כסף וצרכנות

הרכבת הקלה מציגה: השיטה שתחסוך לכם מאות שקלים

מבדיקה שערכה "מוביט-פנגו", נמצא כי בנסיעות ברכבת הקלה בגוש דן ובשימושים נוספים בתחבורה הציבורית הנוסע הממוצע עשוי לחסוך עשרות ואפילו מאות שקלים על נסיעות בחודש, זאת באמצעות בחירה נכונה ובכל מקרה במרבית המקרים האפליקציה תחשב את התעריף הנמוך ביותר האפשרי
מערכת ice |  2
הרכבת הקלה בגוש דן (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
הרפורמה בשיטת התשלומים עבור נסיעות בתחבורה ציבורית בישראל, שנכנסה לתוקף לפני כשנה, מאפשרת לנוסעי התחבורה הציבורית הקבועים והמזדמנים לשלם עבור נסיעותיהם באוטובוסים, ברכבות, במטרונית, ברכבת הקלה ובכרמלית באמצעות הסמארטפון, מבלי להצטייד מראש בכרטיס רב-קו או להטעין אותו מראש בהכרח בכסף או בחוזי נסיעה לטווח ארוך (כדוגמת חופשי-חודשי).
השירות מאפשר לנוסעים, אשר משלמים באמצעות אפליקציה, ליהנות מהנחה על ריבוי נסיעות על פי תקרה מצטברת ומחירים מוזלים. בניגוד לכרטיס הרב-קו אותו יש להטעין מראש בערך צבור או חוזה מתאים מראש - יומי או חודשי ובהתאם למרחק הנסיעה הרלוונטי, העלות המצטברת לנוסע מחושבת על ידי האפליקציה באופן אוטומטי, ומשקפת את סך הנסיעות שבוצעו בפועל יחד עם ההנחה המרבית שהנוסע זכאי לה, לרבות חופשי יומי, חופשי חודשי באזורי התיקוף השונים בהתאם לשיטת החישוב שנקבעה על ידי משרד התחבורה.
מבדיקה שערכה "מוביט-פנגו", נמצא כי בנסיעות ברכבת הקלה בגוש דן ובשימושים נוספים בתחבורה הציבורית הנוסע הממוצע עשוי לחסוך עשרות ואפילו מאות שקלים על נסיעות בחודש, זאת באמצעות בחירה נכונה ובכל מקרה במרבית המקרים האפליקציה תחשב את התעריף הנמוך ביותר האפשרי.
דוגמאות למחירים בשימוש ברכבת הקלה במרכז, דנקל אפליקציה לעומת רב קו - לנוסע בוגר ללא פרופיל הנחה
(עלות הנסיעה הבודדת בטווח של עד 15 ק"מ (אזור תעריף צהוב) הינה 5.5 שקלים, עלות הנסיעה בטווח של מעל 15 ק"מ (אזור תעריף ירוק): 12 שקלים).
● נוסע המשתמש באוטובוס וברכבת הקלה הלוך חזור מפתח תקווה לקרליבך (כולל מעבר תוך 90 דקות בין הנסיעה באוטובוס לרכבת הקלה ) ישלם 5.5 שקלים בעבור כל כיוון ועד 11 שקלים באופן יומי באפליקציה, הדומה לשימוש בערך צבור, לעומת 12.5 שקלים ברכישת חופשי יומי. בשימוש ב 10 ימים בעבור אותן נסיעות ישלם 110 שקלים באפליקציה או בערך צבור לעומת 125 שקלים ברכישת חוזים של חופשי-יומי. עלות של חופשי חודשי ברב-קו תעלה לנוסע 225 שקלים, כלומר חיסכון של עד 100 שקלים עבור אותן נסיעות באפליקציה.
● נוסע המעוניין לנסוע ברכבת הקלה לאורך כל מסלולה הלוך חזור מפתח תקווה ועד בת-ים ישלם 12 שקלים בעבור כל נסיעה ועד 24 שקלים באופן יומי באפליקציה או ברב קו.
בשימוש חודשי (21 ימים) בעבור אותן נסיעות ישלם באפליקציה 225 שקלים השווה גם לעלות חופשי-חודשי. ברב-קו בערך צבור ישלם 504 שקלים בעבור אותן נסיעות. כלומר עלות הגבוהה ב 279 שקלים לעומת שימוש באפליקציה או רכישת חופשי-חודשי.
● נוסע המשתמש באוטובוס פנימי באשדוד, ברכבת ישראל לת"א וברכבת הקלה כולל מעבר תוך 90 דקות (בין הנסיעה באוטובוס לרכבת הקלה ) ישלם 23.5 שקלים לכל כיוון ועד 28 שקלים באופן יומי באפליקציה, בדומה לעלות חופשי-יומי, לעומת 47 שקלים בערך צבור ברב-קו. בשימוש ב 10 ימים בעבור אותן נסיעות ישלם באפליקציה או בקניית חוזה חופשי-חודשי 255 שקלים לעומת 470 שקלים בערך צבור ברב-קו, כלומר חיסכון של 215 שקלים.
● נוסע המשתמש באוטובוס פנימי בנתניה, ברכבת ישראל לת"א וברכבת הקלה עד אצטדיון בלומפילד (כולל מעבר תוך 90 דקות בין הנסיעה באוטובוס לרכבת הקלה ) ישלם 23.5 שקלים לכיוון ועד 28 שקלים באופן יומי באפליקציה, עלות השווה לעלות חוזה חופשי-יומי לעומת 47 שקלים בערך צבור. בשימוש חודשי בעבור אותן נסיעות ישלם באפליקציה או בקניית חוזה חופשי חודשי 255 שקלים לעומת 987 שקלים בערך צבור ברב-קו - חיסכון של 732 שקלים.
● נוסע מי-ם לת"א הלוך חזור שישתמש ברק"ל בי-ם, רכבת לת"א ובדנקל בת"א תוך 90 דקות ישלם עד 37 שקלים בתשלום באפליקציה, עלות של חופשי יומי, לעומת 59 שקלים בערך צבור. במידה וייסע 10 ימים בחודש ישלם באפליקציה 370 שקלים לעומת 410 שקלים חופשי חודשי או 590 שקלים בערך צבור, כלומר חיסכון של עד 220 שקלים בשימוש באפליקציה.
אייל זיו, מנהל הפעילות של מוביט-פנגו המאפשרת שימוש באפליקציות לתשלום בתחבורה
הציבורית מסביר: "השימוש באפליקציות מאפשר לקבל המחיר המשתלם ומייתר את כל החישובים ותכנונים. בניגוד לכרטיס הרב-קו אותו יש לטעון ולרכוש חוזה מראש, התשלום ביישומון מתבצע בדיעבד, בהתאם לכמות הנסיעות ובהתאם למנגנון החישוב שקבע משרד התחבורה לאחר ביצוע הנסיעות בתעריף המשתלם ביותר כל זאת ללא צורך להתעכב בתורים במכשירי התיקוף והטענה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הנחות לא שיוויוניות
    חלי 08/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במשרד התחבורה נותנים לסטודנטים 50% הנחה גם על ערך צבור וגם על חופשי חודשי. אבל לנכים לא נותנים הנחה על חופשי חודשי אלא רק על ערך צבור.
    סגור
  • 1.
    מלא פרסומות במוביט עברתי להופ און הרבה יותר טוב
    מלא פרסומות במוביט 08/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מלא פרסומות במוביט מלא פרסומות במוביט עברתי להופ און הרבה יותר טוב
    סגור