כסף וצרכנות

החמאה נעלמת מהמדפים? השקר הגדול מאחורי המחסור החמור נחשף

המדפים מלאים בחמאה מיובאת, אז למה אנחנו שומעים על מחסור כמעט תמידי בחמאה? רוב הביקוש הקיים הוא לחמאה של חברת תנובה ומהחמאה הזו, קיים חוסר גדול, בעוד לטענת תנובה היא מייצרת את הכמות המקסימלית שהיא יכולה לייצר בשל המחסור בשומן החלב

מערכת ice |  2
חמאה
מעת לעת אנחנו שומעים על מחסור בחמאה, אך האמת היא שהחמאה שחסרה היא החמאה המבוקשת של חברת תנובה. בחודש מרץ 2020 הורדו המכסים על ייבוא חמאה לארץ וממרץ 2021 החמאה יצאה מרשימת המוצרים המפוקחים. דבר שיצר מספר רב של חברות שמייבאות חמאה לארץ והגביר את התחרות ואת מלאי החמאה בארץ. אז למה אנחנו שומעים על מחסור כמעט תמידי? הסיבה היא שרוב הישראלים מעדיפים את החמאה של חברת תנובה.
על פי הנתונים של "צוק בר" כפי שהובאו באתר "מאקו", קצב הייצור של תנובה הועלה לקצב של 5500 טון ב-2022 לעומת 4500 טון בשנת 2021. למרות נתון זה חברת תנובה לא מצליחה לעמוד בביקוש הצרכנים הגובר. מנגד, מחיר החמאה המיובאת זינק ל-66 שקל לק"ג לעומת 41.1 שקל. זאת בניגוד לקפיצה הקטנה יותר בעלות החמאה ליבואנים. 
תנובה שלטה בשוק עם נתח שוק של 80% עד פתיחת השוק לייבוא חופשי וכעת שולטת בו עם 65% מנתח השוק. תנובה טוענת לא יכולה לעשות דבר על מנת לספק עוד חמאה לשוק מכיוון שהיא צריכה את שומן החלב (82% ממנו משומש בהכנת החמאה) לעוד שלל מוצריה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה
    חוה 02/2023/09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תמיד נדמה שהכתבה נחתכת באמצע. לא הבנתי כלום. למהההה יש חוסר בחמאת תנובה על המדפים?
    סגור
  • מה לא ברור ?
    גבר גבר 02/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סתם לוקחים נושא שמרגיז את רוב הציבור .כותבים כאילו מחדשים לך...בסוף כלום. אבל הי נחשפת לפירסומת שהם מרוויחים ממנה כמה שיותר אנשים נחשפו אליה . כולם רמאים.. אוכלים לנו גם את הזמן
    סגור