסטרטגי באגרות חוב קצרות מועד, מגלגלים אותם בעקביות ומשקיעים מחדש את התמורה. אגרות חוב כאלו המונפקות ע"י ממשלת ארה"ב כדי לגייס כספים, לרוב נרכשות בהנחה. כאשר הן נמכרות, ההפרש בין הערך הנקוב למחיר המכירה הופך לרווח. האסטרטגיה הזו מועדפת על ידי "האורקל מאומהה", המיליארדר וורן באפט.
2. נכסים ריאליים: עושר מוחשי
עבור העשירים, האופציות כמובן לא מסתכמות במניות ואג"ח. נדל"ן תופס מקום מיוחד בתיקים שלהם. סוג נכסים זה כולל נכסים למגורים, נדל"ן מסחרי, השכרות נופש ונאמנות להשקעות נדל"ן (REITs). 

3. פריטי אספנות ונכסי יוקרה: תשוקה פוגשת רווח
מלבד השקעות מסורתיות, מיליונרים רבים מחברים בין צורך בביטחון כלכלי, לתשוקה שלהם. עשירים משקיעים ביצירות אמנות נדירות, מכוניות וינטג' ופריטי אספנות אחרים. לפריטים אלה יש פוטנציאל להאמיר באופן משמעותי.
דרך אחת שזכתה לתשומת לב רבה בשנים האחרונות היא השקעה באמנות דרך פלטפורמות כמו Masterworks. פלטפורמות כמו זו, מאפשרות לחובבי אמנות ומשקיעים כאחד להחזיק במניות ביצירות אמנות יקרות ערך, שנוצרו לרוב על ידי אמנים בעלי שם עולמי. 
מאסטרוורקס פתחה למשקיעים את הדלת להשתתף בשוק האמנות, שמבחינה היסטורית היה שמור לאליטה. על ידי רכישת מניות ביצירות אמנות בעלות ערך גבוה, משקיעים יכולים להפיק תועלת מההערכה של האמנות לאורך זמן. הדמוקרטיזציה הזו של ההשקעות באמנות עוררה את העניין של אנשים עשירים רבים המבקשים לגוון את תיקי ההשקעות שלהם תוך שהם משלבים בזה את התשוקה שלהם לאמנות.
4. יזמות: בונה העושר
יותר משני שלישים מכלל המיליונרים הם יזמים. הם בנו את עושרם באמצעות חדשנות ועבודה קשה, ולא רק בירושה. רוח יזמית זו מובילה אותם פעמים רבות להשקיע בעסקים שלהם או בסטארט-אפים מבטיחים, ישירות או באמצעות קרנות הון פרטיות.
5. סטארט-אפים ופרייבט אקוויטי: טיפוח חדשנות לצמיחה פיננסית
מיליונרים צעירים רבים משקיעים ישירות בסטארטאפים או באמצעות קרנות הון פרטיות. גישה זו מאפשרת להם לתמוך בחדשנות ועלולה לקצור תשואות משמעותיות אם סטארט-אפ יצליח בטירוף. השקעות אלו מספקות גם תחושת מעורבות והשפעה על העסקים שהם תומכים בהם.
בין אם אתם מיליונרים או לא, הבנת האסטרטגיות הללו יכולה לספק תובנות חשובות לגבי ניהול פיננסי תקין. יועץ פיננסי מהימן יכול לעזור לכם בכל רמת ההכנסה לנקוט בצעדים משמעותיים לקראת השגת היעדים הפיננסיים שלכם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה