כסף וצרכנות

רמי לוי וישראייר משתלטים על נתב"ג: המניה מזנקת בענק

ישראייר מציגה גמישות מרשימה בפעילותה. החברה הצליחה להגדיל את נתח השוק שלה בנתב"ג ל-9% באוגוסט 2024, עם גידול של 19.5% במספר הנוסעים לעומת אוגוסט 2023. המניה עלתה ב-3.2% בבורסה וגם הירידה במחירי הדלק הסילוני ב-35% בשנה האחרונה מספקת רוח גבית משמעותית לרווחיות
מערכת ice |  3
רמי לוי (צילום שמוליק שליש, פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
ישראייר, חברת התעופה בשליטת איל הקמעונאות רמי לוי ושותפו שלום חיים, מפתיעה את השוק בתקופה של אי-ודאות ביטחונית. למרות העלייה במתיחות עם חיזבאללה, מניית החברה זינקה ב-3.2% ביום המסחר האחרון, מה שמעיד על אמון המשקיעים ביכולתה להתמודד עם האתגרים הנוכחיים.
ישראייר מציגה גמישות מרשימה בפעילותה. החברה הצליחה להגדיל את נתח השוק שלה בנתב"ג ל-9% באוגוסט 2024, עם גידול של 19.5% במספר הנוסעים לעומת אוגוסט 2023. זאת בזמן שמתחרות זרות כמו וויז אייר ו-Aegean חוו ירידות משמעותיות בפעילותן.

אולם, האתגרים עבור ישראייר אינם מבוטלים. מבנה הצי שלה, הכולל מטוסים בבעלות, בחכירה, ובחכירה רטובה, חושף אותה לסיכונים במקרה של הסלמה ביטחונית נוספת. קיים חשש שחברות המחכירות מטוסים וצוותי אוויר עלולות לסרב לפעול בישראל, מה שעלול לפגוע ביכולת התפעולית של החברה.
למרות זאת, ישראייר נהנית מכמה יתרונות משמעותיים. הירידה במחירי הדלק הסילוני ב-35% בשנה האחרונה מספקת רוח גבית משמעותית לרווחיות החברה. בנוסף, הנסיגה של חברות תעופה זרות מהשוק הישראלי מאפשרת לישראייר להרחיב את פעילותה ולתפוס נתחי שוק נוספים.
בעוד שמניית ישראייר מציגה תשואה שלילית קלה של 0.5% מתחילת 2024, המגמה האחרונה מרמזת על אופטימיות בקרב המשקיעים. האסטרטגיה של רמי לוי ושותפיו, המשלבת גמישות תפעולית עם התרחבות מבוקרת, עשויה להוביל את ישראייר לעמדה חזקה יותר בשוק התעופה הישראלי המאתגר והדינמי.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    וואו
    הילה 09/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברה גרועה ,אין שירות לקוחות, לא עונים ,משקרים כל הזמן
    סגור
  • 2.
    אם הסיסמה היא מצווה לגנוב מאזרחי ישראל בשעתם הקשה
    שי 09/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז זאת התוצאה. טיסה לרומא השכנה בסוכות מגיעה ל 1000-1100 דולר. בושה
    סגור
  • 1.
    מדור פרסומי.. ברור מרוויחות. סוחטות את הישראלים במלחמה (ל"ת)
    אבי 09/2024/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור