כסף וצרכנות

רמי לוי או יוחננוף: זו הרשת הזולה ביותר בישראל

כמדי חודש, המועצה לצרכנות עושה השוואת סלים בין רשתות המזון ומוצאת מיהו הסל הזול ביותר וגם בכמה התייקרנו בין השנה הנוכחית לשנה הקודמת
ענת סימן טוב | 
עליית מחירים (צילום shutterstock)
כמידי חודש, המועצה לצרכנות עורכת בדיקה חוזרת לסל המוצרים הגדול של 818 מוצרים, ממנו הורכב סל של 770 מוצרים הנפוצים ביותר ברשתות. הבדיקה נערכה ב-21.8.2024. מהבדיקה עולה כי, אמנם אין שינוי מובהק בממוצע מול הבדיקה בחודש שעבר, אולם יש שינוי מובהק של שתי המדידות האחרונות מול המדידה של שנה שעברה המתבטאת בעלייה של כמעט 8% בממוצע.
הבדיקה נעשתה בליווי סטטיסטי של ד"ר אור כץ, מהמכללה האקדמית אשקלון. הממצאים ממחישים את חשיבות השוואת המחיר על ידי הצרכן בין הרשתות לפני רכישת הסל המשפחתי, כחלק מהצורך לשלוט בעליות המחירים והבחירה לרכוש במחיר הזול ביותר.
סל הקניה לצרכן המשיך ועלה במובהק ביחס לבדיקה לפני כשנה, דבר המבהיר את השחיקה בכיס הצרכן ביחס להוצאות וכי יוקר המחיה למשקי הבית אינו רק סיסמה אלא שהצרכן הקטן ממשיך לשלם  ובגדול.   נראה שהמשווקים והיצרנים מנותקים מהקושי של הציבור בשעת מלחמה והעדר הכנסות, וממשיכים עם עליות המחירים.
המלצת המועצה לצרכנים היא להמשיך עם השוואת המחירים ובכלל זה גם בפיצול הקניה בין הרשתות, דבר שיכול להוזיל את עלות הסל המשפחתי באופן משמעותי, כאמור עד - 18% פחות.  כמו כן, המועצה שבה וקוראת ליצרנים והמשווקים להתחשב בתקופה מורכבת זו, לעצור את גל עליות המחירים גם במחיר של הקטנת רווחיהם.
 
בבדיקת סלים של המועצה הצרכנית נבדקו 880 מוצרים ב21.8.בהשוואת הסלים התגלה כי, הפרשים לאותו מוצר מבין הרשתות השונות יכולים להגיע  עד ל-83 ₪.  למשל, סכיני גילוח 5 להבים לגבר לידית קבועה ג'ילט פיוזן 12 יחידות, 99 ₪ ברשתות רמי לוי וויקטורי, לעומת 182 ₪ ברשת רמי לוי בשכונה, פער של 83 שקלים.

עוד דוגמא היא, קילו פילה סלמון קפוא 100% דג הזול בקטגוריה ברשת,עולה 53 שקלים ברשת שפע ברכת השם, לעומת 109 שקלים ברשת מיני סופר אלונית. מדובר בהפרש של  56 שקלים.  
הסל הזול ביותר נרשם באופן כללי כרשת הזולה ביותר אצל רמי לוי, והיקרה ביותר מגה בעיר הפרש ביניהן הוא של 18%.
שלושת הרשתוות בהן נרשמה ירידה מול הבדיקה בחודש הקודם הן קרפור, מעיין 2000, וקרפור מרקט. שלושת הרשתות בהן נרשמה עליה מול הבדיקה בחודש הקודם הן מחסני השוק, פוליצר וויקטורי.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה