תקשורת ומדיה

יאיר לפיד מבהיר: הגבלת הכהונה? פרסונלי נגדי ונגד בנט

ראש הממשלה החליפי ושר החוץ נשא דברים בפתח ישיבת סיעת "יש עתיד" והתייחס בעיקר לאישור הצעת החוק להגבת הכהונה של ראש הממשלה ל-8 שנים. לפיד: "אנחנו רואים ושומעים בימים אלה בבית המשפט איך שלטון ממושך מדי מביא לשחיתות"
מערכת ice |  7
יאיר לפיד (צילום פלאש 90/יונתן סינדל)
ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד ניסה להבהיר היום (שני) בפתח ישיבת הסיעה של "יש עתיד" את המשמעות לדבריו של החוק להגבלת הכהונה של ראש הממשלה ותקף את הביקורות על חקיקה פרסונלית. 
בתחילת דבריו לפיד שלח תנחומים למשפחתו וארוסתו של אליהו קיי ז"ל שנרצח אתמול בפיגוע הטרור בעיר העתיקה בירושלים. בהמשך כאמור, לפיד הבהיר את עמדתו על הצעת החוק של שר המשפטים גדעון סער להגבלת הכהונה של ראש הממשלה ושם טען כי החקיקה פרסונלית לגביו ולגבי ראש הממשלה המכהן נפתלי בנט.
לפיד אמר כי: "הכנסת תצביע היום בקריאה ראשונה על הגבלת כהונה לראש ממשלה בישראל. הבטחנו וקיימנו. יש עתיד מקדמת את החוק הזה כבר שנים. עכשיו הוא הגיע. כל השנים באופוזיציה אמרנו, אם וכאשר נגיע לשלטון – יהיה פה שינוי. שינוי אמיתי, מהותי, בדרך שבה המדינה הזו מתנהלת, בסטנדרטים הערכיים שלה. הבאנו את השינוי".
 
בהמשך הוסיף: "שמעתי את הטענה שהחוק הזה הוא פרסונלי. זה נכון. הוא פרסונלי נגד נפתלי בנט, שהוא ראש הממשלה המכהן, והוא פרסונלי נגדי, מפני שהחוק קובע שאני אהיה ראש הממשלה אחריו. אנחנו מחוקקים אותו, מפני שזה לא בריא לדמוקרטיה הישראלית שאדם יכהן יותר משמונה שנים. אנחנו רואים ושומעים בימים אלה בבית המשפט איך שלטון ממושך מדי מביא לשחיתות. לזה אנחנו שמים עכשיו סוף.
לאחר מכן, לפיד עקץ את הטענות של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו נגד הצעת החוק ואמר: "שמעתי את הטענה שחוק כזה לא קיים באף דמוקרטיה פרלמנטרית. באף דמוקרטיה פרלמנטרית גם לא היה ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום פליליים חמורים, על עבירות שהוא עשה בזמן שהוא מכהן. באף דמוקרטיה פרלמנטרית אין שר לשעבר שאומר שהוא יכניס אנשים למכלאות, לא ייתן לאופוזיציה להכנס לשטח הכנסת וידרוס את כל מי שחושב אחרת ממנו".
לבסוף לפיד סיכם: "אנחנו לא נדרוס אף אחד. אנחנו נפעל רק על פי החוק. אנחנו נתייחס בכבוד לרשות השופטת, אבל אנחנו פה בשביל לשנות סטנדרטים מקולקלים והרסניים. לתקן את הדרך שבה מתנהל השלטון במדינת ישראל. באנו לשנות, ואנחנו משנים. מבטיחים ומקיימים".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    כל הכבוד ליש עתיד
    Mt 11/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו תמיד. לפיד אומר את הדבר הנכון. ומסביר בנועם את האמת.
    סגור
  • 5.
    לא טוב למדינה
    גדי 11/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אתם עושים נזק חסר תקדים, אתם הופכים אותנו למדינת עולם השלישי לא עושים חוקים בגלל יצר נקמה אסור לדרוס ברגל גסה חצי מהעם ,טוב שהצלחנו להחליף שלטון ,אני לא רוצה שזה יהפוך עלינו כשהם יחזרו לשלטון, עם כל הכבוד השמאל לא פה לשרת את העניינים גדעון סער
    סגור
  • צודק
    רפי 11/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השמאל לא חייבת לשרת את יצר הנקמנות של גדעון סער ואלקין ,אנחנו השמאל הרוב המכריע של הממשלה, ואנחנו צריכים לקדם אג'נדה פוליטית שלנו.
    סגור
  • 4.
    לפיד לא חושב לפני שהוא מדבר
    dbd 11/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באף מדינה עם דמוקרטיה פרלמנטרית ררש ממשלה לא מכהן תחת כתבי אישום בגלל שבית המשפט לא תופר לו תיקים ובטח שלא בזמן שהוא מכהן. רק בישראל הדיקטטורה של השמאל מרשה לעצמה לרמוס את שלטון החוק.
    סגור
  • 3.
    מישהו עוד מתיחס לאנאלפבת הזה? אפילו בגרות אין לו (ל"ת)
    ישראל 11/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    ממשלת לפיד בנט לה לה לנד
    אילנה 11/2021/22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לפיד האפס הזה ממשיך עוד בעזות מצח עם השקרים וההכפשות לאחר שכל התיקים המופרכים הכוזבים התפורים לומר שביבי עוד נאשם?!? הפרקליטות האליטות המצורעים השרצים הם הנאשמת! ולשקר עוד במצח נחושה ולומר על השר אמסלם שהוא אמר את המילה מכלאות?!? מכניסים מילים לאנשים לפה! תתעוררו אנשים יקרים אנחנו חיים בעידן חדש עידן השקר! חובה ככל האפשר ובמהרה להפיל את הממשלה המושחתת הסובייטית האיומה הזו! אבדה הבושה אצל השמאל ההזוי והבזוי הארור והמטורלל מגפת הטרללת תקפה את הטרולים השמאלנים הארורים!
    סגור
  • 1.
    מערכת המשפט שולטת בפועל. אותם שהקדנציה לכל החיי
    לפיד שוכח את השופטים 11/2021/22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    על מי אתה עובד ראש ממשלה בחלום הלילה לא תהיה מר לפיד . כי בפועל ממשלת השינוי היא ממשלה שהתפשטה ונתנה את כל מה שיש לה לאוייבי ישראל ואתם צאצאי הערב רב .
    סגור