כסף וצרכנות

רמי לוי בריאיון: "עושים הכול שהמחיר יהיה זול יותר מהמתחרים"

על עליות המחירים: "אנחנו סופגים עלויות", המחסור הצפוי בדבש: "אם היו פותחים את המכסות בזמן, היינו מביאים בחצי מחיר",  ועל התוכניות לעתיד של ישראייר: "להביא מטוסים יותר גדולים כדי שנוכל לטוס ליעדים רחוקים כמו תאילנד וארה"ב". רמי לוי בריאיון מיוחד חושף מתי כל הסניפים ירושתו בעגלות חכמות והאם יסתער על תחום חדש בקרוב 

ענת סימן טוב |  8
רמי לוי (צילום shutterstock, פלאש 90/ תומר נויברג, יוסי אלוני)
זה לא סוד שחווינו עליית מחירים גם בתחומי המזון וגם בתחומי התעופה. בבדיקות והשוואת של המערכת, רמי לוי יצא תמיד ברוב המקרים במקום הראשון. זאת הדרך והמסר אותו מעביר רמי לוי גם בתחומי האחרים שלו  כמו בתעופה עם ישראייר, להוזיל כדי להיות הכי זול לצרכן "עושים הכל כדי להיות הסל הזול ביותר", כך אומר בריאיון לice, רמי לוי.
"אם היו פותחים את המכסות בזמן, היינו יכולים להביא את הדבש, גם השנה בחצי מחיר"
ישנה הערכות לקראת החגים?
"לקראת החגים אנחנו עושים מבצעים מעמיקים יותר מאשר המתחרים שלנו, וזאת ניתן לראות לפי הדו"חות של החברות שהעלו מחירים ואנחנו הורדנו בתקופה הזו. אנחנו לומדים לקח משנה לשנה, ואיפה שיש חוסרים משלימים. השנה היא מאתגרת וחלק מהמדינות לא נוכל לייבא סחורה, מה שיגרום לחוסרים. עם זאת, תמיד אנחנו נשלים את החוסר. בסוף, אנחנו משרתים את הצרכנים כדי שיהיו מלאים ובמחירים הטובים".

 המרכז הלוגיסטי רמי לוי. צילום: יהונתן זינדל פלאש 90
מוצר שצפוי בו חוסר?
"בשנה שעברה נתנו מכסות לדבש והשנה לא נתנו. כרגע מנסים להפעיל לחץ על משרד החקלאות כדי שייתנו מכסות. שנה שעברה כאשר נתנו מכסות, הורדנו את המחיר לחצי. הסיבה לאי מתן מכסות, מצד אחד רוצים לשמור על הדבוראי מצד שני הצרכן ישלם פי שניים.  מכס דבש כיום עולה בין  18-20 שקל לק"ג דבש, כדי להגן על הדבוראי. מי שצריך להגן עליו זה משרד החקלאות והמדינה. ואם היו פותחים את המכסות בזמן, היינו יכולים להביא את הדבש, גם השנה בחצי מחיר. האבסורד הוא, שמשרד החקלאות נותן גיבוי למועצת הדבש להילחם באלה המביאים דבש ללא מכס, רק לתקופת החגים ושיתפו פעולה גם שנה שעברה. ועכשיו אם יחליטו לתת מכסות חודש לפני החג, זה לעג לרש".
"אנחנו עושים את הכול כדי לתת לצרכנים את הסל הזול ביותר. גם כשיש עליית מחירים"
עוד חודש וחצי נציין שנה לפרוץ המלחמה, הפקת לקחים מתקופה זו?
"הפקנו לקחים. בתחילת המלחמה לא היו עובדים. אנחנו משק בשעת חירום ואנחנו חייבים לשרת את עם ישראל שזה דבר חיוני. לכן, הפקנו לקחים, הגדלנו מלאים איפה שצריך. עשינו רשימות איזה עובדים כן יכולים לעבוד ואיזה לא, בזמן חירום וטיפלנו בהם. למדנו מה הולך במלחמה, התארגנו במלאים, עובדים, גנרטורים ואנחנו מאורגנים פיקס. אם תהיה מלחמה לא יהיו חוסרים במוצרי בסיס".
אנחנו רואים עליית מחירים בחודש האחרון.
"אנחנו משתדלים לא להעלות מחירים. מבינים את הצרכנים שלנו ועושים מבצעים יותר מעמיקים ללקוחות שלנו. בכלל בתקופה הזו שהיא מאוד מאתגרת. אנחנו עושים את הכול כדי לתת לצרכנים את הסל הזול ביותר. גם כשיש עליית מחירים למשל של הפלפל, אנחנו סופגים כי אנחנו רואים שהמחירים עולים לשמיים, ואנחנו סופגים. חלק מהרווח הגולמי שלנו, אחנו מעבירים לצרכן, כדי שהצרכן לא יקנה יותר יקר ובכך עושים את הכל, בכדי שהמחיר שלנו יהיה זול מהמתחרים".
"יש משהו דבר אחד שטוב באירופה וגם יהיה טוב בישראל, זה שכל מה שקשור למסכים האלקטרוניים המציגים ברשת את מחיר המוצר"
הרפורמה של ניר ברקת "מה שטוב לאירופה, טוב לישראל", מה דעתך עליה?
"אני חושב, שזו דרך נכונה וטובה. כל מה שיכול לעזור לעשות להוריד את המחירים, אנחנו נעשה. אבל יש משהו דבר אחד שטוב באירופה וגם יהיה טוב בישראל, זה שכל מה שקשור למסכים האלקטרוניים המציגים ברשת את מחיר המוצר. בזה, צריך לטפל מהר. ברגע שיטפלו נוכל להוריד את העלויות והמחירים עוד יותר, על ידי כך שנחסוך את כל העלות שהעובד שם עם האקדח מדבקה עם מחירים לצרכן".
העגלות חכמות בדרך?
"עשינו כבר פיילוט בשתי חנויות וזה עבד מצוין. תוך חודש, כל הסניפים יהיו מרושתים עם תכנה שאנחנו הקמנו וזה יעבוד נהדר".
 מה מתחדש בישראייר?
"יש לישראייר תוכניות לעתיד. קודם כל, להגדיל את צי המטוסים שלנו. רכשנו מטוס אחד ובשאר אנחנו במו"מ. התכנון הוא, לרכוש 10 מטוסים ב-5 שנים הבאות ואנחנו בוחנים, בודקים והולכים לקראת זה. אנחנו רוצים להביא מטוסים יותר גדולים, כדי שנוכל לטוס ליעדים רחוקים כמו תאילנד, ארה"ב וכדומה. אנחנו רוצים שתהיה עוד אלטרנטיבה מול המתחרים  בכדי שנוכל להטיב ולהוריד את המחירים".

 אורי סירקיס מנכ"ל ישראייר. צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של אורי סירקיס, Bram Steeman from wikimedia
עליית מחירים בטיסות, גם אצלכם. למה?
"בסוף העלו מחירים גם בגלל עלויות התפעול שעלו. בסוף אתה תלוי בגורמים בשדות תעופה שגורמים לעלויות. ישראייר היטבו עם המתחרים ורואים את זה, זה מחשבה והדרך שלי ולכן הכי פחות העלנו מחירים".
 
תחום חדש בפתח?
"אני תמיד מייצר סינרגיה עם העסק והצרכנים. ואם יש עסק שמייצר לי סינרגיה עם הצרכן שלנו, שם אנחנו נהיה. יש כמה תחומים שאנחנו בוחנים ולא יכול כרגע להרחיב."
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    אף דבוראי לא קנה חברת תעופה- למה?
    אביחי 08/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1.באסטרטגיה של רמי לוי זה לא להיות זול אלא "להיות יותר זול מהמתחרה" כלומר אין בעיה שנשלם ביוקר 2. הכוונה במכס על דבש להגן על האבקת גידולים ולא על הדבוראי. עכשיו הסבר אם הדבוראי לא ירוויח לפרנסתו אז יהיה פחות כדאי לגדל דבורים וכתוצאה מזה הדבורים שיחסרו יחסרו בהאבקת גידולים למשל אבוקדו חמניות, אבטיחים מלונים תפוחים וכד ואז כל אלו יהיו יקרים עוד יותר. לכן ההסבר של רמי לוי זה סתם לחץ שנובע ומנצל בורות מול הקהל הרחב. כאן רמי לוי מנצל 3 פעמים את הבורות של הקהל הרחב: 1 הוא לא מנסה להיות זול 2 הוא מאשים את משרד החקלאות בהגנה על הדבוראי בשעה שההגנה הנה על מחיר הפירות 3. הוא לא מסביר למה הוא קנה חברת תעופה, נדלן וטלפונים במקביל לעושק חקלאים 2. 2.
    סגור
  • 5.
    זול
    חים 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אושר עד הכי זול
    סגור
  • 4.
    רמי. לוי
    עדי 08/2024/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הסופר שלו מלוכלך מסריח לא מסודר פעם אחת נכנסתי וזה היה בכרמיאל לא דרכתי יותר ולא זול בכלל כפי שמפרסם
    סגור
  • 3.
    חרטא
    בן גבר 08/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי המתחרים שלך שופר סל ומהנה כול השאר בהרבה יותר זולים ממך
    סגור
  • 2.
    צרכנות
    אזרח 08/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לא קונה מרמי לוי גם לא בשקל
    סגור
  • 1.
    רמי
    אברי 08/2024/23
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אפשר להגיד עליו הכל, אבל תמיד יוצא הזול ביותר
    סגור
  • זו אסטרטגיה על חשבוננו
    אבי 08/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נכון וזה עובד לו אבל אם היה מנסה להיות זול באמת לא היינו משלמים הרבה
    סגור
  • עוד שקרן בגרוש (ל"ת)
    רמי 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור