כסף וצרכנות

פריימרק לקראת העלאת מחירים? זה המהלך המפתיע של החברה

ברקע ההתראות ברחבי העולם על העלאת מחירים בכלל ענפי הצריכה, חברת פריימרק האירית שידועה במחיריה הזולים, יוצאת בהצהרה מפתיעה לגבי הכוונות הבאות של החברה
מערכת ice | 
פריימרק (צילום ויקיפדיה)
שרשראות האספקה, משבר הקורונה ומשבר האקלים מעמידים במבחן את מחירי המוצרים שאנחנו מחירים בכל העולם. ארגון המזון של האו"ם דיווח על עליה של 30% במחירי מוצרים, ונראה שהמגמה הזאת מתרחבת. חברת פריימרק התייחסה אתמול למגמות והצהירה על כוונותיה בעניין, אין חדשות טובות ספיציפית לישראל, לפחות לא במובן הגיאוגרפי של המילה.
החברה פרוסה ב-11 מדינות באירופה וכן בארצות הברית ובסך הכל פועלים כ-400 סניפים של הרשת הפופולארית. לעניין ישראל - כאן מחכים בקוצר רוח להגעתה של הרשת ומדי פעם יש שמועה על מהלך קרב. עם זאת, זה עדיין לא צפוי בקרוב, ועדיין פריימרק  מהווה יעד צרכני פופולארי מאוד לישראלים שטסים לחו"ל, ולעיתים אף מהווה מראש גורם לבחירה או שלילה של יעד לטיסה, במטרה להינות מהמחירים הטובים שמציעה.
צפירת הרגעה: הרשת יצאה בהכרזה כי לא תעלה מחירים למרות הקשיים שנערמו עליה בשנתיים האחרונות. במקום זה - פריימרק עומדת להתרחב. לפי דיווח של הגרדיאן, החברה מהמרת על התאוששות חזקה מהמכירות בקורונה, כאשר לקוחות יחזרו במספרים גדולים במדינות שבהן ניתנו חיסונים. קמעונאית האופנה המהירה מתכננת לפתוח יותר מ-100 חנויות חדשות במהלך חמש השנים הקרובות, תוך שהיא תדחוף לארה"ב, צרפת, איטליה וספרד. זה יביא את מספר החנויות ברחבי העולם ל-530 מ-398 כיום. בארה"ב, שם פתחה פריימרק את החנות הראשונה שלה בבוסטון לפני שש שנים, היא מתכננת לעבור מ-13 ל-60 סניפים במהלך התקופה. הקמעונאי כבר חתם על חמישה חוזי שכירות חדשים באזור ניו יורק, כולל בברוקלין, לונג איילנד ואלבני.

לפי דיווח של הגרדיאן, החברה מהמרת על התאוששות חזקה מהמכירות בקורונה, כאשר לקוחות יחזרו במספרים גדולים במדינות שבהן ניתנו חיסונים. קמעונאית האופנה המהירה מתכננת לפתוח יותר מ-100 חנויות חדשות במהלך חמש השנים הקרובות, תוך שהיא תדחוף לארה"ב, צרפת, איטליה וספרד. זה יביא את מספר החנויות ברחבי העולם ל-530 מ-398 כיום. בארה"ב, שם פתחה פריימרק את החנות הראשונה שלה בבוסטון לפני שש שנים, היא מתכננת לעבור מ-13 ל-60 סניפים במהלך התקופה. הקמעונאי כבר חתם על חמישה חוזי שכירות חדשים באזור ניו יורק, כולל בברוקלין, לונג איילנד ואלבני.
פריימרק לא משווקת מוצרים אונליין, מה שגרר השלכות קשות בעקבות משבר בקורונה כעת, כשהמשוכה מאחוריה, החברה מודיעה על תוכניות התרחבות שאפתניות ליעדים נוספים ולהוספת סניפים במדינות שכבר פרוסה בהן.
פריימרק דיווחה על ירידה של 12% במכירות ביחס לתקופת טרום המגיפה, שיפור בירידה של 24% במהלך הקיץ, כאשר אנשים רבים נאלצו להתבודד בבריטניה. הרווח התפעולי המתואם של רשת ההלבשה לשנה כולה עלה ב-15% ל-415 מיליון ליש"ט. מייקל מקלינטוק, יו"ר ABF, אמר לגרדיאן: "בהיעדר הטלת מגבלות משמעותיות מחדש, אנו מצפים שהמסחר בפרימרק ימשיך להשתפר וכי המכירות יגדלו לפחות ב-2 מיליארד ליש"ט מהמכירות שאבדו עקב סגירת חנויות בשנת הכספים שעברה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה