כסף וצרכנות

מנכ"ל קשת טעמים: "יקר פה, אבל המצב התייצב" I ריאיון

קשת טעמים לא מחפשים להיות הרשת הכי זולה, כך אומר לנו קינן ממן מנכ"ל קשת טעמים. הם מוכרים איכות במחיר משתלם. הם מחפשים לקדם את הטכנולוגיה של הצג הדיגיטלי שלדעתו תוזיל את המחירים. סניפים חדשים בפתח ועוד. ריאיון עם קינן ממן, מנכ"ל קשת טעמים
ענת סימן טוב |  8
קינן ממן, מנכ"ל קשת טעמים (צילום יחצ, shutterstock)
קשת טעמים, היא רשת סופרים שמוכרים מוצרים ישראליים ומוצרים גם מן העולם, בין היתר היא מוכרת מוצרים לא כשרים כמו בשר לבן ופירות ים. הרשת לא מתיימרת להיות הכי זולה, אבל בהחלט הכי משתלמת עם מוצרי איכות. הם רכשו שני סניפים של שופרסל, ואת דודו אוטמגזין. ריאיון עם מנכ"ל קשת טעמים, קינן ממן.
הכנה לחגים השנה, האם צפוי מחסור במוצרים כלשהם, האם אתה מתכנן מהלכים כלשהם, היערכות?
"אנחנו ערוכים באופן מוגבר ללא קשר לחגים, אחא  בגלל המצב הבטחוני. אנחנו חלק מהמשק לשעת חירום ובלי קשר אנחנו ערוכים למקרה ותהיה הסלמה ביטחונית, כי אנחנו מחויבים להשאיר את  הסופרים פתוחים אז הערכות הזו קיימת. היערכויות ספציפיות לחג כמו כל שנה, אנו דואגים שהמוצרים הרלוונטיים לחגי תשרי וראש השנה בפרט, יהיו בכמויות מספקות וגם במוצרים היבשים כמו דבש, עוגות ומה שכרוך בזה. בנוסף, יש לנו מעדנייה עשירה של אוכלן מוכן. לקראת החגים הפעילות שלהם מתעצמת ויש אנשים שקטנים אוכל מוכן עם מנות מיוחדות שמאופיינות לחג ואנחנו דואגים למלאים מספיקים והזרמה שוטפת של אוכל טרי לסניפים כדי שאנשים שקונים באופן רגיל את הארוחות המוכנות שלנו, יוכלו להנות מזה גם בחג."
בקרוב נציין שנה למלחמה, איזה לקחים הפקתם?
"אנחנו חלק מהמשק לשעת חירום ותוצאה מכך, אנחנו בהערכות גבוהה. יש צוותים שיודעים שבכל מקרה הם פותחים את הסניף, ללא קשר המצב במדינה. ועדיין במקרה מאוד קיצוני יש צוותי כוננות ממטה החברה כדי לפתוח את הסניפים כדי שהעסק יעבוד. לאורך כל הזמן אנחנו בודקים ממ"דים, גנרטורים לבדוק שהם עובדים. יש ביקורות שוטפות של המדינה במרכולים כדי לבדוק שהדברים האלו עובדים כמו שצריך. כך נראה שכולם הפיקו לקחים גם ברמת המדינה וגם מבחינת הסופרים בשטח".
עליות מחירים בכל התחומי המזון, חברות רבות העלו מחירים, איך מתמודדים?
"בחצי שנה האחרונה, היינו עדים לגל של על עליית מחרים בכל תחום אפשרי שקרו מכמה סיבות. שער החליפין עלה מאוד ביחס לשקל בגלל המצב המלחמתי, התייקרות ההובלה שגם מהמצב המלחמתי חות'ם וכדומה. שני הגורמים האלו שהם ייחודים למדינה, שלמדינה אין יכולת להתמודד עם זה ויש פה התייקרות כללית וזה מייצר צורך בהעלאות מחירים לצרכנים, בכדי שהגופים המסחריים לא יפסידו כסף. יחסית בתקופה האחרונה הגל עליות הזה נבלם. הגל הנוכחי מיצה את עצמו. חלק מהרשתות גלגלו הכל לצרכן וחלק מהרשתות כמונו, ספגו את עליות המחירים ולא גלגלו זאת לצרכן וזאת במטרה לאזן את ההתייקרות הכללית בסל המזון של מוצרי הלקוח. אי אפשר להגיד לצרכן לשלם כל התייקרות שיש במשק, המערכת צריכה לבחור איזה התייקרות אין לה ברירה היא תאלץ להעלות ואיזה קטגוריות היא תוכל לספוג את ההתייקרות ולא לגלגל לצרכן. כרגע נראה שלקראת החגים לא עשויות להיות התייקרויות נוספות. נראה שהמחירים התייצבו מאמצע הקיץ עד סוף השנה, אלא אם יקרה משהו חריג במדינה או בעולם. נראה שהעסק התייצב פה. יקר פה, אבל המצב התייצב."
"רפורמת מה שטוב לנו טוב לאירופה"-מה דעתך?
"אני לא יודע עד הסוף כמה תהיה לזה השפעה. אנחנו לא רשת של מותג ייבוא, זאת אומרת אנחנו בעיקר קונים. יש לנו כמה מוצרים שאנחנו מייבאים עבור עצמנו אנחנו בעיקר קונים סחורות. לכן, זה עוד מוקדם לחוות דעה על הרפורמה הזאת".
רפורמת הצג הדיגיטלי במקום תג מחיר-יוזיל או ייקר את המחירים לצרכן?
"חד משמעית מהלך  זה עשוי להוזיל עלויות. יש המון התעסקויות עם קידודים. יש עשרות אלפי מוצרים ומק"טים בכל מקום בסופר. החוק מחייב אותך לשים מדבקת מחיר  על כל מוצר ומוצר, בלי יוצא מן הכלל. המצב הזה  יוצר יותר העסקת עובדים ופיקוח בכדי לוודא שלא פספסת מוצר ללא מחיר, כי זה חושף אותך לתביעה ייצוגית. לכן, זה עשוי להוריד עלויות כח אדם בסניפים. אם זה יעבוד בצורה נכונה, זה יכול לייצר הקלה על הכיס של הצרכן."
 
הסניף החדש בראשון לציון קשת טעמים. צילום: יח"צ קשת טעמים
האם המערכת הטכנולוגית לא תבוא על חשבון ההוזלה?
"בסוף, אם יש לך מאות ידיים שעוסקות רק בקידודים,  כשמשווים את השכר שלהם מול המערכת  הטכנולוגית, בסופו של יום, העלות של המערכת תהיה משמעותית יותר זולה וגם יותר סביבתית. פחות שימוש בנייר. אין ספק שזה יכול לשפר את הארגון התפעולי של הסופרים ובמידה מסוימת להוזיל את המחירים."
בעבר אמרת כי בעוד חמש שנים תתברגו ברשתות המובילות-מה עד אז?  
"אנחנו מאמינים בצמיחה אורגנית ואיטית מה שנקרא, עקב בצד אגודל, ולא לפתוח סניפים כמו פטריות אחרי הגשם. כשפותחים סניף חדש, צריכים עובדים ומאוד קשה לגייס עובדים ולשמר אותם. בנוסף, אין היגיון בלפתוח המון סניפים כל שנה כי בסוף, תפעולית זה אירוע מורכב בעולם של היום. לכן אנחנו מאמינים בגידול איטי, אורגני של לפתוח שני סניפים בשנה. לעבוד ולשפר את הפדיון למ"ר בתוך הסניף. לעשות עבודה טובה בכדי שכל סניף ימקסם את הפדיון שלו למ"ר וזה בעצם מה שמביא את הבשורה מבחינתו. אנחנו לא רוצים להיות הכי גדולים, אלא הכי איכותיים והכי משתלמים, לא הכי זולים.  זאת אומרת, הצרכן קונה מוצר איכותי ולא מרגיש שנקרע לו הכיס. זו אסטרטגיה מכוונת. אנחנו לא מחפשים להיות הרשת הכי זולה. עם זאת, אבל בין כלל הרשתות אנחנו בדרך כלל נמצאים בין המקומות ה-4,5 שזה מקום טוב מבחינת המיתוג שלנו, כי אנחנו לא דיסקונט מצד אחד, מצד שני מתברגים בחמישייה של סלי הקנייה הזולים. משהו שאנחנו שואפים אליו. בנוסף, מאוד חשוב פיתוח עסקי שיכול להיות גם עם חברות בתחום או רכישה, כמו שרכשנו את דודו אוטמזגין. אנחנו כל הזמן בעשייה, אבל אין לנו כוונה לקפוץ מעל הפופיק ולפתוח המון סניפים זה לא האג'נדה שלנו."
 
עגלות חכמות-מתי יגיעו לסניפים?
"אנחנו בוחנים את העגלות חכמות. אנחנו עדיין רואים את אשר קיים בשוק ומבינים כי המוצר עדיין לא בשל עד הסוף ולא תמיד מקצר את זמן הקנייה ואף לפעמים, גם  מאריך אותו. יש כל מיני שיטות. אנחנו בוחנים שיטה עם חברה שנכנסים איתה לפיילוט ואז נחליט אם נטמיע את זה או לא.
למה קניתם סניפים דווקא משופרסל?
"קנינו משופרסל את הסניף הראשון לציון, הסניף נפתח באוגוסט האחרון ולאט לאט מתברג בין שלושת הסניפים המובילים שלנו בארץ. עד סוף השנה, אנחנו אמורים לפתוח עוד סניף של חדרה שנרכש משופרסל הוא בימים אלו בשיפוץ. אין קשר בין הרכישה לשופרסל. אנחנו מחפשים שטחים שיתאימו לנו למבנה או מבנה מסחרי שיתאים. זה במקרה יצא שני סופרים שנרכשו מהשופרסל. זה עסקאות שנרכשו לפני שנה. יש לנו אנשים בשטח כל הזמן שבודקים בשטח ואם יש משהו שמעניין אותנו, אנחנו מקדמים את זה."
דודו אוטמזגין - מה המטרות ל2025? האם תתחילו למכור עוגות ועוגיות שלו גם בתוך הסניפים?
"אנחנו רוצים להרחיב את הרשת בצורה משמעותית. כבר השנה פתחנו שני סניפים. אנחנו מתעדים לפתוח סניפים חדשים נוספים במהלך 2025 בעוד מיקומים בארץ. אנחנו בוחנים להכניס עוגיות ועוגות לרשת הסופרים. יש מוצרים שמותאמים לסופר,  לא מוצרים שמקדמים את הקונדיטוריה של הבוטיק. איך שלא יהיה, כשנכנסים לקונדיטוריה בוטיק, מקבלים חוויה שונה מחוויה בסופר. לא כל מוצר יכול להיות גם וגם. אנחנו בוחנים לייניים מסוימים, שכן יתאימו להיכנס ויהיו לייניים מיוחדים שימכרו רק בקונדיטוריית הבוטיק."
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    לא כשר ויקר
    משה משה 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תמיד אמרו שבגלל הכשרות הכל יותר יקר ואם לא תהיה כשרות יהיה יותר זול. והנה כאן אין כשרות ובכל זאת יקר. למה?
    סגור
  • 6.
    יהודים לא קונים בחנות שפותחת בשבת ומוכרת דברים אסורים. (ל"ת)
    יהודי אורגינל 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    למה החנות בראשלצ לא מדווחת מחירים למאגר?
    אני רק שאלה 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הסופרים מדווחים את מחירי המוצרים למאגר. מתי גם קשת טעמים ראשל"צ?
    סגור
  • 4.
    בתור קונה לשעבר
    ניר 09/2024/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אצלכם כל יום אתם מעלים מחירים.
    סגור
  • 3.
    זכיתם במנכ"ל ובאדם מדהים קשת טעמים (ל"ת)
    יואב 09/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 2.
    מי רוצה לטעום אותי?
    רונלי הטעימה 09/2024/14
    הגב לתגובה זו
    6 0
    .. .. .. .. .. ..
    סגור
  • מי רוצה בכלל לטעום חתיכה ממך??
    ימעפנה 09/2024/14
    הגב לתגובה זו
    11 0
    את מגעילה את השועלים
    סגור
  • 1.
    עברית, רבותי
    יואל הנביא 09/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין כותבים, קשת טעמים לא מחפשים להיות הרשת הכי זולה. כי אם, בקשת טעמים, לא מבקשים להיות, הרשת הזולה ביותר...
    סגור