כסף וצרכנות

הסוף להטעיית הלקוחות בישראל? זה החוק שייכנס לתוקף ב-4.10

החוק להגנת הצרכן שנועד להגן על אנשים בעמדות חולשה מול עוסק מפר אושר בכנסת. החוק כולל תיקון חשוב בחוק ההוצאה לפועל: יעוכבו הליכים וכספים בתיקי הוצאה לפועל שפתח עוסק שהוכרז כמפר, לא ייפתחו תיקים חדשים לטובתו והתיקים הקיימים ייסגרו. מנהל רשות האכיפה והגבייה: "נעצור תהליכי גבייה הנובעים מהתנהלות עסקים מפרים"
מערכת ice |  9
כסף (צילום shutterstock)
החוק להגנת הצרכן, שאושר בשבועות האחרונים בכנסת, נסמך על החלטת ממשלה, אשר זיהתה תופעות של עוקץ ועושק אזרחים ותיקים וצרכנים אחרים, הנמצאים בעמדת חולשה, באמצעות שיטות שיווק אגרסיביות מדי, שיש בהן משום הטעייה של הצרכנים, השפעה בלתי הוגנת עליהם או הפרה אחרת של חוק הגנת הצרכן. החוק ייכנס לתוקף ב-4 באוקטובר 2024.
החוק להגנת הצרכן הסמיך את הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, לקבוע, כי עוסק יוכל להיות מוכרז כמפר, בנסיבות מחמירות, ובאופן שיסמיך אותו להעביר מידע על אודותיו לנותן שירותי תשלום ולמערכת ההוצאה לפועל. התוצאה היא הפסקה מיידית בסליקה של כרטיסי אשראי, והפסקה בניהול תיקי הוצאה לפועל לטובתו כזוכה.

הגדרת עוסק מפר, נקבעה ביחס למי שמוגדר כאדם עם מאפיינים מיוחדים, ובכללו אדם עם מוגבלות, אזרח ותיק ועולה חדש, קטין, חסר ישע, אדם שאינו יודעת את השפה בה נעשתה העסקה ועוד.
חוק ההוצאה לפועל תוקן בשל כך, באופן, שיתייחס לכל התהליך עד להכרזה על העוסק כמפר. בשלב בו יש כוונה להכריז על העוסק כמפר (בשלב זה מודיעים לעוסק על הכוונה ויש לו זכות לשימוע), מערכת ההוצאה לפועל תעכב כבר הליכים וכספים בתיקי הוצאה לפועל הקיימים לטובתו. בשלב הבא, כאשר תתקבל הודעת קביעה כי הוכרז העוסק כמפר, כבר לא ייפתחו תיקי הוצאה לפועל חדשים לטובתו ואילו תיקי הוצאה לפועל קיימים לטובתו ייסגרו. 
בתיקון נקבע חריג ולפיו עוסק מפר יוכל להגיש בקשה לרשם ההוצאה לפועל, בה יבקש קביעה שיפוטית, כי תיק מסוים אינו קשור לעניין בשלו הוכרז כעוסק מפר (לדוגמא: אם העוסק המפר אוחז בפסק דין למול ספק מסחרי) ובקשתו זו תוכל להתברר על ידי הרשם בהתאם להוראות הדין.
מנהל רשות האכיפה והגבייה, מר אורי ולרשטיין, בירך על תיקון חוק ההוצאה לפועל, כחלק מהמאבק בתופעות עוקץ ועושק קשישים, אנשים עם מוגבלות, אזרחים המצויים בעמדות חולשה בשל קשיי שפה, וקטינים חסרי ישע: "התופעה של שיווק אגרסיבי וכבילת אזרחים בעסקאות היא תופעה מוכרת לצערנו. רשות האכיפה והגבייה, רואה כחלק מחובתה, כמערכת הממלכתית לגביית החיובים במדינת ישראל, לעצור את הליכי הגבייה הנובעים מהתנהלות עסקים אשר יוכרזו כמפרים, כאלה המנצלים חולשותיהם של צרכנים"
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    סוגרים את הוט? חח
    הוראל 08/2024/12
    הגב לתגובה זו
    8 0
    שלא נותנים להתנתק ומייאישם תאדם או פאלפון שהיו מחלקים טבלטים בחינם ובסוף גמרה על האנשים
    סגור
  • 6.
    b144 העקיצה הכי גדולה (ל"ת)
    בני 08/2024/12
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 5.
    אם החוק טוב, למה לחכות לאוקטובר 2024 ? (ל"ת)
    דוד כ. 08/2024/12
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 4.
    חומר למחשבה
    תקראו לילד בשמו 08/2024/12
    הגב לתגובה זו
    6 0
    טוב,שנזכרו אחרי 20 שנים של עוקץ קשישים לחוקק חוק. ממש שאפו.
    סגור
  • 3.
    לכתב
    מר 08/2024/12
    הגב לתגובה זו
    7 1
    כתבה ארוכה נבולבלת ולא מובנת
    סגור
  • אין לאתר כסף לשלם למגיהים
    לחזור לכיתה אלף 08/2024/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלמדו ליב"ה
    סגור
  • 2.
    ביטוח לאומי מס הכנסה מעמ הם מפרים
    מושיקו 08/2024/11
    הגב לתגובה זו
    11 1
    הם הגנבים הכי גדולים
    סגור
  • 1.
    גנבים כולם (ל"ת)
    Tyty 08/2024/11
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • צודק מאוד
    בן חיים 08/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הריבית של הוצלפ הכי גבוה בעולם
    סגור