כסף וצרכנות

לעזוב את ישראל תמורת 3,500 דולר וכניסה לקנדה: המבצע הגדול נחשף

?מבצע "כנף חדשה": ישראל מסייעת למאות מבקשי מקלט להתחיל חיים חדשים בקנדה, המבצע, שת"פ בין ממשלת ישראל לממשלת קנדה, כולל תמריצים כלכליים משמעותיים למשתתפים. כל מבקש מקלט שעלה על המטוס קיבל מענק של 3,500 דולר מהמדינה, בנוסף לכספי הפיקדון שנצברו עבורם על ידי מעסיקיהם לאורך השנים
מערכת ice |  1
אילוסטרציה (צילום shutterstock, pixabay)
היום (שלישי) נרשם רגע היסטורי בנמל התעופה בן גוריון עם המראתה של טיסת ענק המובילה 317 מבקשי מקלט, רובם מאריתריאה, לקנדה. טיסה זו מהווה את השיא של מבצע "כנף חדשה", תוכנית ייחודית שמטרתה לסייע למבקשי מקלט לעזוב את ישראל מרצונם ולהתחיל חיים חדשים במדינה שלישית.
המטוס המריא בשעה 19:00, לאחר חודשים של תכנון קפדני והכנות מדוקדקות, כולל טיסת ניסיון מוצלחת שהתקיימה לפני כארבעה חודשים עם קבוצה קטנה יותר של פחות ממאה מבקשי מקלט.
המבצע, שהוא פרי שיתוף פעולה בין ממשלת ישראל לממשלת קנדה, כולל תמריצים כלכליים משמעותיים למשתתפים. כל מבקש מקלט שעלה על המטוס קיבל מענק של 3,500 דולר מהמדינה, בנוסף לכספי הפיקדון שנצברו עבורם על ידי מעסיקיהם לאורך השנים. סכומים אלה, המגיעים לעשרות אלפי שקלים לכל משתתף, נועדו לסייע למבקשי המקלט להתבסס בארץ החדשה ולהתחיל את חייהם מחדש בתנאים טובים יותר.

הנתונים מראים כי מבצע "כנף חדשה" הוא חלק ממגמה רחבה יותר של עידוד יציאה מרצון של זרים מישראל. מתחילת שנת 2024, היחידה לסיוע ליציאה מרצון של רשות האוכלוסין וההגירה סייעה ל-2,533 זרים לעזוב את הארץ, כאשר חלקם חזרו למדינות מוצאם וחלקם, כמו הקבוצה הנוכחית, יצאו למדינות שלישיות. טיסת הענק של ה-8 באוקטובר מהווה כ-12.5% מסך כל היוצאים בשנה זו, מה שמדגיש את חשיבותה של יוזמה זו.
שר הפנים, משה ארבל, הגיע באופן אישי לשדה התעופה יחד עם מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, אייל סיסו, כדי ללוות את התהליך ולהביע את תמיכתו במבצע. "הגעתי לכאן לראות מקרוב את העבודה הנפלאה שעושה רשות האוכלוסין וההגירה להגירה מרצון," אמר ארבל. "הליך זה הוא האמצעי הטוב ביותר ליציאת אוכלוסיות ברות הגנה מישראל, אל עתיד חדש ומבטיח. ההליך נעשה כאמור בהסכמה מלאה עם המהגרים המצפים לפרק החדש בחייהם. אני מאחל להם ולנו הצלחה גדולה ושנה טובה."
מבצע "כנף חדשה" מעורר תגובות מעורבות בציבור הישראלי ובקהילה הבינלאומית. תומכי התוכנית רואים בה פתרון הומניטרי המאפשר למבקשי המקלט להתחיל חיים חדשים במדינה המוכנה לקלוט אותם, תוך הקלה על מערכת הרווחה בישראל. מנגד, מבקרים טוענים כי ישראל צריכה לעשות יותר כדי לשלב את מבקשי המקלט בחברה הישראלית ולהעניק להם מעמד חוקי. ככל שהמבצע ימשיך, צפוי כי הדיון הציבורי סביב סוגיית מבקשי המקלט בישראל יתעצם, ויידרשו פתרונות מורכבים ורב-מערכתיים להתמודדות עם האתגרים הכרוכים בכך.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איך מצטרפים? (ל"ת)
    משה 10/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור