כסף וצרכנות
המהלכים בקניונים: זה מה שצפוי לכם בבלאק פרידיי
נתוני שב"א מצביעים על עלייה משמעותית בהוצאות בכרטיסי אשראי, והקניונים והרשתות בישראל מגיבים עם אסטרטגיות שיווק יצירתיות לקראת בלאק פריידי 2024
הסלמה ביטחונית, ירידה בטיסות לחו"ל ועלייה בהוצאות בכרטיסי אשראי – תמהיל זה משפיע באופן ישיר על הצריכה המקומית לקראת בלאק פריידי 2024. לקראת יום המכירות הגדול של השנה, הקניונים והרשתות בישראל מגלים יצירתיות בשיווק ובאסטרטגיות המבצעיות, אך לא רק – נתוני שב"א מצביעים על פוטנציאל צריכה גבוה במיוחד.
באוקטובר האחרון, הוצאות הצרכנים בכרטיסי אשראי עמדו על כ-40.6 מיליארד שקל, עלייה משמעותית ביחס לאוקטובר של השנה שעברה, אז עמדו ההוצאות על 37.2 מיליארד שקל בלבד. נתונים אלה מצביעים על תמריץ חזק מצד הצרכנים להשקיע בקניות, בין אם מתוך הצורך לקנות מוצרים בסיסיים או מתוך הזדמנויות שהשוק מציע. המגמה הזו נראית במיוחד לאור המשך הסלמה הביטחונית והגבלות על טיסות לחו"ל, ששימשו בעבר כיעדים מרכזיים להוצאות הצרכניות בתקופת החגים.
המצב הזה נותן יתרון משמעותי לקניונים ולרשתות המקומיות, אשר ממתינות לתנודתיות בהוצאות הצרכנים, על מנת למקסם את המכירות. בלאק פריידי השנה מהווה הזדמנות עבורם להציע הטבות משתלמות במיוחד. אם ב-2023, בתקופת המלחמה, נרשמה ירידה בהוצאות בכרטיסי אשראי, הרי שבשנת 2024, עם עלייה בהוצאות וביקוש לצריכה המקומית, נראה שהשוק מתאושש ומתחזק.
אחת מהתופעות העולות בשנה זו היא המעבר למיקוד בקניונים ורשתות מקומיות, אשר מציעים מבצעים מפתים לצד חוויות צריכה נוספות. קניונים בישראל משקיעים בתוכניות שיווקיות ייחודיות, במטרה למשוך את הצרכנים עם הטבות נוספות מעבר להנחות הישירות. מבצעי "קנה-קבל" ופעילויות ייחודיות, כמו הגרלות ופעילויות חווייתיות, גוברות בשוק הקניות הישראלי ומציעות הצעה אטרקטיבית לצרכנים.
נתוני שב"א מציינים את ההוצאה הגבוהה באוקטובר, וזהו אינדיקטור מובהק להגדלת סיכויי הקניונים למקסם את פוטנציאל המכירות של בלאק פריידי 2024. עבורם, זהו לא רק עוד אירוע מכירות, אלא הזדמנות נדירה להגדיל את היקפי המכירות בעידן של חוסר ודאות ביטחונית ועסקית. הכניסה של יותר ויותר ישראלים לשוק המקומי, בשל הגבלות על טיסות והוצאות גבוהות על חו"ל, מחזקת את התחרות הקמעונאית ומובילה לקניות ממוקדות ורגועות יותר.
בשוק הצריכה של בלאק פריידי 2024, הקניונים והרשתות בישראל מתמקדים בהצעת ערך מוסף ללקוחותיהם, מעבר להנחות רגילות. לקראת יום המכירות, חלק מהקניונים מציעים חוויות קנייה שונות ופעילויות שיכולות להוות גורם משיכה משמעותי עבור הצרכנים.
קניון שער הצפון, לדוגמה, מציע השנה מתנות שונות ללא עלות עבור קונים שיבצעו רכישות בסכום של 250 ש"ח ומעלה.
קניון עיר ימים בנתניה שם דגש על חוויית הלקוח ומציע בנוסף להנחות של עד 70% פעילות חווייתית ייחודית, שבה המבקרים יכולים להשתתף בתחרות צילום ולזכות בפרס כמו אייפון 16. פעילות זו נועדה להעניק ערך מוסף וליצור חווית קנייה שהיא מעבר לרכישות.
עוד ב-
קניון שבעת הכוכבים בהרצליה, בחר באסטרטגיה שונה, שמשלבת משחקים והגרלות. קונים שיבצעו רכישות בסכום של 699 ש"ח ומעלה יוכלו להצטרף בחינם למועדון הקניון ולסובב "מכונת מזל" בה יזכו בפרסים שונים, כגון דייסון V10, טלוויזיות, אוזניות JBL ו-AirPods. המהלך נועד ליצור עניין ולמשוך את הצרכנים להגדיל את סכום הקנייה כדי להשתתף בהגרלות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה