כסף וצרכנות

לפיד מטיל פצצה: "אפעל להקמת שדה התעופה הבינלאומי בנבטים"

ראש הממשלה החליפי השתתף בוועידה השנתית של המטה הלאומי למען שדה תעופה בנבטים והכריז כי הוא יפעל להקמת שדה תעופה בינלאומי בנבטים. שרת התחבורה, מרב מיכאלי: "הצוות שמיניתי יגיש את המלצותיו למיקום הייעודי"
מערכת ice |  1
יאיר לפיד (צילום אוליבייה פיטוסי פלאש 90)
במהלך הוועידה השנתית של המטה הלאומי למען שדה תעופה בנבטים, שהתקיימה היום בזום (רביעי), ועסקה בצורך הלאומי הדחוף להקמת שדה תעופה בינלאומי בנבטים, אמר שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד כי "הממשלה כולה מגויסת למען הקמת שדה תעופה בינלאומי בנבטים".
לפיד הוסיף כי: "אי אפשר לתמוך בהבאת תושבים לנגב ללא הקמת תשתיות ואפשרויות תעסוקה שיתמכו בכך, ושדה תעופה בנבטים הוא המענה לכל אלו". לפיד, חבר הקבינט הביטחוני, התייחס גם להתנגדויות של מערכת הביטחון ואמר "אני מבין את הדאגות של הצבא ואני חושב שאפשר להתמודד עם הכל, אין סיבה מהותית לכך שלא יוקם שדה תעופה בנגב".
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, אשר השתתפה בוועידה, התייחסה לנושא ואמרה: "מבחינתי ומבחינת הממשלה ביטול החלטת הקמת השדה ברמת דוד היא סופית וחלוטה, הצוות הבין-משרדי שמיניתי בראשות עילם שגיא בוחן באופן מקצועי את המיקום הייעודי לפתרונות תעופה בינלאומית לישראל וממנה ויגיש המלצותיו במועד שנקבע".
 
בוועידה השתתפו גם ראשי ערים מהנגב. רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע אשר אמר: "שיתופי הפעולה של ראשי הרשויות בצפון ובדרום סביב הנושא היא יוצאת דופן, שדה תעופה בדרום אינו בגדר 'מותרות' והוא יהווה מנוע צמיחה חברתי וכלכלי לנגב". ניסן בן חמו, ראש עיריית ערד הוסיף כי: "הקמת השדה בנבטים הוא הפתרון האידיאלי, והוא הפתרון לאתגרים הדמוגרפיים של מדינת ישראל."
אייל בצר ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל התייחס לביטול החלטה 2050 להקמת שדה תעופה בעמק יזרעאל: ״ביטול ההחלטה להקמת השדה בעמק יזרעאל הוא הישג גדול שמבטיח את עתידו של עמק יזרעאל, אנחנו ממשיכים בכל הכוח, יחד עם שותפינו היקרים בנגב ובחיפה לקדם את עתיד התעופה של מדינת ישראל באופן ארוך טווח, לטובת כל תושביה."
ערן דורון, ראש המועצה האזורית רמת נגב התייחס לחסמים שמציבה המערכת הביטחונית: "חייבים לזכור שלנגב יש את הצבא, ולא לצבא יש את הנגב. כל הגורמים חייבים להירתם לטובת הקמת שדה תעופה בינלאומי בנגב".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הגיוני בחיפה !!
    ח 06/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל כאן אין הגיון…
    סגור