השוק

רמי לוי חושף את ההכנסות: זה הרווח המטורף שגרף השנה

רשת חנויות רמי לוי שיווק השקמה פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות המלמדות על צמיחה בהיקפי הפעילות: ההכנסות ברבעון השני של שנת 2024 צמחו בכ-2.2% לכ-1.83 מיליארד שקל; הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-70 מיליון שקל. ברבעון השני נרשמה ירידה ברווח הגולמי לעומת אשתקד, בעיקר מהעמקת המבצעים לצרכן לקראת חג הפסח ומעיתוי חג הפסח השנה לעומת שנה שעברה
מערכת ice |  1
רמי לוי (צילום shutterstock, פלאש 90/ תומר נויברג, יוסי אלוני)
רשת חנויות המזון רמי לוי שיווק השקמה, פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של שנת 2024, המלמדות על צמיחה בהיקפי הפעילות. רשת רמי לוי מסכמת את המחצית הראשונה של שנת 2024, תקופה הכוללת גם השפעת חג הפסח השנה ואשתקד, עם עלייה של למעלה מ-20% ברווחים.
ההכנסות של הרשת ברבעון השני של שנת 2024 צמחו בכ-2.2% לכ-1.83 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.79 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה מעלייה בפדיון חנויות זהות בשיעור של כ-0.7% במגזר קמעונאות בהשפעת עיתוי חג הפסח, שחל השנה ברבעון השני, בעוד שאשתקד חל החג ברבעון הראשון - ולמרות ירידה בהיקף המכירות בסניפי הרשת באזורי גבול העימות בצפון ובדרום הארץ בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל'.
בנוסף, בעקבות המלחמה נרשמה גם ירידה יזומה בפעילות האינטרנט של החברה עקב מחסור זמני בכוח אדם המלקט ומפיץ את הזמנות האינטרנט. לפיכך, הפדיון בחנויות זהות בנטרול פעילות האינטרנט עלה ברבעון בשיעור גבוה יותר של כ-2.7%. יצוין, כי ברבעון השלישי של 2024 הפעילות באינטרנט חזרה לתפוקה מלאה.
הרווח הגולמי של החברה ברבעון השני של שנת 2024 הסתכם בכ-430 מיליון שקל, בהשוואה לכ-452 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ברבעון עמד על כ-23.5% לעומת כ-25.2% ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון ברווח הגולמי, למרות העלייה במחזור ההכנסות, נבע בעיקר מירידה ברווחיות הגולמית כתוצאה מהעמקת המבצעים לצרכן לקראת חג הפסח ומעיתוי חג הפסח שחל השנה ברבעון השני ובשנה שעברה חל ברבעון הראשון.

הרווח התפעולי של החברה ברבעון השני של שנת 2024 הסתכם בכ-94 מיליון שקל, בהשוואה לכ-121 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח התפעולי ברבעון עמד על כ-5.1%, בהשוואה לשיעור של כ-6.7% ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח התפעולי נבעה מהקיטון האמור ברווח הגולמי ומכך שברבעון המקביל אשתקד הכירה החברות בהכנסות אחרות, נטו בסך של כ-11 מיליון שקל. השפעות אלה קוזזו חלקית עם הירידה בהוצאות מכירה ושיווק ברבעון השני של השנה.
הרשת מסכמת את הרבעון השני של שנת 2024 עם רווח נקי בסך של כ-70 מיליון שקל, בהשוואה לכ-85 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווחים נבעה כאמור בעיקר מהעמקת המבצעים לצרכן לקראת חג הפסח.
ה-EBITDA של החברה ברבעון השני של שנת 2024 הסתכם בכ-173 מיליון שקל (כ-9.5% מההכנסות).
עיקרי תוצאות מחצית ראשונה של שנת 2024:
ההכנסות של רשת רמי לוי שיווק השקמה במחצית הראשונה של שנת 2024 צמחו בכ-0.7% לכ-3.58 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-3.55 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. 
הרווח הגולמי במחצית הראשונה של שנת 2024 עלה בכ-2.3% לכ-854 מיליון שקל, בהשוואה לכ-835 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי במחצית עלה לכ-23.9%% לעומת כ-23.5% בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה ברווח הגולמי נבעה משיפור ברווחיות בחברות הבנות בגין שיפור בתנאי הסחר.
הרווח התפעולי במחצית הראשונה של שנת 2024 עלה בכ-10.1% לכ-183 מיליון שקל, בהשוואה לכ-166 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח התפעולי במחצית עלה לכ-5.1%, בהשוואה לשיעור של כ-4.7% בתקופה המקבילה אשתקד. 
בשורה התחתונה, רשת רמי לוי שיווק השקמה מסכמת את המחצית הראשונה של שנת 2024 עם עלייה של כ-22% ברווח הנקי לסך של כ-132 מיליון שקל, בהשוואה לכ-108 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. 
ה-EBITDA במחצית הראשונה של שנת 2024 עלה בכ-9.5% לכ-338 מיליון שקל (כ-9.4% מההכנסות), בהשוואה לכ-308 מיליון שקל (כ-8.7% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד.
מאזן ליום ה-30 ביוני 2024 ודגשים עיקריים:
לחברה קופת מזומנים והשקעות לזמן קצר של כ-988 מיליון שקל. מנגד, לחברה חוב פיננסי ברוטו בסכום זניח של כ-13 מיליון שקל בלבד. בהתאם לכך, לחברה עודף נכס פיננסי, נטו בסך של כ-974 מיליון שקל. קופת המזומנים הגדולה שבידי החברה צפויה לתרום לגידול בהכנסות ריבית בגין עליית הריבית במשק, וכן מאפשרת לחברה לבחון מעת לעת הזדמנויות עסקיות אסטרטגיות, לרבות בדרך של מיזוגים ורכישות.
בנוסף, במקביל לפרסום הדוחות, הכריז דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד בסך של כ-60 מיליון שקל, המתווספת לחלוקת דיבידנד של כ-322 מיליון שקל מתחילת שנת 2023. מאז ההנפקה לציבור בחודש מאי 2007 ועד היום, חילקה החברה דיבידנד בסכום כולל של כ-1.7 מיליארד שקל.
רמי לוי, מנכ"ל הרשת: "ברבעון השני של 2024 המשכנו ביתר שאת בביסוס האסטרטגיה שלנו ולפיה הלקוח תמיד במרכז. בהתאם לכך, לקראת חג הפסח ביצענו ברבעון השני העמקה משמעותית של המבצעים ברשת כדי להציע לקהל הלקוחות את המחירים האטרקטיביים ביותר שניתן למצוא תוך שמירה על שירות ואיכות.
"העמקת מבצעי החג השפיעה על שורת הרווח ברבעון אבל מהווה חלק מעוצמת הרשת וחיזוק המותג. לקראת חגי תשרי והמחצית השנייה של 2024, נמשיך לפעול למען הלקוחות, להציע מבצעים שאי אפשר להתחרות בהם, וכן גם לפתוח סניפים חדשים, גם של סניפי הפארם, כדי להגיע לכל לקוח בישראל. אנחנו מאמינים גדולים מאוד במדינת ישראל ובכלכלת ישראל, גם בתקופה מאתגרת זו, ואנו מחזקים את כוחות הביטחון ומייחלים לשובם של החטופים".
בדוחות צוין גם כי בכוונת החברה להמשיך בהרחבת פעילות סניפי הדיסקאונט, והיא מזהה פוטנציאל להקמה של כ-30 סניפי דיסקאונט נוספים באזורים חדשים בהם הרשת אינה פועלת כיום, ומעריכה כי פתיחת הסניפים החדשים לא תיצור קניבליזציה לסניפי הרשת הפעילים. בהתאם לכך, בכוונת החברה לפתוח לפחות 5 סניפי דיסקאונט נוספים עד לסוף שנה הבאה (2 מהם יפתחו עוד השנה).
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רמי לוי
    שייקה 08/2024/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רמי לוי כעת נמצא למעלה אני לא נכנס אליו הוא חבר בכת של השלטון על מה הדליק נר מה תרם למדינה אולי תרם למפלגה הוא אפס בעיני אני לא אקנה אצלו לעולם גם בחינם לא אקח ממנו מעדיף למות מרעב
    סגור