כסף וצרכנות

הישראלים הסתערו על הרשתות: מכירות שימורים נסקו ב-80%, מים ב-50%

על פי נתוני שב"א, במהלך השבועיים הראשונים של אוגוסט נרשמה ירידה של כ-4% בהוצאות על פנאי, אטרקציות ובידור. רכישת נייר טואלט ב-50% וגלידה ב-260%. בתחום ההלבשה וההנעלה חלה ירידה של 3.41%, בעוד רכישות ברשתות המזון עלו ב-1.63% 
מערכת ice | 
מדפים ריקים בסופרים (צילום פלאש 90/ נעם ריבקין פנטון)
בצל החשש ממתקפת נקם איראנית על רקע החיסולים בביירות וטהרן, הביאו את הציבור הישראלי פשוט לצרוך יותר. החשש, שמזוהה עם איומים על מקומות אסטרטגיים ותחושת איום קיומי, מתורגם להשלכות ברורות על התנהגות הצרכנים והשווקים. הנתונים הכלכליים משקפים את השפעת המתיחות על ההוצאות והצריכה של האזרחים, עם ירידות משמעותיות בהוצאות פנאי ובילוי ועליות ניכרות ברכישת מוצרי יסוד. 
על פי נתוני שב"א שפורסמו על ידי רונית מורגנשטרן במאקו, במהלך השבועיים הראשונים של אוגוסט נרשמה ירידה של כ-4% בהוצאות על פנאי, אטרקציות ובידור, עם הוצאות בסכום של 122 מיליון שקל לעומת 127 מיליון שקל ביולי. במקביל, נרשמה עלייה ניכרת במכירות מוצרי יסוד.
רכישת שימורים עלתה ב-80%, מים ב-50%, נייר טואלט ב-50%, וגלידה ב-260%. בתחום ההלבשה וההנעלה חלה ירידה של 3.41%, בעוד רכישות ברשתות המזון עלו ב-1.63% ל-2.431 מיליארד שקל, לעומת 2.392 מיליארד שקל ביולי. ההשלכות הכלכליות ניכרות גם בתיירות, עם ירידה חדה בתנועת הנוסעים בנתב"ג.
בעקבות ביטולי טיסות מצד חברות תעופה זרות, נרשמו עשרות אלפי ישראלים שנתקעו בחו"ל והוציאו מכספם עבור שהייה ולינה. הוצאות אלו הוסיפו לחץ נוסף על הצרכנים. לפי כלכלנים, השפעת המתיחות הביטחונית על הכלכלה כוללת אפשרות להורדת דירוג אשראי נוסף והגדלת הגירעון התקציבי, מה שעלול להבריח משקיעים ופוגע בעסקים. יש הצופים האטה משמעותית בצמיחה ויתכן שאף עליית ריבית בעקבות חוסר יציבות הכלכלה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה