כסף וצרכנות

החובות של העסקים תופחים: "עדיין לא יצאנו מהמשבר"

יו"ר נשיאות המגזר העסקי תקף: "וחשוב לי לומר לכם ש-90% מיוקר המחייה טמונים במדינת ישראל- בריכוזיות שעד כה לא ניתן לה פיתרון, ברגולציה המועמסת על המגזר העסקי, במחירי התובלה ועליית חומרי הגלם שעלו בשנתיים האחרונות"
מערכת ice | 
גרפים (צילום freepik)

יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי הביע דאגה בדיון על עסקת החבילה במשק בוועדת העבודה והרווחה שהסתיימה היום (שלישי) ללא הסכמות. זאת כאשר לדבריו המשק ספג לא מעט נזקים בתקופות הקורונה ויתקשה לצאת מהמצב.

אמיתי טען בין היתר: "הצלחנו להגיע למצב שכולנו יושבים סביב שולחן מתוך אחריות, אחרי שנתיים של מגיפה ותקופה קשה בה המגזר העסקי שילם מחיר כבד מאוד, והגענו לעסקה מאוזנת שמייצרת וודאות לכל הצדדים. הדיון הוא מבורך ותפקידכם חברי הכנסת לבקר את עבודת הממשלה". 
 



"אבל בסופו של דבר, מי שיצטרך לקבל את ההחלטות בעזרתכם אלו הצדדים, וחשוב לי לומר לכם ש-90% מיוקר המחייה טמונים במדינת ישראל- בריכוזיות שעד כה לא ניתן לה פיתרון, ברגולציה המועמסת על המגזר העסקי, במחירי התובלה ועליית חומרי הגלם שעלו בשנתיים האחרונות. האם המעסיקים הם אלו שצריכים לשלם את המחיר, כאשר אנחנו ממונפים עם כ-25 מיליארד שקל הלוואות בערבות מדינה שאנחנו צריכים להחזיר ובכל שבוע מתווספות עוד 100 בקשות? מדובר בסכומים עצומים שמוכיחים שעדיין לא יצאנו מהמשבר".

"והשאלה שניצבת לנגד ענינו היא האם העובדים שמשתכרים בשכר הנמוך יכולים להסתדר? התשובה היא לא. אבל אתם חייבים להבין ששכר המינימום משפיע על כל שרשרת השכר מלמטה למעלה ולכן חשוב שתביאו פתרונות איך לחזק את השכבה הנמוכה דרך מס הכנסה שלילי ופתרונות אחרים ולא באמצעות טלטלה אחת גדולה בעסקים".
אמיתי הוסיף: "המצב היום הוא ש-10% מהמעסיקים משלמים 90% מהמיסים וכולנו מתפעלים מההייטק והלוואי שזה ימשך, אבל בסוף מדובר ב-10% שמשלמים 90% מהצמיחה שאנחנו רואים כרגע- העסקים האחרים לא נמצאים שם, לא המסחר, לא השירותים, לא החקלאות, לא התיירות ולכן המצב לא מאפשר לנו להתגמש, כפי שחלקכם מציעים ואני מזכיר שחתמנו על הסכם בשומר חומות והסכם הבראה שהמדינה עדיין לא הרחיבה."

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה