כסף וצרכנות

מוצרים בפיקוח ממשלתי: אלו רשתות השיווק שמתעלמות מכך

בשבוע שעבר המועצה להגנת הצרכן והסחר פרסמה דו"ח שאומר כי רוב חברות המזון לא מסמנות את הסימון של פיקוח מוצרים על המוצרים המיועדים לכך, וגם הם אינם נמצאים באתר בצורה נוחה ונגישה לצרכן. ice בדק ומצא, באיזה אתרים הפיקוח מסומן והאם הוא בהחלט נגיש לצרכן?
ענת סימן טוב |  4
צילום vecteezy
בעקבות דו"ח של המועצה להגנת הצרכן והסחר, על אי סימון של מוצרים עם פיקוח ממשלתי באתרים מקוונים, יצאנו לבדוק באיזה אתרים ישנם סימון ובאיזה לא. 
נתחיל ונאמר, כי בחברות אשר בדקנו, ברובם מסומן הפיקוח. האם קל למצוא אותו? לא בטוח. החברות מזון שבדקנו הן רמי לוי, ויקטורי, קרפור, יינות ביתן, טיב טעם ושופרסל במספר מוצרים של פיקוח ממשלתי. הרשתות מזון שללא שום סימון הן שופרסל ויוחננוף, שאר הרשתות קיימים הסימוני, אך לא תמיד הכי בולטים.
כך למשל, כאשר חיפשנו לחם לבן פרוס ארוז, שמנת 38% וביצים, מוצרים שנכללים בתוך הרשימת  מחירים של פיקוח ממשלתי, בתוך הרשימת חיפוש שעולה בחיפוש, לא מצאנו את המוצר עם הפיקוח באתר של רמי לוי , שופרסל, יוחננוף. החברות שהסימון של הפיקוח עולה בהם גם בעת רשימת החיפוש הם ויקטורי, טיב טעם, יינות ביתן, קרפור. האתרים שיש להם סימון על המוצר של פיקוח ממשלתי הם רמי לוי, ויקטורי, טיב טעם, יינות ביתן וקרפור. האתרים ללא שום סימון הם שופרסל ויוחננוף.
כאשר חיפשנו גבינה לבנה סקי, ברשימת החיפוש לא עלה סימון פיקוח אצל רמי לוי, שופרסל ויוחננוף. בעת החיפוש עלה אצל ויקטורי, טיב טעם, קרפור ויינות ביתן.
אך עם זאת, בטיב טעם הגבינה הלבנה היחידה שמסומנת בפיקוח היא של תנובה ולא של סקי.
כך קרה גם במלח שולחן, בו רמי לוי באתר שלו, מוכר רק מלח שולחן של המותג שלו, שזול יותר ממחיר הפיקוח הממשלתי, אבל איננו מסומן בפיקוח ממשלתי. חוץ משופרסל ויוחננוף, כל שאר חברות המזון סימנו את המלח בפיקוח ממשלתי.
נכון שהסימון נמצא, אך מאוד קשה לדעת לצרכן איזה מצרכים מראש הם בפיקוח ממשלתי, למי שלא מכיר, וגם זה מצריך חיפוש באתר כאשר מחפשים את המוצר, בכדי לדעת מה מהמוצרים הוא בפיקוח. מה שבסוף גורם לצרכן, לקחת את החיפושים הראשונים שעולים ולא לגלול עד אשר יימצא את הסימון עבור פיקוח ממשלתי.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    פה מוצדקת תביעה ייצוגית !!
    אלעד 08/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל פה מדובר בטייקונים אז לא מעיזים לתבוע !! כמו כן היצרנים יכולים להוסיף על האריזות את הכיתוב מחיר בפיקוח !! לגבי רמי לוי הוא לא יכול לציין מחיר בפיקוח כאשר הוא מוכר מתחת למחיר בפיקוח זה יבלבל את הקונים וייגרום לבעיות
    סגור
  • 3.
    המצאתם ארגון חדש
    הצרכניה 08/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין מועצה להגנת הצרכן יש את המועצה הישראלית לצרכנות יש את הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן יופי של עיתונות מקצועית יש לכם!
    סגור
  • 2.
    פנטסטי
    שובל 08/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הלוואי ויתנו להם בראש!!! נמאס
    סגור
  • 1.
    מי זאת הכתבת העילגת הזאת? (ל"ת)
    רוחמה 08/2024/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור