תקשורת ומדיה

שר התקשורת: "אמנע מהתאגיד לשדר פרסומות"

השר קרעי מרכך את ההתבטאויות כלפי התאגיד וטוען שלא יקצץ בחטיבת החדשות של התאגיד. וגם, האם לערוץ 14 יש סיבה לדאגה?
מערכת ice | 
שלמה קרעי, גולן יוכפז (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, עדי אורני, ויקיפדיה)
שר התקשורת שלמה קרעי הציג השבוע את תכניתו לעולם התקשורת. על הפרק רפורמה בנוגע לשקיפות ותפעול תאגיד השידור וגיוון בערוצים השונים. 
השר הציג את ועדת המדרוג שהוא יקדם שתפעל בשיטת מדרוג חדשה שתתבסס על טכנולוגיות חדשות ונתוני אמת. לדבריו הוא נאבק במונופולים של הערוצים הגדולים: "פיתוח מודל מדרוג חדש, שיתבסס בין היתר על טכנולוגיות חדשות ונתוני אמת מספקי התכנים, וישקף נתוני רייטינג אמינים לרווחת הציבור ותעשיית הפרסום. לא עוד שליטה בלעדית של ערוצי התקשורת החזקים על נתוני הרייטינג".
מה לגבי חטיבת החדשות של התאגיד שעמדה על הכוונת שלו בעקבות חוסר האיזון שלה לדבריו? "אם צריך מורידים, ואם צריך מוסיפים. קיצוץ בתקציב החדשות של התאגיד לא עומד על הפרק." אומר השר קרעי לאמיר אטינגר בריאיון שפורסם הבוקר (שישי) בישראל היום. "ביקשתי להכניס את תקציב התאגיד לתקציב המדינה, כדי שזה לא יהיה סכום קבוע. אני מתכוון לקחת חלק מהתדרים הארציים של התאגיד ולפתוח אותם לשוק הפרטי, ואני מתכוון גם למנוע מהשידור הציבורי לשדר פרסומות".

על רקע הרצון שלו לפתוח את שוק התקשורת לתחרות, קרעי זכה גם למתקפות מאנשי ערוץ 14. אחד ממגישי הערוץ, בועז גולן, טען בחשבון הטוויטר שלו שקרעי מקדם ערוץ ימין נוסף מרשת הטלוויזיה i24news של המיליארדר פטריק דרהי: "מכל הדיבורים של השר קרעי על רפורמות, לא נשאר כלום. מה כן? הוא שוקד בימים אלה על הקמת ערוץ חדשות ימני שיתחרה בערוץ 14. פשוט מביך. פניתי לקרעי, שלא היסס לאשר את הדברים. כמו שלפיד לא הצליח לסגור אותנו, גם קרעי לא יצליח". כתב גולן.
קרעי אמר על כך בישראל היום: "אני מבין את החשש שלהם ולכן גם מתכוון לתת הגנות לערוצים קטנים צעירים וחדשים, לאפשר להם שיתופי פעולה עם גורמים נוספים בשוק התקשורת."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה