כסף וצרכנות

H&M התחילה בקיצוצים: תפטר 1,500 עובדים

ענקית האופנה החלה בקיצוצים: תפטר 1,500 עובדים ממטות החברה הראשיים בשוודיה; גם פריימרק בדרך למהלך דומה
מערכת ice | 
סניף HM (צילום ויקימדיה)
ענקית האופנה השוודית H&M הפכה אתמול (רביעי) לקמעונאית הגדולה האירופית הראשונה שהחלה לפטר עובדים בתגובה למשבר האינפלציה. המהלך נעשה בשאיפה לחסוך 190 מיליון דולר. כך פורסם ברויטרס
המהלך של קמעונאית האופנה מספר 2 בעולם לצמצם בעיקר את הצוות המשרדים, מגיע על רקע האינפלציה הגואה ועלויות הנסיקה הקשורות למלחמת אוקראינה, אשר לחצו על חברות ברחבי אירופה וארצות הברית לחסוך במזומנים.
הקיצוצים של H&M, המעסיקה כ-155,000 עובדים, הם חלק מתוכנית קיצוצים שנתית נרחבת. "זה סימפטומטי לבעיות העומדות בפני מגזר קמעונאות האופנה", אמרה אנליסטית בכירה ב-Hargreaves Lansdown, סוזנה סטריטר.

"השארת האורות והחימום דולקים בחנויות העצומות הופכת להיות בלתי משתלמת יותר ויותר עם מחירי האנרגיה שכה תנודתיים", הוסיפה.
בספטמבר H&M רשמה מכירות רבעוניות נמוכות בהרבה מהצפוי, כאשר ראתה את הצרכנים מהדקים את החגורה, והדגישה את המאבק שלה להתחרות עם יריבתה הגדולה יותר, זארה.
בניגוד ל-H&M, בעלת זארה, אינדיטקס, דיווחה בספטמבר על עלייה רבעונית במכירות ואמרה כי היא מתכננת להעלות מחירים כדי לקזז עלויות. H&M גם מתמודדת עם תחרות קשה מצד יריבים זולים יותר ומותגים שהם מקוונים בלבד.
אך היא לא לבד כמובן, גם קמעונאית האופנה הבריטית Primark הודיעה על תוכניות להוסיף 1,800 משרות בספרד ובבריטניה עם התרחבותה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה