השוק

הקיצוצים בפייסבוק: צוקרברג דווקא יבזבז הרבה יותר

תקציבי הפיתוח והמשכורות במטא קוצצו באגרסיביות בזמן האחרון - אך המייסד והמנכ"ל, מארק צוקרברג, דווקא ביקש וקיבל מהמשקיעים אישור לתוספת של מיליוני דולרים
יאיר מור | 
מארק צוקרברג (צילום אינסטגרם/ מארק צוקרברג, unsplash)
בזמן שמטא (פייסבוק לשעבר) מקצצת תקציבים ומפטרת עובדים, המייסד שלה לא רק שלא יצטרך לספוג ירידה בשכר או בתנאים - אלא אפילו קיבל תוספת תקציב משמעותית לסידורי האבטחה המופרזים-ממילא שלו, כך לפי מסמך שהוגש השבוע על ידי החברה לנציבות לניירות ערך ובורסות (SEC). 
במסמך נאמר כי בשבוע שעבר התקיימה הצבעה של המשקיעים, בה הצביעו ואישרו את הגדלת תקציב האבטחה של מארק צוקרברג בכ-40% - מ-10 מיליון דולר בשנה, סכום שנקבע ב-2018, ל-14 מיליון דולר בשנה, לפני מסים. 
לדברי החברה, התקציב מיועד "לספק מענה לחששות אבטחה הנובעים מאיומים מפורשים על בטחונו ועולים כתוצאה ישירה מתפקידו כמייסד, נשיא ומנכ"ל מטא". היא הוסיפה כי "מטא דורשת סידורי אבטחה לרווחתה של החברה, בשל חשיבותו של מר צוקרברג למטא". 
תקציב האבטחה של צוקרברג הוא כבר שנים רבות נושא לשיחה. ב-2016 נחשף כי פייסבוק (כפי שנקראה אז) שילמה בחמש שנים 16 מיליון דולר על סידורי האבטחה שלו. ב-2017 נחשף כי הוא בזבז ארבעה ורבע מיליון דולר בשנה אחת - פי שלושה מהבא בתור, מייסד ומנכ"ל אמזון (בזמנו) ג'ף בזוס, שהוציא 1.6 מיליון דולר באותה שנה. ב-2020 קיבל צוקרברג תוספת של עוד 13.4 מיליון בנוסף לתקציב השנתי הרגיל, שעמד כאמור על 10 מיליון דולר. 
כזכור, בסוף השנה שעברה פיטרה מטא 11,000 עובדים, ולפי דיווח מהימים האחרונים היא כבר מתכוננת לגל פיטורים נוסף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה