כסף וצרכנות

מגפת הזיופים מתרחבת: ללין, SABON ו'אהבה' תחת איום

מאות דומיינים ואתרים מזויפים המתחזים למותגי טיפוח ישראליים מובילים, העבריינים מנצלים את האמון שרוכש הציבור במותגים מוכרים כדי לבצע הונאות פישינג, למכור מוצרים מזויפים, ולגנוב מידע אישי ופרטי אשראי של צרכנים תמימים. נרשמו הפסדים מוערכים של כ-8 טריליון דולר למשק העולמי בשנת 2023
מערכת ice | 
קרם (צילום fr)
בעידן הדיגיטלי, איום חדש מתגנב לעולם הקוסמטיקה והטיפוח. דוח מטריד שפורסם לאחרונה על ידי חברת ברנדשילד חושף תופעה מדאיגה של מאות דומיינים ואתרים מזויפים המתחזים למותגי טיפוח ישראליים מובילים. הממצאים מצביעים על כך שמותגים כמו "אהבה", "סבון" ו"ללין" הפכו ליעדים מועדפים עבור עברייני רשת, עם מאות דומיינים מזויפים שנוצרו במהלך ששת החודשים האחרונים בלבד.
על פי YNET, תופעה זו היא חלק ממגמה עולמית מדאיגה של פשעי סייבר, שגרמו להפסדים מוערכים של כ-8 טריליון דולר למשק העולמי בשנת 2023. העבריינים מנצלים את האמון שרוכש הציבור במותגים מוכרים כדי לבצע הונאות פישינג, למכור מוצרים מזויפים, ולגנוב מידע אישי ופרטי אשראי של צרכנים תמימים. יואב קרן, מנכ"ל ברנדשילד, מדגיש כי העבריינים משתמשים בכלי AI מתקדמים, מה שהופך את האיום למתוחכם ומסוכן יותר מאי פעם.

הדוח מצביע על שיא בפעילות העבריינית בחודשי הקיץ, יוני ואוגוסט, תקופה שבה צרכנים רבים מחפשים מוצרי טיפוח לחופשות ולמתנות. שיטות ההונאה מגוונות, החל מאתרים המציעים מחירים נמוכים במיוחד למוצרים מזויפים, ועד לניסיונות פישינג מתוחכמים שמטרתם לגנוב מידע אישי. קרן מזהיר כי קשה לזהות את מקור ההונאות, שיכולות להגיע מכל רחבי העולם.
כדי להתגונן מפני איומים אלה, מומלץ לצרכנים לנקוט במספר אמצעי זהירות. ראשית, יש להיזהר מקישורים המגיעים ממקורות לא מוכרים, במיוחד ברשתות חברתיות. שנית, חשוב לבדוק את כתובת האתר ולוודא שאין בה שגיאות כתיב או אותיות כפולות. בנוסף, יש לחפש את סימן האבטחה HTTPS בכתובת האתר, אם כי גם זה לא מבטיח אמינות מוחלטת.
המאבק נגד זיופים והונאות אלה דורש שיתוף פעולה בין החברות, רשויות האכיפה והצרכנים. בעוד שחברות כמו ברנדשילד עובדות על פתרונות טכנולוגיים לזיהוי והסרה של אתרים מזויפים, על הצרכנים להיות ערניים ולאמץ גישה זהירה בעת רכישות מקוונות. רק באמצעות מודעות מוגברת וצעדי מנע אקטיביים ניתן יהיה להגן על המותגים הישראליים ועל הצרכנים מפני האיום הגובר של הונאות דיגיטליות בעולם הטיפוח והקוסמטיקה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה