קריירה ולימודים

השכירים חוששים מהמלחמה? "נושא שהמדינה חייבת להידרש אליו"

סקר חדש ומעניין של חברת SQ קובע כי לא פחות משליש מהשכירים חוששים למקום עבודתם, מאז פרצה מלחמת חרבות ברזל, לעומת 43% שאמרו כי אינם מרגישים חשש
מערכת ice | 
עבודה (צילום shutterstock)
לאור הימשכות מלחמת חרבות ברזל, חברת המחקר והייעוץ האסטרטגי SQ ביצעה סקר, בו השתתפו מנהלי ארגונים, מעסיקים ועובדים מכלל המגזרים, ונערך בקרב מדגם מייצג של 300 שכירים, עצמאים ובעלי עסקים במהלך חודש דצמבר. הסקר מציג תמונה של השפעות הלחימה על המגזר העסקי ותחושות העובדים.
אין ספק שמדינת ישראל חוותה טלטלה בבוקר ה-7 לאוקטובר, טלטלה שהשפיעה כמעט על כל מגזר וכל נדבך בחברה הישראלית. כיאה לתקופות מלחמה, הכלכלה נפגעת באופן ישיר וכך גם התעסוקה. הגיוני שעובד שכיר ירגיש חשש למקום עבודתו, לאור דיווחים רבים של בעלי עסקים, על פגיעה ברמה כלשהי בהכנסות העסק.
מאז פרצה המלחמה בבוקר הנוראי של ה-7 לאוקטובר, על פי הסקר 34% מהעובדים השכירים העידו כי הם חוששים מפיטורין, כאשר 43% העידו כי אין תחושת חשש ממשית ו-23% העידו כי הם בטוחים שישמרו על מקום העבודה שלהם.
בנוסף, 46% העידו כי לא היו כלל פיטורים או הפחתת משרות בארגון, ו- 30% דיווחו שלא היו פיטורים, אך בהחלט צומצמו משאבים. 14% אחוז ציינו כי לא היו פיטורים אך צומצמו משרות ומשאבים בארגון ואילו רק 10% דיווחו שבמקום עבודתם היו פיטורים.
על פי הסקר, 63.5% הרגישו במהלך התקופה האחרונה תחושה של חוסר ביטחון כלכלי. מנגד, 35% מהנסקרים לא הרגישו שינוי משמעותי בביטחון הכלכלי שלהם בתקופת המלחמה, ואף 2% הרגישו בטוחים יותר כלכלית. בחלוקה שבין שכירים לעצמאים נראה שהעצמאים חוששים הכי הרבה. 48% מן העצמאים העידו שהם מרגישים חוסר בטחון כלכלי רב בהשוואה ל- 18% מן השכירים במשרה מלאה בלבד. 
עוד אמרו ב-SQ כי המחקר בחן גם את השפעות המצב על שינויים ארגוניים שביצעו המנהלים במהלך תקופת המלחמה. על פי תוצאות הסקר נמצא כי 53.5% מהנשאלים דיווחו כי הארגון בו הם עובדים נאלץ לבצע שינויים בניהול, 45.5% אישרו כי לא היו שינויים בניהול והארגונים ממשיכים לפעול כרגיל.
לדברי שי חיון, מנכ"ל החברה: "נתוני המחקר מלמדים על תחושת החשש וחוסר היציבות של העובדים, בזמן שעדיין לא ניכרים בשטח שינויים ניהוליים משמעותיים. דומה כי הנהלות הארגונים, למודות משבר הקורונה, מנסות לשמר אי של יציבות כלפי עובדיהם מורכבת זו." חיון מוסיף כי, תחושת חוסר הביטחון הכלכלי עולה ככל שרמת ההכנסה של העובד נמוכה יותר. בעלי ההכנסה הנמוכה מהממוצע מרגישים יותר חוסר בטחון (26%) מאשר אלו עם ההכנסה מעל הממוצע (11%)". 
חיון הוסיף, בנימה אישית: "אני והרבה עצמאים אחרים מצאנו את עצמנו מה- 7 באוקטובר נקראים לדגל לשירות מילואים בו בזמן שהעסקים מנסים להמשיך להתנהל. חוסר הביטחון האישי שמשתלב עם תחושת חוסר ודאות כלכלית הוא נושא שהמדינה חייבת להידרש אליו באופן מידי ורחב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה