כסף וצרכנות

מנהל יאנגו טקסי ישראל: "הרגולציה בישראל מהווה אתגר משמעותי עבורנו"

גל בן צבי, מנהל יאנגו טקסי בישראל, מספר בריאיון לice על התמודדות עם האתגרים אותם הציבה המלחמה, על ההבדלים בין יאנגו העולמית והישראלית, מהי העונה הפופולרית למוניות ועוד
ענת סימן טוב |  6
גל בן צבי יאנגו טקסי (צילום יחצ)
גל בן צבי, בן 32, מנהל את פעילות יאנגו טקסי בישראל מזה שנה וחצי, לאחר שהתקדם בתפקידים שונים בחברה במשך קרוב לארבע שנים. מאז מינויו, בן צבי הוביל את החברה בתקופה מאתגרת במיוחד, שכללה את פרוץ מלחמת אוקטובר 2023, שזעזעה את השגרה בישראל והציבה אתגרים לא פשוטים בפני המשק והחברות שפועלות בו.
למרות התנאים יוצאי הדופן, יאנגו טקסי הצליחה להסתגל במהרה ולהתמודד עם האתגרים שהציבה המלחמה. בריאיון מיוחד הוא משתף כיצד המלחמה השפיעה על פעילות החברה, איך החברה התמודדה עם השינויים ומהם האתגרים וההזדמנויות שנוצרו בעקבותיה. בן צבי גם מדבר על התוכניות לעתיד של החברה בשוק הישראלי, ההתמודדות עם הרגולציה המקומית, וההבדלים בין השוק המקומי לשוק העולמי של יאנגו טקסי.
איך המלחמה השפיעה על הפעילות העסקית של יאנגו טקסי?
"המלחמה השפיעה עלינו בצורה משמעותית. בתחילת המלחמה חווינו ירידה חדה מאוד בהזמנות – כמעט 50% פחות. אנשים נשארו בבית, חלקם גויסו למילואים, והפעילות הכללית במשק הצטמצמה. יחד עם זאת, ראינו גידול משמעותי במספר הנהגים שהצטרפו לפלטפורמה, מה שיצר איזון מסוים. בנוסף, כחברה גלובלית, ראינו הזדמנות להתחבר לערכים המקומיים בישראל. פתחנו חמ"ל מבצעי וסייענו למי שצריך, לצד ויתור על העמלה שלנו בחודש הראשון למלחמה, כדי לעודד נהגים להמשיך לעבוד ולהתפרנס."
איך נראתה ההתאוששות לאחר התקופה הקשה?
"ההתאוששות הייתה הדרגתית. בנובמבר 2023 התחלנו לראות שיפור מסוים בביקושים, וכבר בדצמבר וינואר הביקושים גדלו משמעותית. עם זאת, גם בחציון הראשון של 2024 עדיין לא חזרנו למלוא הפעילות שהייתה ערב המלחמה. כיום, בסוף דצמבר 2024, אנחנו קרובים מאוד לנתוני טרום המלחמה, ואני מעריך שבמהלך ינואר נגיע לשם לחלוטין, במיוחד עם תחילת החורף שמגביר את הביקוש לשירותי מוניות."
דיברת על החורף – יש באמת הבדל בביקושים בין עונות השנה?
"בהחלט. בחורף אנחנו רואים עלייה חדה בביקושים, בעיקר בימים גשומים. אפילו טפטוף קל יכול להקפיץ את מספר ההזמנות בעשרות אחוזים בהשוואה לשבועות קודמים. לעומת זאת, בקיץ, בדרך כלל, יש יותר תיירים, מה שגם מגביר את הביקוש. הקיץ האחרון היה חריג בגלל הירידה בתיירות, אבל באופן כללי, עונות השנה משפיעות בצורה ברורה על הפעילות שלנו."
איך אתם נערכים להמשך הפעילות בשנה הקרובה?
"אנחנו מתמקדים בהמשך שיפור השירות למשתמשים ובגיוס נהגים נוספים, כדי לעמוד בביקושים הגוברים. המטרה שלנו היא לחזור למלוא הפעילות ולשמור על רמת שירות גבוהה, במיוחד בתקופות שיא כמו החורף. אני מאמין שבשנה הקרובה נמשיך לצמוח ולהתבסס בשוק הישראלי."
יאנגו טקסי נכנסה לשוק הישראלי לפני מספר שנים. איך היית מתאר את ההתפתחות של החברה עד כה?
"אנגו טקסי החלה את פעילותה בישראל בתחילת 2019, ועברה מאז תהליכים רבים של שינוי והתאמה לשוק המקומי. במהלך השנים התחלפו מספר מנכ"לים, השתנו מודלים עסקיים, וגם מבנה החברה עבר התאמות. השינויים הללו אפשרו לנו להפוך לחברה רווחית בשנה האחרונה, בזכות מודלים עסקיים יעילים יותר. כיום, יאנגו טקסי היא השחקן השני בגודלו בשוק הישראלי, ואנו מתמקדים בהמשך התבססותנו ובחיזוק הקשר עם המותג העולמי. יאנגו פועלת ב-36 מדינות, והיתרון הטכנולוגי של החברה הגלובלית מאפשר לנו לייבא טכנולוגיות ושיפורים מהעולם ולהתאים אותם לצרכים המקומיים."
מה היתרונות הטכנולוגיים שמאפשרים לכם להתחרות בשוק המקומי?
" אחד היתרונות המרכזיים שלנו הוא היכולת לאמץ טכנולוגיות מתקדמות שפותחו על ידי יאנגו העולמית. לדוגמה, שירות חדש בשם 'Walk Bit' שאנו מתכננים להטמיע בישראל בקרוב. השירות מאפשר לנוסע להתקדם מספר מטרים לאזור פנוי יותר, שבו הנהג יוכל לאסוף אותו מהר יותר, מה שמקצר את זמן ההמתנה ומייעל את הנסיעה. בנוסף, אנו משפרים את האלגוריתמים שלנו כדי לקצר את זמן ההגעה של הנהג לנוסע, ולייעל את השיבוץ בין נהגים לנוסעים. זהו אחד מהפרמטרים החשובים ביותר מבחינתנו, במיוחד לאור הצורך לתת מענה מהיר לנוסע הישראלי, שמצפה לשירות כאן ועכשיו".
איך הרגולציה בישראל משפיעה על הפעילות שלכם?
"הרגולציה בישראל מהווה אתגר משמעותי עבורנו. לדוגמה, חוק המונה בישראל נחשב מיושן יחסית, ואינו מאפשר גמישות רבה בשיטות תמחור או בניהול עומסים. בעולם, יאנגו מפעילה שיטות תמחור מתקדמות, כמו העלאת מחירים בשעות עומס והוזלתם בשעות שקטות, מה שמאפשר לנוסעים לנצל מחירים נוחים יותר ולהקל על גודש התנועה. למרות המגבלות, אנחנו פועלים לאמץ שיפורים טכנולוגיים שמתאימים לשוק המקומי, וממשיכים לשפר את השירותים שלנו תוך התאמה לצרכים של הנוסע הישראלי."
איך יאנגו בישראל משתווה למותג העולמי מבחינת השירות?
"יאנגו העולמית מציבה סטנדרטים גבוהים, ואנו שואפים להתאים את השירות שלנו לסטנדרטים הללו. לדוגמה, אנו מיישמים טכנולוגיות מתקדמות שמסייעות בקיצור זמני ההמתנה, בשיפור חוויית המשתמש ובייעול הנסיעות. בנוסף, אנו בוחנים דרכים להציע מחירים נגישים יותר, כך שנוכל למשוך קהל רחב יותר של נוסעים. אחד האתגרים הגדולים שלנו הוא ההתמודדות עם פקקי התנועה בגוש דן ובאזורים אחרים בארץ. לשם כך, אנו משקיעים משאבים רבים בטכנולוגיות שמטרתן לקצר את זמן ההגעה של הנהג לנוסע, ולהבטיח חוויית נסיעה מהירה ונעימה ככל האפשר."
איך אתה רואה את עתיד הרכבים האוטונומיים כמוניות בישראל?
"רכבים אוטונומיים שמשמשים כמוניות הם טכנולוגיה שמתקדמת כיום בעולם, אך להערכתי, ייקח זמן רב עד שנראה אותה בישראל. בארצות הברית, למשל, עדיין מדובר בניסויים ובפיתוחים, גם במקומות כמו טקסס שבהם יש התקדמות משמעותית. בארץ, המכשולים העיקריים הם רגולציה, תשתיות ולחצים מצד גורמים כמו איגודי נהגי המוניות. כל אלו מעכבים את כניסת הטכנולוגיה, ולכן אני לא צופה שזה יקרה כאן בחמש השנים הקרובות, ואולי אף הרבה מעבר לכך."
למה לדעתך יש פער כזה בין ישראל למדינות אחרות בתחום הזה?
"הפער נובע משילוב של חסמים רגולטוריים, אינטרסים פוליטיים ומוכנות תשתיתית. לדוגמה, בארצות הברית כבר מעל עשור קיימים רכבים אוטונומיים שנוסעים בכבישים בין-עירוניים, בעוד שבישראל הטכנולוגיה הזו עדיין לא נגישה. אפשר להשוות את זה לטכנולוגיות אחרות, כמו Apple Pay ו-Google Pay, שלקח להן שנים להגיע לארץ. גם במקרה הזה, אני מעריך שיעבור זמן רב בין ההשקה המלאה של רכבים אוטונומיים בחו"ל לבין אימוצם בישראל."
איך הטכנולוגיה שלכם עוזרת להתמודד עם אתגרי נהגים שעובדים מסביב לשעון?
"אנחנו משתמשים בטכנולוגיות מתקדמות של למידת מכונה ו-AI כדי לייעל את החיבור בין נהגים לנוסעים. על בסיס נתונים היסטוריים, אנחנו מזהים אזורים עם ביקוש גבוה ומכוונים לשם את הנהגים. בנוסף, פיתחנו כלים שמאפשרים לנהגים לתכנן את מסלול העבודה שלהם, למשל על ידי הזמנת נסיעות בכיוון מסוים. כך אנחנו מצליחים להגדיל את מספר הנסיעות עבור הנהגים ולהבטיח לנוסעים זמינות גבוהה יותר".
האם הרכבת הקלה מהווה תחרות לשירותי המוניות?
"לדעתי, הרכבת הקלה אינה מתחרה ישירה של שירותי המוניות. מרבית הנוסעים שלה אינם קהל היעד העיקרי של המוניות. למעשה, אנחנו רואים אפילו הזמנות של מוניות לתחנות הרכבת הקלה, במיוחד בשעות עומס. התחבורה הציבורית בישראל, למרות התקדמותה, עדיין אינה מספקת פתרון מלא, ולכן מוניות ממשיכות למלא תפקיד חשוב כאלטרנטיבה גמישה ונגישה."
האם יש לכם תוכניות להרחיב את השירותים או להציע אפשרויות חדשות לנוסעים?
"בהחלט. בקרוב נשיק את השירות שלנו באילת, ובכך נגיע לכיסוי ארצי מלא. בנוסף, אנחנו ממשיכים לשפר את הטכנולוגיה שלנו באמצעות למידה מהפעילות במדינות אחרות שבהן אנו פועלים. חלק מהשיפורים הם טכנולוגיים ובלתי נראים למשתמשים, אך הם משפרים את האלגוריתמים ומייעלים את השירות. המטרה שלנו היא להתאים את הסטנדרט העולמי ולספק חוויית שירות מיטבית לנוסעים ולנהגים כאחד."
איך אתה רואה את עתיד התחבורה השיתופית בישראל?
"אני מאמין שהתחום ימשיך להתפתח ולהשתפר, אבל ישנם אתגרים שעדיין דורשים פתרון. אחד מהם, שעלה לאחרונה בצורה בולטת, הוא נושא הביטחון האישי של הנוסעים. בתקופה האחרונה, במיוחד על רקע אירועים ביטחוניים שונים, אנחנו עדים לעלייה במספר הנוסעים שמעדיפים להשתמש במוניות דווקא בשל תחושת הביטחון שהן מספקות. כדי לתת מענה לצורך הזה, השקנו השנה פתרון חדש בשם 'Safety Button' (כפתור ביטחון). מדובר במנגנון שמאפשר לנוסע, במקרה של תחושת אי-נוחות או מצוקה, ללחוץ על כפתור באפליקציה שמחבר אותו מידית עם גורמים רלוונטיים כמו המשטרה, כוחות ביטחון או שירותי חירום. המטרה שלנו היא להבטיח לנוסעים תחושת ביטחון מרבית בכל נסיעה."
מהם היעדים שלכם לשנה הקרובה?
" המטרה המרכזית שלנו לשנת 2025 היא לשפר את זמני ההגעה של נהגים לנוסעים, ולהמשיך לייעל את השירותים הטכנולוגיים שלנו. בנוסף, אנו מתכננים להרחיב את השימוש בטכנולוגיות מתקדמות כמו 'Walk Bit' ושיפורים נוספים באלגוריתמים. אנו שואפים להוביל את השוק מבחינת רמת השירות, ולבסס את מעמדנו כשחקן מוביל בישראל. תוך כדי כך, נמשיך להתמקד בצרכים של הנוסע הישראלי ולהתאים את השירות שלנו לדרישות המקומיות, תוך שאיפה לשיפור מתמיד."
החברה נמצאת בתהליך מתמיד של התאמה ושיפור, תוך שמירה על סטנדרטים גבוהים של שירות. יאנגו טקסי שואפת להוביל את תחום התחבורה השיתופית בישראל, עם דגש על חדשנות טכנולוגית ושיפור חוויית המשתמש. למרות האתגרים הרגולטוריים והסביבה העסקית המשתנה, יאנגו מצליחה להרחיב את פעולתה ולהתאים את השירותים לצרכים המקומיים. צבי בן גל מאמין שהחברה תמשיך לצמוח בשוק הישראלי, ותשמור על מיקומה כשחקן מרכזי בשוק המוניות המקומי, תוך התמקדות בשירות מהיר, נגיש ובטוח לכל נוסע.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    ענף על הפנים...הם המרווחים העיקרים
    א.ש 01/2025/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא הנהג שעליו כל ההוצאות
    סגור
  • 5.
    חברה פח
    נהג 01/2025/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עובדים לא חוקי שאומרים לנוסע מחיר לפני התחלת נסיעה במקום הפעלת מונה,אי תשלום מדוייק לנהג,אז במקום להשתפר בטכנולוגיה מנכל יקר תשפר קודם כל את האפליקצייה ואת השירות לנהג כי אתם יכולים להיות אחלה תחרות לgett אבל אתם לא קרובים לשם וחבל
    סגור
  • 4.
    יאנגו רק נהגים שלא מכבדים את המקצוע
    אורי 01/2025/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עובדים ביאנגו רוב הלקוחות שלכם פח
    סגור
  • 3.
    גנבים עושקים נהגים
    משה 01/2025/04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גנבים
    סגור
  • 2.
    ....
    עודד 01/2025/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לכל מדינה שינגו הגיעה היא פגעה משמעותית בנהגי המוניות בישראל הרגולציה קצת מרסנת אותם יאנגו זה הסרטן של ענף המוניות
    סגור
  • 1.
    נו באמת
    מוטי 01/2025/03
    הגב לתגובה זו
    4 3
    ילד בן 32 עם 0 ניסיון בתחום שמדבר כאילו ניהל את טסלה. החברה האם של השירות בישראל היום היא רוסית ב 100% לאחר שהחברה ההולנדית מכרה אותם. הטכנולוגיה שלהם רוסית טהורה וכל ניסיון להסתיר את זה הוא בגדר בדיחה עצובה.
    סגור