כסף וצרכנות

הגלידות האהובות שמסוכנות לאכילה נחשפת

חלקו השני של תחקיר הגלידות בתוכנית חיסכון שודר הערב וחשף עוד כשלים ברשתות הגלידה האהובות שייתכן וגם אתם נוהגים לאכול בהן. זו הסכנה שנמצאה במוצרים
מערכת ice |  6
גלידה (צילום pexels)
בתוכנית חיסכון המשיכו הערב בשידורי ממצאי תחקיר הגלידות שחשף זיהומים וליקויים דווקא בגלידריות המוכרות והאהובות בישראל. הפעם נחשפו ממצאי הביקורת שנערכה בגלידריית דלי קרים בבת ים וכן בגלידת נווה צדק בתל אביב.
בדלי קרים נמצאו לפי התחקיר מוצרים שמונחים על ריצפה מזוהמת, מוצרים ללא תוויות תוקף. טמפרטורת הגלידה  עמדה על  מינוס 8, טמפרטורה גבוהה מידי שעלולה לגרור התרבות חיידקים בגלידה. משרד הבריאות, כך לפי הדיווח של יולן כהן, בדק דגימות מהגלידות בחנות של דלי קרים ומצא בהן כמות חריגה של קוליפורמים.
העובדים מקפידים על תאריכי הכנה, תפוגה ותוויות על המוצרים, יחד עם זאת נמצאו גם ליקויים תברואתיים בניהול העסק ואי הקפדה על נוהלי עבודה כאשר בסופו של דבר הגלידה נמצאה בעלת כמות חריגה של קוליפורמים. בעקבות כך העסק נסגר ונפתח מחדש אחרי תיקון הליקויים שנמצאו.
כמו כן נבדקה גלידת נווה צדק מהמצליחות בתל אביב, 105 שקלים לקילו גלידה. המפקחים גילו במקום מקרר שלא עובד באופן תקין ובו שאריות של גלידות. הטמפרטורה נמצאה לא תקינה כאשר עמדה על מינוס 10 מעלות במקום מינוס 18. גם כאן לא נמצאו תוויות תוקף על מוצרים. המפקחים השמידו 16 מיכלי גלידה. בדגימות מבית העסק נמצאו כמות קוליפורמים חריגה שעלולה לנבוע מכשלי הגיינה של קווי היצור והמוכרנים.
בתגובות השונות שהביאו חברות הגלידה לתוכנית חיסכון, צויין כי עם קבלת דו"ח הביקורת נשכרו חברות חיצוניות לטיפול בליקויים שצויינו.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    מחיר מוגזם לפראיירים (ל"ת)
    שחר מאיו הליכודניק 11/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 4.
    מגיע לכם, תמשיכו לשלם מופקע ותקבלו איכות זבל.
    אילן 11/2022/10
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ממתי בישראל מקפידים על ניקיון? תוקעים מחירים בשמיים ומעגלים כל פינה אפשרית כדי שהלקוח לא יקבל הרעלה אך וודאי שלא יבל מוצר שווה ערך למחיר ההזוי. לא נורא, הצרכן הישראלי זו קוף אומלל, ימשיך לקנות ולשלם ולאכול זבל ולילל שיקר לו.
    סגור
  • 3.
    Homemade
    דקוטה 11/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הכי טוב תעשו בבית גם בלי מכונה אפשר כבר של השופר חברות כמו אילושזה טבעוני עם קרם קוקוס מלא טעמים איכותי ויותר מבוקר וגם חברות אחרות
    סגור
  • 2.
    בינתיים לא שמענו שמישהו מת מזה.כולנו מחוסנים באופן טבעי
    סמי 11/2022/08
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סטריליזציית יתר הורגת
    סגור
  • 1.
    אין על אלדו שילת גם טעים גם אדיבים!
    מיכל 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 2
    וגם תאמינו או לא אני לא קשורה אליהם.. מקום שתמיד כיף לחזור אליו ??
    סגור
  • גועל נפש (ל"ת)
    ז 11/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור