כסף וצרכנות

רשות התחרות ומשרד האוצר בשיתוף פעולה חדש: כך יורידו מחירים

עקב יוקר המחייה, רשות התחרות ומשרד האוצר ינסו ליזום חקיקה שתאפשר לרשות למנוע מיזוגים של ספקיות ענק לבין חברות קטנות, מבלי לנתח את ההשפעה הכלכלית של המהלך

מערכת ice |  1
יוקר המחייה בעידן הקורונה (צילום Pexels, pixabay)
בעקבות יוקר המחייה ורצף ההעלאות במחירים, רשות התחרות ומשרד האוצר יחברו על מנת למנוע משחקניות גדולות בתחום המזון להתרחב יותר ממה שהן הצליחו עד כה. במצב הנוכחי רשות התחרות לא יכולה למנוע מחברות להתמזג עם אחרות בתחום המזון מבלי לנתח את ההשפעה הכלכלית של המהלך וכדיי לשנות זאת היא תצטרך קידום חקיקה.
מטרת החקיקה, ששני הגופים רוצים לגבש, היא שאיסור על מיזוג חברות הענק תתבסס על בחינה רוחבית של השוק ולא על ניתוח של ענף ספציפי בשוק - כך על פי 'דה מרקר'. לדעת הממונה על התחרות, מיכל כהן, המצב הנוכחי מביא לכך ששחקניות גדולות נוגעות בענפים רבים וכך הן יכולות להשפיע על קמעונאים, שנשארים עם מעט ברירה - כפי שראינו לאחרונה.
יתרה מכך, במידה וההגבלות על החברות הגדולות יצאו לפועל הן לא יחולו על הקמעונאים, אלא רק על ספקי העל דוגמת שסטוביץ' ודיפלומט. עם זאת, מי שנכנסת לשתי הקטגוריות הללו היא שופרסל, שהיא לא רק קמעונאית אלא גם ספקית מזון דרך המותג הפרטי שלה.
הצד השני של הגישה הזו, בה דגלה הממונה הקודמת מיכל הלפרין, היא כי מיזוג עם חברות קטנות מאפשר להן להמשיך ולפעול מבלי להיסגר והדבר אף מעלה את היקף התחרות. עם זאת, לא נלקחו בחשבון ההשפעות הרוחביות של גישה זו וכפי שאנו רואים כעת הן בהחלט משמעותיות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ארץ אוכלת יושביה.
    לוק סקיווקר 01/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם יודעים בדיוק מה צריך לעשות בשביל להוריד את יוקר המחייה אבל קשה לוותר על הקומבינות אז לא עושים כלום. מה זה עוזר שאתם מונעים מיזוגים בענף ש7 תאגידים שולטים בו? רוצים להוריד את המחירים? תורידו מיסים על ייבוא כי יש עולם שלם של מוצרים, שזה יקרה פיתאום המלחמה תהיה על הצרכן ולא מלחמה על המחיר. תמשיכו לבחור צדדים ולבכות על בית משפט שלא משפיע על החיים שלכם בשום צורה, אולי באמת צריך לעשות שם רפורמה אבל יוקר מחייה ודיור יותר דחוף.
    סגור