כסף וצרכנות

האינטרנט זוחל? מעכשיו תוכלו להאשים את ראש העיר שלכם

משרד התקשורת יאפשר לכל יישוב להקים רשת אינטרנט אולטרה-מהירה המבוססת סיבים, באופן עצמי. המשמעות - האחריות על אינטרנט מהיר עוברת גם לרשויות המקומיות 
מערכת ice |  1
אינטרנט (צילום freepik)
משרד התקשורת מסיר חסמים נוספים במטרה להגדיל את האפשרות לאינטרנט מהיר לאיזורי פריפריה. המשרד בראשותו של יועז הנדל הודיע היום (ד') כי יאפשר לכל יישוב לפרוש באופן מיידי תשתיות בפס רחב (סיבים) ללא צורך להמתין לחברות התקשורת הגדולות בזק ו-HOT, מה שיאפשר ליישובים קטנים להתחבר לאינטרנט מהיר ללא תלות חיצונית. 
המדיניות החדשה מאפשרת תשתית פס רחב גם באמצעות רישיון מיוחד, ולא רק באמצעות רישיון כללי כפי שהיה נהוג בעבר. במסגרת הרישיון המיוחד, בהתאם למדיניות החדשה, יינתנו השירותים לעד 8,000 משקי בית ו- 800 מנויים עסקיים.  כמו כן, תינתן הקלה באגרות ותוקטן הערבות הבנקאית - כיום הדרישות לקבלת רישיון אחוד מותאמות להיקף פעילות רחב ולמגוון גדול של שירותים באופן שיוצר חסם כניסה משמעותי לספקי שירותי תקשורת קטנים ובינוניים המבקשים להתחיל אם פעילותם באופן מצומצם, התיקון המוצע יאפשר למבקש הרישיון להציג הון עצמי של מיליון שקלים וערבות בנקאית של 100,000 שקל שתינתן בעד הרישיון. תנאים אלה יצמצמו באופן משמעותי את החסמים העומדים בפני חברות ויעודדו כניסה של שחקנים ומשקיעים חדשים לתחום.
המהלך יאפשר פרישה באופן מיידי של תשתיות אינטרנט בפס רחב בכל יישוב קטן שירצה בכך, ללא צורך להמתין לפרישה של החברות הגדולות - בכך תתאפשר חדירה קלה לשוק לשחקנים חדשים קטנים ולתושבים במקומות מרוחקים יווצרו יותר אפשרויות, דבר שיבטיח שיפור ברמת השירות וברמת המחיר
שר התקשורת, חה"כ יועז הנדל: ״הרפורמה תאפשר לספק לבתים רבים ברחבי הארץ את השירות המתקדם, המהיר והטוב ביותר ובזמן קצר. יישובי הגבולות והמרחב הכפרי יוכלו להנות כבר עכשיו מאינטרנט אולטרה מהיר ולא להיאלץ להמתין עשור. לאורך שנים שוק תשתיות התקשורת רוכז על ידי מפעילות גדולות, המהלך שנכנס לתוקפו היום יכניס תחרות בריאה ויאפשר כניסת שחקנים חדשים לתחום. בימים אלה בהם גוברת ההבנה והכרה בחשיבותן של תשתיות התקשורת, עלינו לפעול ביצירתיות וגמישות להסרת חסמים באופן שיאפשר להאיץ פרישת תשתיות אינטרנט מהיר בכל נקודה בארץ".
מדברי מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן חורין: "המדיניות החדשה אותה הוביל המשרד, תביא את בשורת האינטרנט האולטרה מהיר לכל מקום בארץ מוקדם מהצפוי. המהלך מאפשר הזדמנות אמיתית לגשר על זמן ומרחב, באופן שישובים מרוחקים עם כדאיות כלכלית נמוכה שלא נמצאים בסדר עדיפויות גבוה בתוכנית הפרישה של החברות הגדולות, יוכלו לנצל את המהלך, ולחבור לספקי שירות לוקאלים ולפרוש תשתית אינטרנט מהיר, בכל מקום בארץ ולהנות מהצמיחה ומהפירות הכלכליים והחברתיים שטכנולוגיה זו מאפשרת תוך זמן קצר".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא סתם השחקנים הגדולים נמנעים מלהיכנס.
    שם... 10/2020/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין שום הצדקה כלכלית לפרוש סיבים בישוב אפילו של 800 יחידות דיור בצמודי קרקע . ולמכור אינטרנט ב 80-120 ש"ח לחודש ולהרוויח. הפריסה כולל כל התשלומים הנלוים(אגרות ומיסים) והתחזוקה לאחר מכן עולים יותר מלדוגמה לקחת הלוואה אז הקרן והריבית גדולים מהרווח . וככל שהישוב קטן יותר הרווחיות יורדת.
    סגור