כסף וצרכנות

בעקבות ההסלמה בצפון: הביקושים למוצר הזה זינקו ב-600%

רשת החשמל והתאורה ארכה מדווחת כי בעקבות הכוננות הגבוהה, נרשמו ביקושים חריגים לגנרטורים בסניפים. המנכ"ל מיכאל רבינוביץ': "לא שיערתי שנצטרך להגדיל מלאים, זה מוצר נישתי מאוד". האם הציבור חושש מתרחיש עלטה?
מערכת ice | 
גנרטורים (אילוסטרציה) (צילום shutterstock)
בצל מתקפת המנע של ישראל על ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון, והתגובה על חיסולו של פואד שוכר בביירות, הוכרז על מצב מיוחד בכל רחבי הארץ. רשת החשמל והתאורה ארכה מדווחת הבוקר (ראשון) כי בעקבות הכוננות הגבוהה, נרשמו ביקושים חריגים לגנרטורים בסניפים, במיוחד באזור המרכז ובאתר האונליין.
"בעקבות מתקפת חיזבאללה, אנו חווים ביקושים של פי 6 ביחס לשבוע רגיל לגנרטורים ותחנות כוח", ציין מיכאל רבינוביץ', מנכ"ל רשת ארכה.

מיכאל רבינוביץ', מנכ"ל רשת ארכה (צילום: ערן לם)
לדבריו, "מאז אוקטובר יש גלים של ביקוש לגנרטורים בהתאם להתפתחויות הצבאיות". רבינוביץ' הסביר כי בימים של מתיחות נרשמת עלייה חדה בביקושים ולאחר מכן מופיעה רגיעה והתייצבות. "לא שיערתי שנצטרך להגדיל מלאים למוצר שבמהות שלו נישתי מאוד והיום הוא אחד מלהיטי המכירות".
גנרטורים משמשים כפתרון חשוב הן בבתים פרטיים והן בתעשיות רבות. הם מבטיחים אספקת חשמל רציפה במצבים של הפסקות חשמל לא צפויות, שמירה על רציפות הפעולה בתעשיות חיוניות כמו בתי חולים ומפעלי ייצור, ומאפשרים לתושבים לשמור על נוחותם הביתית.
בתנאים של חירום או אי-יציבות ביטחונית, כפי שמתרחש כעת, חשיבותם של הגנרטורים עולה משמעותית, שכן הם מבטיחים שמירה על תשתיות חיוניות ותומכים באיכות החיים של הציבור. גנרטורים נחשבים לפתרון לא רק לשעת חירום, אלא גם ליישומים סביבתיים ותחומים שונים.
למשל, גנרטורים משמשים לצורך ניהול פעילויות במיקומים מרוחקים שבהם אין גישה לרשת החשמל, כמו אתרי בנייה, חוות מרוחקות, ותצוגות חוץ. תעשיות חקלאיות, טיולים בשטח, ואירועים ציבוריים גם נעזרים בהם להבטחת אספקת חשמל עצמאית ונוחה. בנוסף, התקדמות טכנולוגית בתחום הגנרטורים הביאה ליצירת דגמים ידידותיים לסביבה, מפחיתים את פליטת הפחמן ואת תרומתם השלילית לזיהום האוויר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה