קריירה ולימודים

פייסבוק מקצצת 13% מגודלה: כ-1,000 עובדים בדרך הביתה

לאחר שהחברה קיצצה 11,000 משרות - כ-13% מכוח העבודה שלה - בנובמבר, תכנית חדשה לשינוי ההיררכיה והורדת מנהלים לדרגים נמוכים וכן קיצוץ של עוד סכום לא מבוטל של עובדים נמצאים על הפרק
מערכת ice |  1
מארק צוקרברג (צילום shutterstock ,יוטיוב/ The Verge)
גל פיטורים נוסף בדרך. חברת האם של פייסבוק, Meta, נערכת לעוד סבב של קיצוץ בכוח האדם, כאשר סגנית מנהל משאבי אנוש, עורכי דין, מומחים פיננסיים ומנהלים בכירים נועדו כדי לגבש תכניות לארגון מחדש ולצמצום שעלול להשפיע על אלפי עובדים וליתר דיוק עוד כ-1,000 עובדים יסיימו את עבודתם.
מנכ"ל Meta, מארק צוקרברג, ציין בעבר כי ענקית הרשתות החברתיות תתרכז השנה במאמצים שנועדו להוזיל את עלויות החברה, ותציג את 2023 כ"שנת היעילות". הוא אמר לאנליסטים בפברואר כי Meta מתמקדת ב"חתוך פרויקטים שאינם מצליחים או עשויים להיות כבר לא חיוניים" וכי היא מתכננת "להסיר שכבות של ניהול ביניים כדי לקבל החלטות מהר יותר".

מאמצי קיצוץ העלויות מגיעים בתקופה מאתגרת עבור חברת הטכנולוגיה הצרכנית, שאמרה שעלויותיה והוצאותיה זינקו ב-22% משנה לשנה ל-25.8 מיליארד דולר במהלך הרבעון הרביעי, בעוד שהמכירות הכוללות ירדו ב-4% ל-32 מיליארד דולר.
צוקרברג אמר כי הוא "ייקח אחריות" על תוכניות קיצוץ העלויות שהוכרזו בעבר של החברה, ואמר כי הוא רואה בפיטורים "כמוצא אחרון. אנחנו בונים מחדש צוותים כדי להגביר את היעילות שלנו", אמר צוקרברג בסתיו שעבר כאשר מטה הודיעה על פיטורים. "אבל הצעדים האלה לבדם לא יביאו את ההוצאות שלנו בקנה אחד עם צמיחת ההכנסות שלנו, אז גם קיבלתי את ההחלטה הקשה לשחרר אנשים".
Meta מתכננת להוריד מספר מנהלים לתפקידים בדרג נמוך יותר ללא דיווחים ישירים, ולשטח את שכבות הניהול בין מנכ"ל Meta, מארק צוקרברג למתמחים בחברה, מנהלים אחרים עשויים בסופו של דבר לפקח על מספר גבוה יותר של עובדים ככל שהצוותים שלהם יגדלו. חלק מ-Meta מצפים מעובדים שעבודתם הוסבה שיתפטרו בסופו של דבר, תוך חיתוך כוח העבודה של החברה כברירת מחדל.
 
בנוסף להסבת המנהלים, החברה שוקלת גם קיצוצים מתבקשים יותר, כולל קיצוץ של כמה פרויקטים ועבודות, שמכוונים לחטיבות ברחבי החברה וברחבי העולם. הקיצוצים עשויים שלא להתרחש ביום אחד, אך ככל הנראה יתגלגלו ברחבי החברה בחודשים הקרובים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חושב שצריך לקצץ את המנכ״ל ולהביא במקומו מישהו שמבין (ל"ת)
    בחור ת״א 03/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור