כסף וצרכנות

משרד האוצר תחת מתקפה: "הגורם הגדול להתייקרויות במשק"

?אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר תוקף: "משרד האוצר גובה מע"מ על כל התייקרויות לרוחב כל המשק, כדי לאזן את גביית המיסים בייבוא יש לעבור לגביית מיסי יבוא על בסיס ערך FOB"
מערכת ice | 
דירוג עלויות המחייה - ישראל ממשיכה לככב בעשירייה הפותחת (צילום פלאש 90, freepik)
במהלך דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת שנערך היום (שלישי), בעניין התחרות בנמלי הים של ישראל, הדגיש נשיא איגוד לשכות המסחר אוריאל לין את משקלה המכריע של מדיניות משרד האוצר בראשותו של השר בצלאל סמוטריץ' על יוקר המחייה בישראל.
לין פתח את דיוני הוועדה והפנה אצבע מאשימה למשרד האוצר: "משרד האוצר גובה מע"מ על כל התייקרויות לרוחב כל המשק. הוא גובה מיסי יבוא על כל הוצאות ההובלה הימית על פי ערך הכולל את תעריפי ההובלה, היטלים על ההובלה וכמובן היעדר היעילות בנמלי הים".
 
נוסף על כך, לין מציע שתי הצעות עיקריות על מנת לייעל את נמלי הים מה שיתרום רבות למאבק ביוקר המחייה: "כדי לאזן את גביית המיסים בייבוא יש לעבור לגביית מיסי יבוא על בסיס ערך FOB".
עוד הסביר: "למנוע מיסוי ההתייקרויות על הובלה ימית וכן על היטלים ואגרות בנמלי ישראל ולא לחייב את היבואנים על אי ההתייעלות. בנוסף, ניצול מלא של כל רציפי הים הקיימים, ללא שום מגבלה של זמן, חייבים תחרות מלאה של כל הנמלים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה