כסף וצרכנות

מכה לאמזון: "אחראית לפרסום מוצר מזויף באתר שלה"

בית המשפט האירופי לצדק פסק אתמול שניתן להטיל על אמזון אחריות לפרסום נעלי נשים מזויפות, המחקות את נעלי כריסטיאן לובוטין. הפסיקה המקדמית עלולה לגרור תביעות נוספות נגד אמזון על מכירת מוצרים מזויפים בפלטפורמה
מערכת ice | 
אמזון מסתבכת (צילום Istock, freepik, פייסבוק/ Amazon)
בית המשפט האירופי לצדק פסק אתמול (חמישי) כי ניתן להטיל על ענקית הקמעונאות המקוונת אמזון אחריות לפרסום נעלי נשים מזויפות עם סוליות אדומות, המפרות את הסימן המסחרי של כריסטיאן לובוטין באיחוד האירופי.
מוכרי צד שלישי באמזון מפרסמים באופן קבוע נעלי סטילטו עם סוליות אדומות שאינן מתוצרת לובוטין. המעצב הצרפתי הגיש תביעה נגד החברה בבלגיה ובלוקסמבורג ב-2019, בטענה שהוא לא נתן את הסכמתו להוצאת המוצרים הללו לשוק. הסוליה החיצונית האדומה של נעלי Louboutin, שבגינה הן ידועות, רשומה כסימן מסחרי של האיחוד האירופי ובנלוקס.

ה-BBC פרסם כי הפסיקה המקדמית של בית המשפט הממוקם בלוקסמבורג סוללת את הדרך לכך שאמזון תיאלץ לשאת באחריות פוטנציאלית לפרסומות עבור כל מוצר מזויף שנמכר באתר שלה.
בית המשפט העליון של האיחוד האירופי אמר שמשתמשים יכולים לחשוב בטעות שאמזון בעצמה מוכרת נעליים מטעם לובוטין, וציין שזה עשוי להיות המקרה כאשר, למשל, אמזון מציגה לוגו משלה במודעות של מוכרי צד שלישי, וכאשר היא מאחסנת ומשלוח את הנעליים המדוברות. כעת נותר לשני בתי משפט לאומיים, בבלגיה ולוקסמבורג, להחליט אם זה אכן המקרה.
בית היוקרה לובוטין אמר שהחלטת בית המשפט היא "ניצחון להגנה על הידע והיצירתיות שלו". תיירי ואן איניס, עורך הדין של לובוטין, אמר כי "אמזון יכולה להיות אחראית על ההפרות כאילו הפלטפורמה בעצמה היא המוכרת. החברה תיאלץ לשנות את המודל שלה ולהפסיק להטעות את הציבור על ידי ערבוב בין הפרסומים שלה ושל מוכר צד שלישי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה