כסף וצרכנות

רשות המסים תחלק 20 מיליארד שקל: גם העיר שלכם בפנים?

?ועדת הכספים דנה ביישום מתווה הפיצויים והיערכות הממשלה למתן פיצויים ליישובי הצפון: "צריכים קריטריון לצפון? אזעקה, 0 שניות ובום", ברשות הציגו כי סך הכל הוגשו כ-500 אלף תביעות במסגרת מתווי הפיצויים השונים לעסקים, שולמו 11 מיליארד שקל, ובכ-66 אלף תיקים שולמו מקדמות
מערכת ice | 
תביעות נזקים (צילום shutterstock, פלאש 90/ אבשלום ששוני)
במהלך הדיון של ועדת הכספים בנושא מתווה הפיצויים, הציגו במשרד האוצר כי הם עמלים על טיוטת תקנות לפיצוי מלא לכל יישובי קו העימות לינואר פברואר, במטרה שזו תונח על שולחן הוועדה בימים הקרובים, וכי נחתם אתמול מתווה "מסלול ורוד" הנותן מענה לחלק משמעותי מהחקלאים בדרום וחלק מהחקלאים בצפון, וכי בתוך שבועיים מקווים ברשות המיסים לסכם על מתווה לגבי כלל החקלאים בצפון.
ברשות הציגו כי סך הכל הוגשו כ-500 אלף תביעות במסגרת מתווי הפיצויים השונים לעסקים, שולמו 11 מיליארד שקל, ובכ-66 אלף תיקים שולמו מקדמות, כאשר הצפי הוא לתשלום של כ-20 מיליארד שקל סך הכל. לצד כך עלו בעיות ביישום לעניין ענפי תיירות ספציפיים, בענף הבנייה, האירועים ועוד

בלטה במיוחד תמונת המצב הקשה בצפון, כאשר הקריטריונים שנקבעו במנגנוני הפיצוי, ובמרכזם מפת פיקוד העורף אינם משקפים את המציאות בשטח כיום. בעלי חברת רפטינג נהר הירדן: "אנחנו 10 קילומטר מהגבול, הכל סגור, יש לנו 150 עובדים שנגמר להם החל"ת בסוף החודש, אנחנו לא יודעים מה לעשות איתם. מינואר לא קיבלנו כלום"
סמנכ"ל משרד האוצר ציין כי המשרד מודע למצב בצפון, ומחפש אחר קריטריונים שיתנו מענה לכך, כאשר מרבית האזורים מוגדרים כירוקים ע"י פיקוד העורף, שעה שהעסקים בשטח אינם יכולים לפעול: "משרד האוצר לא רודף אחרי גורמים בממשלה לחפש קריטריונים כדי לשלם כסף, זה מה שאנחנו עושים פה, הופכים כל אבן"
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "הקריטריונים האלה לא רלוונטיים לגבי מה שקורה בצפון, אנחנו מבקשים מהר קריטריונים לגבי הנושאים האלה, הצפון סגור, אנחנו מבקשים פיצוי לאנשים שם"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה