כסף וצרכנות

קיבלתם מכתב מרשות המסים? זה מה שאתם חייבים לדעת

מה מסתתר מאחורי הטופס שראש הרשות המיסים שולח לאזרחים בתקופה האחרונה, למה חשוב לעצור לפני שממלאים אותו ואיך זה קשור להלבנת הון? הנה ההסבר
מערכת ice |  3
רשות המסים יוצאת למלחמה (צילום shutterstock)
עו"ד נאוה הנס, מומחית בדיני מסים מסבירה כי רבים קיבלו לאחרונה מכתב מרשות המסים, אבל הם לא יודעים מה מסתתר מאחוריו, ולמה חשוב מאוד לעצור רגע לפני כל צעד שתעשו מכאן. מדובר בטופס שנשלח לאחרונה לאזרחים רבים מראש רשות המסים שכותרתו "דו"ח פרטים אישיים והצהרה על מקורות הכנסה בארץ ובחו"ל".
לפי הטופס, המכותב נדרש למלא אותו ולשלוח אותו בחזרה לרשות המסים בתוך 30 ימים. אבל, אני כאן כדי להבהיר שבין אם אתם שכירים, בין אם אתם עצמאים או בעלים בתאגיד – תתייחסו לטופס הזה בזהירות יתרה, שכן אם לא כן, אתם עלולים למצוא את עצמכם חשופים בפני עבירה פלילית. ממש ככה. 

מדוע? מדובר בהצהרה ועל כן מילוי ההצהרה בצורה לא נכונה, עלולה לחשוף את מי שממלא אותה לעבירה פלילית על מסירת פרטים לא נכונים וכמובן שאם מסתבר שהפרטים נמסרו במזיד ומתוך כוונה להתחמק ממס, הרי שהוא חשוף לעבירה לפי סעיף 220  לפקודת מס הכנסה, עבירה שהיא עבירת מקור בהתאם לחוק הלבנת הון מה שמגביר את חומרתה, ענישה עד 10 שנים. חשוב להבין את ההבדלים בין ההצהרה שבמעטפה להצהרת הון, שכן אזרחים רבים טועים לחשוב שנשלחה להם דרישה להגשת הצהרת הון.
הצהרת הון נדרשים להגיש עצמאים ושכירים שרשות המסים שלחה אליהם דרישה להגיש הצהרת הון. להצהרה יש לצרף את כל המסמכים שעליהם מבוססת הצהרת ההון, כגון : אישורי יתרות, חשבוניות רכישה, צוואה על ירושה שהתקבלה, טופס פחת ואחרים. כמו כן יש לצרף מסמכים שלא קשורים לעסק, למשל: אישורי יתרות מבנקים וקופות גמל, פדיון של תכניות חיסכון ואחרים.
את הצהרת ההון יש להדפיס למלא את הפרטים בטופס בכתב יד ולחתום ובשלב הבא להיכנס למערכת פניות הציבור (מפ"ל), למלא את הפרטים, לצרף את קובץ הצהרת ההון המלאה והחתומה כנדרש בצירוף המסמכים המאמתים ולהגישה באופן מקוון. מי שלא מתחבר לעולם הדיגיטלי יכול גם להגיש ידנית בדלפק מודיעין בכל משרד שומה. את הצהרת ההון יש להגיש לרשות המסים - תוך 120 יום מזמן קבלת הדרישה.
למעשה משתמשת הרשות בשניי כלים שונים למדי למטרות שונות. המעטפה נשלחת לאזרחים שהרשות, וליתר דיוק אגף החקירות, בוחרים לבדוק על סמך מידע שברשותו  ואילו הצהרת ההון נשלחת מטעמים אחרים, הגם שלפעמים יכולה להיות חפיפה במטרות.
נדגיש, כי לא מדובר בכלי שמשתמשים בו בשגרה. מדובר בכלי שנועד לסייע לרשות להכניס לרשת המס את כל הדגים שברחו, הגם שלעיתים נתפסים דגיגונים קטנים, המטרה היא לתפוס את השמנים יותר.

קרדיט: דור סבג
ואם כבר נתפסת אז קח בחשבון כי כאן "הגודל לא קובע" ולכן כל מי שממלא את ההצהרה צריך לנהוג בה בחזקת "כבדהו וחשדהו". חשוב להבין שהפרטים שנמסרים בהצהרה יבדקו מול מאגרי הרשות ועל כן אסור שתהיינה סתירות. מומלץ בחום למי שמיוצג בשגרה להתייעץ עם בעלי מקצוע ומי שלא מיוצג בשגרה, רצוי לאמץ את הנוהג הבא : "אם יש ספק אז אין ספק"
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    שוד החילונים
    יוסף א 03/2023/18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ברור, שלאחר חלוקת השלל בין שותפי הגועליציה, חלוקת הג'ובים, יצירת משרדים וגובים פיקטיןןיים, מישהו צריך לממן את זה. הדתיים והחרדים בצמד של פטור משירות צבאי, פטור מעבודה, פטור מדוחות, רק לקבל ולקבל, צריך כסף גם לממן הוצאות אישיות של משפחת נתניהו, הוצאות בזבזניות, טיסות סרק לחול, ארוחות, תקציב למימון ה נדל"ן של משפחת נתניהו, ביגוד, איפור, ספר תסרוקות ןען ועוד, וגם לממן הוצאות המטוס הצמוד של המלך והמלכה, לכן, להפיל התיק על החילוניים
    סגור
  • 2.
    יוסף טל (ל"ת)
    ירנה 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 1.
    פרסומת
    אבי נפתלי 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    4 2
    עוד פרסומת בדמות כתבה , ( אולי העו״ד תרצה שנבוא אצלה בכדי למלא טופס כזה או אחר ?)
    סגור