כסף וצרכנות

העמלות המטורפות נחשפות: על מה שילמתם 11 מיליארד שקל?

עמלות סוכני הביטוח המשיכו לטפס והגיעו לכמעט 11 מיליארד שקל, עלייה של 5% משנה לשנה, צמיחה משמעותית בהיקף הנכסים המנוהלים, שהגיע לשיא של 2.6 טריליון שקל - עלייה של 9% ביחס לשנה הקודמת
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
שוק הביטוח והפיננסים בישראל המשיך להתרחב ולהתפתח בשנת 2023, כפי שעולה מהדו"ח השנתי של רשות שוק ההון. הנתונים מצביעים על צמיחה משמעותית בהיקף הנכסים המנוהלים, שהגיע לשיא של 2.6 טריליון שקל - עלייה של 9% ביחס לשנה הקודמת.
במקביל, על פי הפרסום בדה מרקר, עמלות סוכני הביטוח המשיכו לטפס והגיעו לכמעט 11 מיליארד שקל, עלייה של 5% משנה לשנה. מגמות אלו משקפות את הדינמיות והצמיחה המתמשכת של הענף, אך מעלות גם שאלות לגבי יעילות השוק והעלויות המושתות על הצרכנים.

הדו"ח חושף אתגרים משמעותיים בתחום הביטוח הסיעודי, עם עלייה בשיעורי התביעות בביטוחים הקבוצתיים של קופות החולים. מצב זה הוביל לפעולות מצד הרשות לייצוב הקרנות, כולל הרעת תנאים למבוטחים. במקביל, הרשות הובילה רפורמות חשובות, כגון השקת פוליסת בריאות בסיסית ואחידה ואיסור על כפל ביטוחים. צעדים אלו מדגישים את המאמצים לאזן בין יציבות פיננסית לבין הגנה על זכויות המבוטחים.
בתחום הפיקוח והאכיפה, הרשות הטילה קנסות ועיצומים בהיקף של כ-11 מיליון שקל וטיפלה בכ-16 אלף פניות ציבור, שהובילו להשבת כ-29 מיליון שקל לציבור. עם זאת, היקף הביקורות שנערכו - 52 ביקורות חדשות ו-26 שהושלמו - נראה מצומצם ביחס לגודל השוק ומורכבותו. זאת, במיוחד לאור האתגרים המתמשכים בענף, כגון פרשת סלייס והעלייה במחירי ביטוחי הרכב.
ענף הביטוח הכללי הציג צמיחה משמעותית, עם עלייה של 14.5% בדמי הביטוח ברוטו, שהגיעו ל-31.5 מיליארד שקל. גורמים שונים תרמו לעלייה זו, כולל אינפלציה, גידול במספר הנכסים המבוטחים, התייקרות חלפים ועלייה בגניבות רכב. מגמות אלו מדגישות את הצורך בהתאמה מתמדת של מוצרי הביטוח לשינויים בשוק ובכלכלה הרחבה.
לסיכום, הדו"ח של רשות שוק ההון לשנת 2023 מצייר תמונה מורכבת של שוק פיננסי דינמי ומתפתח, המתמודד עם אתגרים משמעותיים. בעוד שהצמיחה בהיקף הנכסים ובפעילות הענף מרשימה, עולות שאלות לגבי היעילות והאפקטיביות של הפיקוח, במיוחד לאור פרשיות כמו סלייס והאתגרים בביטוח הסיעודי. הרשות מציגה מאמצים לאיזון בין יציבות פיננסית, הגנה על הצרכנים וקידום רפורמות, אך נראה כי נדרשת פעילות נרחבת יותר בתחומי הפיקוח והאכיפה כדי להבטיח את אמון הציבור ויציבות השוק לטווח הארוך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה