כסף וצרכנות

המיזם שכשל תוך יומיים: האנגליות עזבו, הסופרליג התפרק

בשעות הלילה המאוחרות קבוצות הפרמיירליג הודיעו בזאת אחר זאת שהן עוזבות את המיזם החדש ששיגע את הכדורגל האירופי. כתוצאה מכך, סגן יו"ר מנצ'סטר יונייטד ונשיא יובנטוס התפטר מתפקידו. ראש ממשלת בריטניה בירך ונשיא אופ"א עקץ
אביחי דלאל | 
מייסדות הסופרליג (צילום צילום מסך טוויטר)
בשעות הלילה אמש (שלישי) החלו להצטבר הודעות ודיווחים מעבר לים על קבוצות שבורחות זו אחר זו ממיזם הסופרליג שהוקם לפני יומיים בלבד. מנצ'סטר סיטי החליטה להיפרד מהמיזם וצ'לסי הצטרפה אחרי כמה שעות, האנגליות נטשו זו אחר זו עד שבאופן סופי מיזם הסופרליג כשל.
מנצ'סטר סיטי הודיעה באתר האינטרנט שלה  כי: "מועדון הכדורגל של מנצ'סטר סיטי יכול לאשר כי הוחלטו וסוכמו הסעיפים לסגת מהקבוצה לפיתוח הסופרליג האירופית". ב-3 וחצי לפנות בוקר, צ'לסי הצטרפה להחלטה והודיעה לאוהדים: "מועדון הכדורגל צ'לסי יכול לאשר כי החל בהליכים הרשמיים לסגת מהקבוצה בפיתוח תוכניות לסופרליג האירופית. לאחר שהצטרפנו לקבוצה בסוף השבוע שעבר, הספקנו כעת לשקול את העניין במלואו והחלטנו כי המשך השתתפותנו בתוכניות אלה לא יהיו לטובת המועדון, תומכינו או קהילת הכדורגל הרחבה".
ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, החליט לתמוך וכתב בדף הטוויטר: "ההחלטה של צ'לסי ומנצ'סטר סיטי היא - אם תאושר - בהחלט הנכונה ואני מברך אותם על כך. אני מקווה ששאר המועדונים המעורבים בסופרליג האירופית ילכו בעקבותיהם".
 
נשיא אופ"א בחר לעקוץ, אלכסנדר צ'פרין, בחר  לעקוץ, בטקס ההכרזה על שיטת המבנה של ליגת האלופות של אופ"א, נשיא איגוד הכדורגל האירופאי אמר: "כדורגל הוא חלק מהמורשת שלנו. ליגת האלופות היא חלק מהמורשת שלנו. אנחנו שומרים על אידיאל. זה של תחרויות פתוחות בה כולם יכולים לחלום. כבוד להיסטוריה. כבוד למסורת. כבוד לאחרים. זה אומר משהו".
כתוצאה מכך,  נשיא יובנטוס אנדראה אניילי וסגן יו"ר מנצ'סטר יונייטד אד וודוורד החליטו להתפטר מתפקידם בעקבות כישלון הסופרליג. הבעלים האמריקאים של מנצ'סטר יונייטד משפחת גלייזר מעוניינת למכור את הקבוצה ונראה כי ההשלכות של כישלון המיזם צפויות להימשך לאורך שנים. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה