קריירה ולימודים

מיקרוסופט בצעד מפתיע: כך היא מתכננת לדאוג לשוק העבודה

ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט יצאה בצעד מפתיע והכריזה על שיתוף פעולה עם חברת הטק 'אל', אשר מייצג 60 ארגוני עובדים ו-12.5 עובדים בארה"ב על מנת להתמודד עם השפעות הבינה המלאכותית על שוק העבודה
מערכת ice | 
מיקרוסופט תפטר אלפי עובדים (צילום shutterstock, pixabay)
מיקרוסופט, יוצא בשיתוף פעולה לא עם צפוי עם AFL-CIO שהיא למעשה הפדרציה הגדולה ביותר של איגודי עובדים בארצות הברית על מנת להתמודד עם החרדות הגוברת מהשפעתה של הבינה המלאכותית על שוק העבודה. המהלך יוצא לפעול ברקע החשש הגובר של עובדים בשוק העבודה מהשפעת הבינה המלאכותית עליו והמקצועות שעומדים להעלם בעקבות כך.
לפי דיווח של CNBC, סקר של מכון גאלופ שנערך בארה"ב בספטמבר הראה כי אחד מכל חמישה עובדים שסיימו קולג' חושש שהטכנולוגיה עלולה להפוך את עבודתו למיושנת ואולי ללא נחוצה. מדובר בעלייה של שבעה אחוז בחששות, בהשוואה לנתוני 2021.
מאז הקמתה ב-1975 מיקרוסופט, ידועה כמי שמקיימת יחסים מכבדים עם עובדיה והיא לכן זה כלל לא מפתיע שמכלל החברות שמושקעות ופעילות בזירת הבינה המלאכותית תהיה זו מיקרוסופט שתשאף ליצור שיח מכבד על הנושא.
נשיאת AFL-CIO, ליז שולר, הצהירה בעניין זה ש-"AFL-CIO מחויבת להבטיח שהעובדים יהיו מוכנים לשינויים שהטכנולוגיה תביא. שותפות זו עם מיקרוסופט תעזור לנו לחנך ולהכשיר עובדים כך שיוכלו לנצל את היתרונות של הזדמנויות שה-AI תיצור".
 
מה הולך לקרות מכאן? 
נראה כי שיתוף הפעולה בין השניים יכלול מגוון יוזמיות שנועדו לפתח את העובדים בידע וכישורים שיעזרו להם להישאר רלוונטים בשוק העבודה המתפתח. יוזמות אלו כוללות בין השאר: סדנאות חוויתיות שיציעו התנסות מעשית עם כלים וטכנולוגיות בינה מלאכותית וכן יציגו את היישומים המעשיים שלהן בהקשרי עבודה שונים. לצד אלו תיערך פעילות מחקר והסברה מקיפה, וכן יתקיים טיפול במדיניות התומכת מעבר של עובדים לתפקידים חדשים, הקשורים לתחום ה-AI.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה