בארץ

נחשף: חיזבאללה תכנן לירות אלפי טילים למרכז הארץ

ארגון הטרור החל בסדרת תקיפות רחבות בעקבות חיסול הבכיר פואד שוכר בביירות, כולל ירי של 320 רקטות ותקיפות בכטב"מים לעבר יעדים צבאיים בישראל. ההסלמה התרחשה ביום חשוב לשיעים. שר החוץ כץ למקביליו ברחבי העולם: "פעלנו למנוע מתקפה ודאית על ישראל, נפעל בעוצמה נגד כל מי שיאיים עלינו"

מערכת ice | 
חסן נסראללה, העומד בראש ארגון הטרור והמיליציה הלבנונית חזבאללה (צילום shutterstock)
עם בוקר, בעקבות מכת המנע הנרחבת של צה"ל, פרסם ארגון הטרור חיזבאללה הודעות המפרטות את מה שמכונה "השלב הראשון" בתגובה לחיסולו של הבכיר פואד שוכר בביירות. על פי הדיווחים, חיזבאללה תכנן לירות סמוך לשעה 05:00 בבוקר לעבר מתקנים אסטרטגיים ברחבי הארץ, לרבות תל אביב, כ-6,000 רקטות וכטב"מים.
לפי הודעת חיזבאללה, שוגרו 320 רקטות לעבר "מטרות צבאיות", והתקיפות התרחשו ביום בעל משמעות רבה לשיעים. "במסגרת התגובה הראשונה לתקיפה הישראלית בדאחייה שהובילה למותו של פואד שוכר ונוספים, נשים וילדים, חיזבאללה החל בתקיפה אווירית עם מספר רב של כטב"מים לעבר העומק הישראלי ויעד צבאי שיוכרז בהמשך".
 
בהודעות שפרסם חיזבאללה נטען כי במסגרת התגובה הראשונה לתקיפה הישראלית בדאחיה, שבה נהרג שוכר לצד נשים וילדים נוספים, ביצע הארגון תקיפה אווירית באמצעות מספר רב של כטב"מים (כלי טיס בלתי מאוישים) לעבר יעדים צבאיים בעומק ישראל. החיזבאללה ציין כי המתקפה כללה גם ירי רקטות לעבר מוצבים וסוללות של מערכת כיפת ברזל, אך לא ציין את פרטי היעדים במדויק.
 
שר החוץ ישראל כץ פנה בשעות האחרונות לעשרות מקביליו ברחבי העולם וקרא להם להפגין תמיכה בישראל. השר כץ הבהיר כי ישראל לא מעוניינת במלחמה כוללת ותפעל בהתאם להתפתחויות. "פעלנו למנוע מתקפה ודאית על ישראל, נפעל בעוצמה נגד כל מי שיאיים עלינו", אמר כץ.
 
על פי הדיווח של ליאור בן ארי ב-ynet, בארגון הטרור ציינו כי "השלב הראשון הסתיים בהצלחה", והדגישו כי מטרת השלב הייתה לפגוע במוצבים ישראלים על מנת להקל על מעבר כטב"מים למטרות נוספות בעומק הארץ. עוד צוין כי מספר הרקטות ששוגרו עד כה עלה על 320, ופורסמו שמות היעדים שכוונו אליהם, כולל בסיסים ומוצבים בצפון ישראל.

 

הפגיעה הישירה בבית בעכו: 
 
התקיפה, שהייתה האינטנסיבית ביותר מאז תחילת המלחמה בדרום לבנון, בוצעה בו זמנית בכפרים ועיירות רבות לאורך הגבול. בצה"ל סבורים שלקח ללבנונים זמן להבין את היקף האירוע, ובמהלך השעות הראשונות עסקו בהערכת נזקים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה