כסף וצרכנות

סופו של דור 3: משרד התקשורת מתקדם ל-5G ואוסר ייבוא של טלפונים לא תומכים

כחלק מהצעדים שמשרד התקשורת מבצע כדי לשפר את איכות השירותים הסלולריים, שר התקשורת יועז הנדל הציג היום מתווה חדש שיגרום לסיום דרכן של רשתות דור 2 ודור 3 בישראל. בין היתר המתווה כולל בתוכו את הפסקת חיבור הרשתות לאינטרנט
ארנולד נטייב |  4
הנדל נוקיה (צילום Nati Shohat/Flash90)
משרד התקשורת הודיע היום (חמישי), על מתווה לסגירת טכנולוגיות ישנות ברשתות הסלולר, בהליך מדורג שצפוי להסתיים בשנת 2025. בין היתר ייאסר ייבוא מסחרי של מכשירים סלולריים התומכים ברשתות דור 2 ודור 3 בעקבות פריסת התשתיות של טכנולוגיית דור 5 בישראל. במשרד התקשורת אמרו כי הם ממשיכים בפעילות לקידום תשתיות אלחוטיות שיאפשרו מתן שירותי סלולר איכותיים.
אמנם מרבית הציבור בישראל כבר משתמש בטכנולוגיית הדור הרביעי מזה זמן רב, אך אצל אוכלוסיות מסויימות כמו החרדים ואנשים מבוגרים עדיין נהוג להשתמש בפלאפונים ישנים אשר מתבססים על הדור השלישי, דבר אשר במשרד התקשורת יצטרכו לתת עליו את הדעת.
במשרד התקשורת טוענים כי עם קצב התפתחות הטכנולוגיה ברשתות הסלולר, הוחלט לבחון קביעת מתווה לסגירת רשתות דור 2 ודור 3. "מהלך זהה לזה מבוצע כבר מספר שנים על ידי מפעילי הסלולר במדינות רבות בעולם. המתווה המוצע גובש לאחר שהגורמים המקצועיים במשרד בחנו מספר חלופות".
המתווה יכלול בתוכו שלושה שלבים: השלב הראשון יהיה איסור ייבוא מכשירים סלולריים התומכים בטכנולוגיות ישנות, השלב השני יהיה הפסקת החיבור לרשת של אותן המכשירים והשלב השלישי יהיה סגירת רשתות דור 2 ו-דור 3 באופן רשמי.
צעד זה מצטרף לצעדים הנוספים שמשרד התקשורת מוביל במטרה לאפשר קפיצת מדרגה טכנולוגית ועל מנת לשפר את  איכות השירותים הסלולרים המסופקים לצרכן הפרטי ולתעשייה, ביניהם: הקצאת תדרים במסגרת מכרז דור 5 אשר יאפשרו את הגדלת שיעור הכיסוי והרחבת הקיבולת בטכנולוגיות מתקדמות, ומתן תמריצים לחברות לרבות הסדר
ההפחתה באגרות אשר יסב שיעור ניכר משירותי השיחה בטכנולוגיות הישנות לשיחות בטכנולוגיות החדשות.
מנכ"לית משרד התקשורת לירן אבישר בן-חורין: "הכנסתן של טכנולוגיות חדשות מחייבת סגירת הטכנולוגיות הישנות ברשתות הסלולר, זהו חלק מתהליך טבעי של גריטת טכנולוגיות ישנות. פינוי התדרים לטובת אספקת שירות בטכנולוגיות מתקדמות יסייע להעברת קצב נתונים איכותי יותר ומהיר יותר, דבר שיוביל לשיפור חוויית המשתמש לצרכן הפרטי ויאפשר הזדמנויות לפיתוח וחדשנות שישפיעו לחיוב על התעשייה".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    למה צריך לאסור? לא מבין
    לא מבין 12/2020/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא הבנתי למה צריך לאסור ייבוא של מכשירים נחותים? מה עוד רוצים להחליט בשבילי במדינה הארורה הזאת? מה הולך פה??
    סגור
  • 3.
    מעניין למה הוא מוביל תהליך כזה!!! (ל"ת)
    שיפור מעקבים 12/2020/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מתי שרהתיקשורת יטפל בשוד לאור היום של מחירי הנדידה ל0חו (ל"ת)
    נוסע מתמיד 12/2020/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    החלטה שגויה
    משה 12/2020/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קורה לא מאט, שדור 4 לא עובד אז מקבלים שירות, מדור 3. מה יהיה במצב זה??? הטלפון לא יעבוד?
    סגור