כסף וצרכנות

האמריקאים טובעים בחובות בכרטיסי אשראי: האם לטראמפ יש פתרון?

האמריקאי הממוצע משלם כל חודש 116 דולר רק על ריביות בכרטיסי האשראי. האם ההצעה של טראמפ לחתוך את תקרת הריבית לחצי תעזור?
שרון בירקמן | 
דונלד טראמפ (צילום shutterstock, freepik)
על פי נתוני הבנק הפדרלי של ניו יורק, חובות האשראי של האמריקאים הגיעו לשיא חדש של 1.14 טריליון דולר. במקביל, הריבית הממוצעת על כרטיסי אשראי בארצות הברית עמדה במאי האחרון על 21.5%, שש נקודות אחוז יותר מהריבית לפני מגפת הקורונה. זה הרקע להצעה של המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ לקבוע תקרה זמנית לריביות של כרטיסי האשראי שתעמוד על כמחצית מהרמה הנוכחית. כמו הצעות דומות שהגישו בעבר הסנאטור ג'וש הולי והמחוקקים הפרוגרסיביים ברני סנדרס ואלכסנדריה אוקסיו-קורטז, ההצעה של טראמפ צפויה להיתקע בקונגרס.
על פי נתוני חברת Experian לרבעון השלישי של השנה שעברה, חוב האשראי של האמריקאי הממוצע עומד על 6,500 דולר. עם ריבית של 21.5%, האמריקאי הממוצע ישלם כל חודש 116 דולר רק על ריביות. הגבלת הריבית ל-10% תקטין את התשלום החודשי ל-54 דולר בלבד ותקצר משמעותית את הזמן הנדרש לפירעון החוב.

אבל אם הריבית היא הכלי שבאמצעותו חברות האשראי מנהלות את הסיכון שהלקוחות לא יפרעו את החוב בזמן, הגבלת הריבית ל-10% תגרום לבנקים להחמיר את תנאי מתן האשראי. במילים אחרות, הם יפסיקו להעניק אשראי ללקוחות עם דירוג אשראי נמוך, שמסתמכים על כרטיסי אשראי כדי לממן רכישות במצבי חירום.
השפעה אפשרית נוספת היא פגיעה בתוכניות התגמולים. דבר דומה קרה לאחר חוק שהגביל את העמלות שהבנקים יכולים לגבות על עסקאות בכרטיסי דביט ב-2010. החוק הוביל לביטול תוכניות התגמולים ללקוחות. הבנקים וחברות האשראי כבר איימו לבטל את תוכניות התגמולים אם יוטלו מגבלות נוספות, כמו היוזמה של הנשיא ג'ו ביידן להקטין את עמלות הפיגורים ל-8 דולר.
קרולין לוויט, דוברת הקמפיין של טראמפ, מסרה ל-CNN כי מטרת ההצעה היא לספק "הקלה זמנית ומיידית לאמריקאים העובדים, שנאבקים להתמודד עם תשלומי ריבית כבדים על רקע העלויות הגבוהות של משכנתאות, שכירות, מצרכים ודלק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה