כסף וצרכנות

עידית סילמן נדחקה: תקציב המשרד שלה יקוצץ ב-44 מיליון שקל

ניצחה בקרב אבל לא במלחמה: קרן הניקיון נשארה בשליטת המשרד להגנת הסביבה, אך השרה עידית סילמן נוכחה לגלות שתקציב המשרד יעמוד על 384 מיליון בלבד לעומת 428 מיליון ב-2022
מערכת ice |  1
עידית סילמן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
תקציב המדינה הוגש השבוע ושרים מסוימים הצליחו למשוך למשרד שלהם תקציב גדול יותר משנה שעברה. מי שנפגע מכך הוא המשרד להגנת הסביבה, שבשנה הקרובה יעמוד תקציבו על 384 מיליון שקל, וב-2024 יגדל ל-395 מיליון, עדיין הרבה פחות מהתקציב ב-2022 שעמד על 428 מיליון שקל.
השבוע הגיבה סילמן לדו"ח הפאנל הבין ממשלתי לשינוי אקלים, ה-IPCC, הסוקר את התחזיות לשינוי האקלים, ההשלכות, את הדרכים להפחית את פליטות גזי החממה. "הדוח קובע כי ההתחממות הגלובלית, שלא הייתה כמותה בהיסטוריה של כדור הארץ, נובעת מפליטות גזי חממה כתוצאה מפעילות האדם." אמרה סילמן. "למרות תוכניות ופעולות ההיערכות המקודמות בכל מדינות העולם, הפער בהיערכות עדיין גדול מאוד, וימשיך להתרחב אם לא נגביר מאוד בכל העולם את קצב והיקף הפעולות. העולם לא ערוך ונמצא בסכנה. יש לנו עדיין יכולת להשפיע - ההחלטות שנקבל היום והפעולות שנבצע, ישפיעו עלינו ועל הדורות הבאים. הדוח מחדד את הצורך בקידום דחוף של חוק האקלים וההיערכות של ישראל".

סילמן הצהירה לאחרונה שקרן הניקיון, שש"ס ניסתה להעביר לשליטת משרד הפנים, תישאר במשרד שלה. השליטה בקרן הניקיון משמעותה שליטה בתקציב של כ-4 מיליארד שקל. אולם, הציפייה שלה שתקציב המשרד יגדל ל-500 מיליון שקל, לא התממשה. 
"נדהמנו לגלות כי המצב שלנו בפסולת כמו מדינת עולם שלישית", אמרה בעניין קרן הניקיון. "זה נושא שממש מאיים עלינו, כשמונים אחוזים מהפסולת בישראל מוטמנת, דבר שעבר מן העולם במדינות המפותחות. - באנו לשנות את כללי המשחק. אנחנו נייצר מצב בשוק שהרשויות ואנשי עסקים ירצו להכנס - הכנסנו מודלים חדשים לטובת תעריף אנרגטי מפסולת, מתקני מיון, ביו גז והשבה. זה בבירור הפיכת הזבל לזהב . בנוסף קידמנו את חוק פסולת הבניין לשלב הבא בכנסת למען הסדרת הנושא והפסקת ההטמנה הבלתי חוקית"
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ההיסטוריה תשפוט
    השור הזועם 03/2023/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אישה נוראית כפי שבגדת בבוחרייך ובמפלגתך את גם בוגדת בבעלך בשוכבך עם פסולת כמו סמוטריץ ובן גביר ועוד אספסוף בעד אתנן שהיה מבייש אפילו בעלת מקצוע את יותר גרועה וגם סתומה שלא קולטת שמחוקקים חוקים נגדך, ההיסטוריה תשפוט אותך כמי שהובילה את בני ישראל למלחמת אחים, חולת נפש
    סגור