כסף וצרכנות

וורן באפט לא מושקע בנדל"ן, מהי הסיבה לכך?

באופן מפתיע, אחד המשקיעים הגדולים בהיסטוריה לא מחזיק בעצמו ביזמיות נדל"ן, וגם דרך השקעות עקיפות הסכומים זניחים עבורו. מהי הסיבה?
מערכת ice | 
וורן באפט (צילום מתוך עמוד הפייסבוק Warren Buffett Investing)
התחזית ארוכת הטווח של וורן באפט על השקעות הוכיחה את עצמה כמוצלחת לאורך השנים, כאשר חברת ההשקעות שלו ברקשייר האת'ווי עקפה את ה-S&P 500 בתשואות הכוללות בכ-84% במהלך 20 השנים האחרונות. אם יש דבר אחד שהפך את באפט לאחד המשקיעים המצליחים בהיסטוריה, זו המחויבות שלו לאסטרטגיה שלו.
בעוד כמה טכניקות ואלגוריתמים חדשים של השקעה באו והלכו במהלך השנים, באפט שמר על האסטרטגיה הפשוטה למדי שלו של בחירת חברות סולידיות והתמקדות בצמיחה ארוכת טווח תוך התעלמות מרעשי רקע. זה אולי נראה מוזר שלמישהו עם גישה כל כך ממושמעת לטווח ארוך להשקעות, אין עניין ברכישת נדל"ן, במיוחד בהתחשב בכך שסגנו, צ'רלי מאנגר, בנה את הונו גם בין התר מיזמות נדל"ן.

באפט לא מתנגד להשקעה בנדל"ן. למעשה, הוא השקיע בכמה קרנות השקעות בנדל"ן במהלך השנים וכיום הוא מחזיק בנתח גדול במשקיעת הנדל"ן Store Capital Corp. עם זאת, הוא יודע שאין זה הגיוני עבורו להיכנס לעסק של אחזקות נדל"ן ממשיות.
רכישה וניהול של נדל"ן הם יותר עסק מאשר השקעה, ובאפט יודע שזמנו מושקע יותר בבחירת חברות להשקעה מאשר בניהול עסקי נדל"ן. נדל"ן זה עסק קשה. עבור רוב האנשים, זה מצריך קנה מידה של העסק כך שיכלול מספר נכסים על מנת לבנות עושר. הרבה משקיעים בודדים נכנסים לנדל"ן עם הרעיון שזו תהיה השקעה פסיבית, ורוב האנשים הללו יוצאים בסופו של דבר מהנכסים ברגע שהם מבינים למה הם באמת נכנסו.
 
השקעה בנדל"ן היא סיפור אחר. השקעות נדל"ן פסיביות מאפשרות למשקיעים לקצור את הפירות של קבוצת נכסים רווחית זו מבלי לקחת על עצמם את אחריות הניהול. משקיעים רבים שפנו לשווקים הפרטיים להשקעות נדל"ן פסיביות השיגו תשואות גבוהות אף יותר. לדוגמה, פלטפורמת מימון ההמונים של הנדל"ן RealtyMogul הפיקה תשואה פנימית ממוצעת של 17.2% למשקיעים על העסקאות הממומשות במלואן מאז הקמתה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה