מדדים ומחקרים

10 האחזקות הגדולות בתיק המניות של וורן באפט

המשקיע האדי וורן באפט קיבל את הכינוי "האורקל מאומהה" מאחר שחזה כמה מהחברות הגדולות במשק והשקיע בהן בתחילת דרכן. הנה 10 החברות שהפכו אותו לאחד מעשירי תבל
איתן לויטס | 
צ'ארלי מאנגר, וורן באפט (צילום יוטיוב/ CNBC Television)
וורן באפט, הנחשב כאחד המשקיעים המצליחים בכל הזמנים, הוא היו"ר והמנכ"ל של חברת ההשקעות ברקשייר האת'וויי. באפט, הידוע בגישת "השקעת הערך" שלו ובפרספקטיבה ארוכת הטווח שלו, בנה אימפריה חסרת תקדים שמחזיקה בפורטפוליו של החברות שכולנו מכירים: 
האחזקה הגדולה ביותר שלו היא אפל: המוצרים החדשניים של ענקית הטכנולוגיה ונאמנותה החזקה למותג הפכו אותה לשחקן דומיננטי בתעשיית הטכנולוגיה, ובאפט היה מהראשונים לזהות.
השנייה בגדולה היא זו של בנק אוף אמריקה: ההשקעה הזו משקפת את האמון של באפט במגזר הבנקאי. בנק אוף אמריקה הוא אחד המוסדות הפיננסיים הגדולים בארצות הברית, המציע מגוון שירותים בנקאיים ופיננסיים.
לאחר מכן מגיעה אמריקן אקספרס: עם מוניטין של כ-200 שנים, אמריקן אקספרס היא ספקית ידועה של מוצרים ושירותים פיננסיים, כולל כרטיסי אשראי ושירותי נסיעות. רביעית בגודלה בתיק ההשקעות של ברקשייר היא קוקה קולה: ענקית המשקאות העולמית היא מהוותיקות בתיק ההשקעות של ברקשייר האת'וויי. 
במקום החמישי בתיק של ברקשייר היא חברת האנרגיה שברון: שברון היא אחת מחברות האנרגיה המשולבות הגדולות בעולם, העוסקת בהיבטים שונים של תעשיית הנפט והגז. אוקסידנטל פטרוליאום היא חברת אנרגיה נוספת בפורטפוליו של ברקשייר האת'וויי, והיא עוסקת בחיפוש, הפקה ושיווק של נפט וגז. פעילותה משתרעת על פני מספר מדינות, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בתעשייה.
חברת Kraft Heinz: השותפות של ברקשייר האת'וויי עם 3G Capital הובילה להקמתה של The Kraft Heinz Company, שחקן מרכזי בתעשיית המזון והמשקאות. ידועה במותגים הפופולריים שלה כמו קראפט והיינץ, החברה מציעה מגוון רחב של מוצרי צריכה.

לאחר מכן מגיעות חברת דירוג האשראי מודי'ס: ההשקעה של ברקשייר האת'ווי במודי'ס משקפת את האמון שלה ביכולתה של החברה להעריך את אמינות האשראי 
Activision Blizzard היא האזחקה של באפט בעולם הגיימינג: כשחקן בולט בתעשיית המשחקים, Activision Blizzard מפתחת ומפרסמת משחקי וידאו עם מיליוני שחקנים ברחבי העולם. העשירית בתיק של ברקשייר היא חברת הטכנולוגיה HP.

מטה ברקשייר האת'ויי באומהה, נברסקה (ויקיפדיה)
ההשקעות האסטרטגיות של וורן באפט בחברות אלו מדגימות את פילוסופיית ההשקעות שלו של חיפוש ערך לטווח ארוך והתמקדות בעסקים עם יסודות חזקים ויתרונות תחרותיים. גישת "השקעת הערך" של וורן באפט מתמקדת בעקרונות של רכישת מניות מוערכות בחסר והחזקתן לטווח ארוך. מספר היבטים מרכזיים בפילוסופיית השקעת הערך של באפט:
ערך פנימי: באפט מתמקד בקביעת הערך הפנימי של חברה, המייצג את השווי האמיתי שלה בהתבסס על הרווחים, הנכסים והסיכויים העתידיים שלה. הוא מחפש חברות שהערך הפנימי שלהן גבוה ממחיר השוק הנוכחי שלהן.
מרווח בטיחות: באפט מדגיש את החשיבות של השקעה עם מרווח בטיחות. משמעות הדבר היא קניית מניות בהנחה משמעותית לערכן הפנימי, מתן חיץ מפני תנודות פוטנציאליות בשוק או חישובים שגויים.
פרספקטיבה ארוכת טווח: באפט ידוע בגישתו הסבלנית וארוכת הטווח להשקעות. הוא מאמין בבעלות על עסקים במשך שנים, אם לא עשרות שנים, מה שמאפשר לערכם להתחזק לאורך זמן.
מואט ותחרותי: באפט מחפש חברות בעלות יתרון תחרותי בר קיימא או "מואט" שמגן עליהן מפני מתחרים. ניתן להשיג זאת באמצעות מותגים חזקים, פטנטים, יתרונות עלות או חסמי כניסה גבוהים.
ניהול איכותי: באפט מייחס חשיבות רבה להשקעה בחברות עם צוותי ניהול מוכשרים. הוא מחפש עסקים שמובלים על ידי אנשים אמינים שמתעדפים יצירת ערך לטווח ארוך.
ניתוח יסודי: באפט מנתח בהרחבה את הדוחות הכספיים של החברה, לרבות הרווחים, תזרימי המזומנים והמאזן שלה, כדי להעריך את הבריאות הפיננסית ופוטנציאל הצמיחה שלה.
סבלנות ומשמעת: גישת השקעת הערך של באפט דורשת משמעת ויכולת לעמוד בפיתוי של תנודות שוק קצרות טווח. הוא מאמין בעמידה בעקרונות ההשקעה שלו ובהימנעות מהחלטות אימפולסיביות המבוססות על סנטימנט השוק. זו אחת הסיבות שהוא מתנגד לביטקוין ולשאר מטבעות הקריפטו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה