כסף וצרכנות

מנכ"לית התאחדות המלונות: "10% מהמלונות בישראל בסכנת סגירה מיידית"

ענף המלונאות השנה שינה את נתוניו בהתאם למלחמה, שכן רוב השוהים בו היו מפונים מהצפון והדרום. בנוסף, כמות הלינות במלונות בארץ פחתה ובכך זה מהווה סיכון לסגירת מלונות
ענת סימן טוב |  1
חופשה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
על רקע מלחמת "חרבות ברזל" שפגעה קשות בענף התיירות הנכנסת, מציגה התאחדות המלונות בישראל את נתוני הלינות במלונות למחצית הראשונה של 2024.  מהדו"ח עולה כי אזורים המתבססים על תיירות נכנסת שרויים במצוקה עמוקה. באזורים שמארחים מפונים ומבוססי תיירות פנים בדגש על ים המלח ואילת נרשמו תפוסות גבוהות. המלונות ובתי הארחה באזור קו העימות בצפון סגורים כבר 10 חודשים מאז פרוץ המלחמה.
במחצית הראשונה של 2024 נרשמו כ969 אלף לינות תיירים במלונות, מדובר בירידה של 81% בהשוואה למחצית הראשונה של 2023
סך הלינות הישראלים הסתכמו בכ-10.4 מיליון. עליה של 53% לעומת התקופה המקבילה של ינואר-יוני אשתקד. כמחצית מלינות הישראלים היו למעשה, של המפונים מצפון ודרום הארץ שעזבו את ביתיהם. ברבעון הראשון של 2024,  עזבו רבים מהמפונים מדרום הארץ את המלונות וכעת נותרו בהם בעיקר מפונים מצפון הארץ. לפיכך, התפוסות גבוהות מהממוצע.
המקומות בהם לנים מפונים מהצפון במלונות כיום הם: חיפה, טבריה, נתניה והרצליה. תפוסות גבוהות נרשמו גם באזורים החביבים על תיירות הפנים : אילת וים המלח.
תפוסת החדרים הארצית הסתכמה בכ-62% לעומת 63% במחצית המקבילה אשתקד ו-68% במחצית המקבילה ב- 2019.
 
החל מחודש אוקטובר 2023 נתוני המפונים נכללים במספר לינות הישראלים.
על פי דיווחים שהתקבלו, במלונות תיירות נרשמו ביוני 2024 כ-1.9מיליון לינות של ישראלים ו-192 אלף לינות של תיירים לעומת  883 אלף ביוני 2023.
בפילוח לפי יישובים נבחרים נמצא כי תפוסת החדרים הגבוהה ביותר נרשמה בעיר אילת, חיפה וטבריה.
סיון דטאוקר, מנכ"לית התאחדות המלונות: "מפרוץ המלחמה מלונות ישראל היו הראשונים שעמדו בחזית המאמץ האזרחי ואירוח עשרות אלפי מפונים, מאמץ אשר נמשך עד היום. ובמקביל, נדרשו לקיים שגרת פעילות ואירוח נופשים במציאות כאוטית של מלחמה, ללא תיירים, וכאשר המצב הביטחוני מוסיף להיות מורכב. לכך נוסף גם מחסור משמעותי בעובדים וחוסר וודאות כלכלי שלא מאפשר לענף לתכנן את העתיד. כתוצאה מכך כ-10% מהמלונות ניצבים בפני סכנת סגירה ממשית ועוד רבים נוספים מצויים על סף הקריסה. השמירה על תעשיית התיירות היא אינטרס לאומי, על כלל הגורמים הרלוונטים לפעול יחד על מנת שמלונות לא יסגרו וכדי להגדיל את הוודאות לענף שמוכיח מידי יום את היותו נכס אסטרטגי למדינת ישראל".
עם פרוץ מלחמת חרבות הברזל ב-7 באוקטובר 2023, ענף המלונאות בארץ נדרש להסתגל לשינויים משמעותיים. מלונות באזורי סיכון נסגרו. מלונות אחרים התבקשו לתת מענה לתוכנית הממשלתית של פינוי אזרחים מאזורי סיכון בדרום ובצפון, ולספק להם שירותי לינה ואירוח.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אלה בשורות טובות. בשנים רגילות 15% מהמלונות בסכנת סגירה
    תהילה 07/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככה זה בעסק הזה. כדאי להתעדכן
    סגור