כסף וצרכנות
ארבע מערכות בחירות ומגפה עולמית - הצרכנים איבדו אמון?
לפני כ-50 שנה הכריזה ארצות הברית על ניתוק הצמד ממד הדולר לזהב אמיתי ובכך הפכה באופן רשמי את הכסף למושג מופשט, שקיומו נתון לתפיסה מחשבתית ולאמונה של בני אדם שהוא בו. לפיכך לאמון של אזרחים במדינה או חברה יש השפעה ישירה על מצבה הכלכלי, והאופן שבו היא יכולה לגייס השקעות ולצמוח אז האם לאחר 4 מערכות בחירות בשנתיים, ומשבר קורונה שבא והולך בצרכנים הישראלים עדין נותר אמון בכלכלת המדינה? על פי דו"ח חדש שפרסמה הלמ"ס הוא בהחלט נפגע.
מדו"ח "מדד אמון הצרכנים " של הלמ"ס, עולה כי מחודש מרץ 2020 עד חודש אוקטובר 2020 ,על רקע משבר הקורונה והשינויים הן במצב התחלואה והן בהחלת ההגבלות וההקלות על המשק, ניתן להבחין בירידה בערכי מדד אמון, כאשר הוא התחיל במינוס(6-)% טרם ההגבלות הראשונות, ובאפריל 2020 עם החלת הסגר הכללי הראשון הגיע לשפל של מינוס (-31) % . המדד עלה מעט בחודשיים שלאחר מכן וירד שוב למינוס (28-) בסגר השני.
מנובמבר 2020 עד חודש יולי 2021 ,מדד אמון הצרכנים נמצא במגמת עלייה. עם ההתקדמות בתוכנית היציאה מהסגר השני, הידיעות על ההסכמים בין ישראל לחברות המפתחות חיסונים לקורונה והציפייה להגעתם לישראל, עלה מדד אמון הצרכנים, אמנם עם גלי התחלואה הנוספים הוא ירד שוב ועמד בפבואר 2021 על מינוס ( 18-) %. גם בשנה האחרונה לא חווה המדד עלייה משמעותית וחודש מרץ 2022, הסתיים בדומה לפברואר אשתדק על מינוס (19-)%.
עוד ב-
הכתבות החמות
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה