כסף וצרכנות
רמי לוי עומד לקבל פיצוי שמן: זה התנאי שעליו לעמוד בו
הממשלה אישרה את השתתפות המדינה במימון פיצוי לנוסעים במקרה של ביטול טיסות לארה"ב וקנדה, ההצעה במסגרת חוק עידוד התעופה בזמן מלחמה נועדה להרחיב את היצע הטיסות לצפון אמריקה. ההשתתפות אך ורק לחברות תעופה שיוסיפו לפחות שתי טיסות שבועיות, כשישראייר אמורה להכנס
ממשלת ישראל אישרה היום (ראשון) את הצעת משרדי התחבורה והאוצר בשיתוף יו"ר ועדת הכלכלה דוד ביטן למתן סיוע לחברות התעופה שירחיבו את היקף הפעילות ליעדים בצפון אמריקה, כאשר רמי לוי וישראייר אמורים להכנס לתחרות הזו. על פי החלטת הממשלה, המדינה תשתתף ב-50% מתשלומי הפיצויים שחברות התעופה נדרשות לשלם לנוסעים במקרה של ביטול טיסה עקב תקלה תפעולית.
מטרות ההחלטה שהובילו השרים רגב וסמוטריץ' הן הרחבת היצע הטיסות לצפון אמריקה וחיזוק הקשר הכלכלי והעסקי עם ארה"ב וקנדה; הגברת התחרות באמצעות עידוד חברות תעופה נוספות להפעיל טיסות ישירות במטוסים רחבי גוף; והורדת מחירי הכרטיסים, אשר רשמו עלייה דרמטית בעקבות המלחמה וצמצום הפעילות. הממשלה הקציבה 15 מיליון שקל לסיוע לחברות העומדות בתנאים המפורטים בהחלטה, כשגם ישראייר של רמי לוי בפנים.
עקב מלחמת "חרבות ברזל", ירדה משמעותית תנועת הנוסעים לישראל וממנה, במיוחד בקווים לצפון אמריקה. מרבית חברות התעופה הזרות עצרו את פעילותן, והחברה היחידה שממשיכה לטוס ליעדים אלה היא אל-על, עם קיבולת מצומצמת שאינה עומדת בביקוש. המצב הביא לעליית מחירים תלולה, שגרמה לנוסעים רבים להימנע מנסיעות לחו"ל.
בשנה האחרונה נרשמה ירידה משמעותית בתנועת הנוסעים הבינלאומית לישראל וממנה. מארבע חברות תעופה שהפעילו כ- 240 טיסות שבועיות למגוון יעדים בצפון אמריקה נותרה רק אל-על, והיקף הטיסות בין ישראל לארה"ב ירד ב-40%.
על פי ההחלטה, ייהנו מהסיוע חברות תעופה המפעילות טיסות סדירות וישירות בין ישראל לארה"ב וקנדה באמצעות מטוסים רחבי גוף. כדי להיות זכאיות לסיוע, החברות יידרשו להגדיל את היקף הפעילות שלהן ליעדים אלה בשתי טיסות שבועיות לפחות לכל יעד, בהשוואה לרבעון האחרון של 2024.
המגבלות על קבלת הסיוע נועדו להבטיח כי הסיוע יופנה להגדלת פעילות בפועל ולא לתמיכה בטיסות קיימות, וכך יעודד חברות תעופה נוספות להיכנס לשוק ולספק פתרונות אטרקטיביים בקווים ארוכי הטווח לצפון אמריקה. במשרד התחבורה ציינו כי כ-78% מההשקעות הזרות בישראל מגיעות מיעדים בצפון אמריקה, ולכן התמיכה בקווים אלה חיונית לחזרה לשגרה ולהמשך הצמיחה במשק, כמו גם להפחתת מחירי הטיסות והגדלת ההיצע.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב: "משרד התחבורה מתגייס לעידוד חברות נוספות לחזור לפעילות, בייחוד בקווי צפון אמריקה שלהם חשיבות כלכלית רבה עקב הקשרים העסקיים ההדוקים בין המדינות. לשמחתי, ממשלת ישראל הבינה את חשיבות התמיכה בפעילות התעופתית ואישרה את הצעתי להשתתפות המדינה בתשלום פיצויים על ביטול טיסות עקב סיבות תפעוליות".
עוד ב-
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן זקן: "במטרה להיאבק במחירי הטיסות הגבוהים ליעדים המרוחקים, הובילה השרה רגב יחד עם השר סמוטריץ' ויו"ר ועדת הכלכלה דוד ביטן מהלך שיסייע בנדבך נוסף להורדת יוקר המחיה ועידוד ענף התעופה לישראל וממנה. ההחלטה הנוכחית תתרום לתוספת טיסות, הגברת תחרות ולאיתנות התעופה הבינלאומית של ישראל".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה