כסף וצרכנות

התמריצים נחשפים: זה הסכום האסטרונומי שיקבלו הזוכים במדליה

מיקי זוהר, שר התרבות והספורט מאתגר את הספורטאים הישראלים ומציע גובה תמריצים בשווי 15 מיליון שקל. השר הודיע בנוסף כי יגדיל את הוצאות האבטחה של המשלחת הישראלית במשחקים האולימפיים ב-50% 
דוד זולדן | 
אולימפיאדת פריז 2024 (צילום shutterstock, עודד קרני הוועד האולימפי בישראל)
נוהל ידוע הוא כי משרד התרבות והספורט מחלק מידי שנה תמריצים בגובה של כשישה מיליון שקל לזוכים במדליות באליפויות עולם ואירופה. אלא שלקראת משחקי פריז 2024 הסכומים יעלו. גובה התמריצים עשוי להוביל לחלוקת 15 מיליון שקל במקרה של מדליות רבות. כמו כן, השר הודיע על הגדלת הוצאות האבטחה של המשלחת הישראלית במשחקים האולימפיים ב-50%. 
כך, זוכים במדליית זהב יקבלו מענק של מיליון שקל מהמדינה, זוכים במדליית כסף יקבלו 750 אלף שקל ובמדליית ארד 500 אלף שקל. מאמניהם יקבלו חצי מהסכום. כמו כן, כל זכייה במדליה נוספת תוביל למענק נוסף של 50% מהסכומים הללו. כאשר כל הסכומים יהיו פטורים ממס.
במשחקי טוקיו 2020 חולקו תמריצים של חצי מיליון שקל על מדליית זהב, 400 אלף שקל על מדליית כסף ו-300 אלף שקל על מדליית ארד. 
יעל ארד יו"ר הוועד האולימפי בישראל אמרה אז: "המיקוד של הספורטאים בספורט הוא קריטי לאור המצב המורכב במדינה, הם צריכים להיות ממוקדים רק בספורט. כל בקשה וצורך אבטחתי שעולה – אנחנו מקבלים מענה מלא מהוועדה המארגנת ומהוועד האולימפי הבינלאומי. אנחנו נוסעים כדי לזכות במדליות אולימפיות. המטרה שלנו היא להגיע לארבע-חמש מדליות ו-15 עד 18 גמרים. בטוקיו היו לנו 17 גמרים ואנחנו רוצים לשבור את השיא. יש לנו ספורטאים שהם מועמדים טבעיים למדליות. שלוש אלופות עולם ואלוף עולם אחד, אבל יש לנו עוד שלושה מועמדים שהם בעלי מסוגלות משמעותית לזכות במדליה כי הם הוכיחו שהם מסוגלים לזה ויש להם גרף שיפור. לכן יש לנו תשעה מועמדים, אבל אנחנו מעריכים שנעמוד על בין ארבעה לחמישה מדליסטים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה