משפט

רשות המסים תחזיר 664 מיליון שקל? בדקו אם מגיע לכם

תובענה ייצוגית בהיקף 664 מיליון שקל אושרה נגד רשות המסים, זאת בטענה כי גבייתה המסים משכירים במשק הייתה ביתר ממי שהפקידו כספים לקצבת הפנסיה שלהם והסכומים שנגבו מהם היו עודפים
מערכת ice | 
רשות המסים (צילום פלאש 90, shutterstock)
אולי גם לכם מגיע? בית המשפט המחוזי מחוז מרכז אישר את התובענה ייצוגית בהיקף 664 מיליון שקל נגד רשות המסים, זאת בטענה כי גבייתה המסים משכירים במשק הייתה ביתר ממי שהפקידו כספים לקצבת הפנסיה שלהם והסכומים שנגבו מהם היו עודפים.
מגישי התביעה ניב נוימן ומתן לבנון, באמצעות עו"ד יוני חרש, נוגעת ליישום הסעיף המעניק הטבת מס לעובדים המפקידים כספים לפנסיה. בבקשתם טענו השניים כי בניגוד להוראותיה המפורשות של הפקודה, החליטה רשות המסים כי "הזיכוי הקבוע בסעיף יינתן רק לעובד שכיר אשר הפקיד הפקדה נוספת לקצבה כ"עמית עצמאי" מעבר להפקדות לקצבה שנעשו על-ידו ממשכורתו כ"עמית שכיר". זאת, אף על-פי שלתנאי זה אין כל זכר בהוראת הדין".

לדבריהם, בנסיבות אלה ברשות המסים לא אפשרו לנישומים הנמנים עם הקבוצה הייצוגית, בה כולם עובדים שכירים שמוגדרים "עמית מוטב", את זיכוי המס המגיע להם ואף גבתה מס ביתר שלא כדין מהם.
ברשות המסים טענו כי הצבת הדרישה לעמית שכיר לבצע הפקדה נוספת לקופת גמל לקצבה במעמד של "עמית עצמאי" בשל הכנסתו הלא מבוטחת כתנאי לקבלת הזיכוי הנוסף, תואמת את הדין ואף מגשימה את תכלית החקיקה ולכן יש לדחות את התביעה על הסף.
השופט שמואל בורנשטין קבע בדחייתו את העמדה של רשות המסים: "פעולת רשות המסים, המעמידה כתנאי לקבלת הזיכוי הנוסף בידי עמית שכיר, הפקדה עצמאית בקופת גמל לקצבה בגין הכנסתו הלא מבוטחת, מהווה, לכאורה, גבייה מס שלא כדין".
עוד הוסיף: "אין מדובר, לפיכך, במצב בו פרשנות המבקשים ופרשנות המשיבה שתיהן נופלות בגדרו של מתחם האפשרויות הלשוניות של דבר החקיקה, אלא במצב שבו פרשנות אחת, זו של המבקשים, מתיישבת עם לשון הסעיף כפשוטה, בעוד השנייה, זו של המשיבה, נעדרת עיגון בלשון הסעיף".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה